Dzisiaj jest 29 marca 2024, 00:05


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 10 czerwca 2016, 21:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
nadwozie nysy jest lzej zbudowane wystarczajaco do silnika benzyna , co tez nysie daje lepszy komfort z jazdy na dlasze trasy i ogólnie , to doceniala Milicja i inne sluzby.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 czerwca 2016, 22:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ani 1.6 ani 1.9D z poldka nie daja rady. za mały moment obrotowy. chyba że ten silnik w wersji TD- ma prawie 200Nm i nie trzeba mostu zmieniać.
dodatkowo w gsi awaryjna hydraulika zaworów, poza tym najwieksza moc i moment miał 1.6 na gaźniku-87KM i 133Nm, gsi 84KM i 130Nm

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 czerwca 2016, 00:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
na 1.9D idzie, ale trza założyć szybki most. Sprawdzone własnoręcznie ;)

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 czerwca 2016, 18:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Oglądałem wczoraj tak na szybko tego Merca. To nie W124, ale W201.
Oznaczenie dokładne tego modelu to:

190D 2,5

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W201 - według tej strony:

w zależności od rocznika - moc 90 do 94 KM, diesel. Masy własnej motoru nie znalazłem, ale raczej sobie odpuszczę, skoro te budy w Nysach tak słabo znosiły współpracę z Dieslami... :-|



Natomiast co innego mi chodzi jeszcze po głowie.

Wujek wspominał, że nieraz miał na warsztacie Nyski z silnikami Dieslowskimi i to nie 4C90, ale z zachodnich aut. Nie była to żadna jakaś mega rzadkość (przynajmniej w tych okolicach), ale dokładniej co i jak, jakie były myki, tudzież inne "dolegliwości" takich wozów - już nie pamięta, bo ostatni raz naprawiał taką Nyskę jakieś 20 lat temu, a "ostatni raz to widział Nyskę u mnie w garażu" :D
Czyli fakt faktem i to niepodważalnym faktem historycznym jest, że takie Nysy po drogach jeździły...





No i mam takie pytanko. Widziałem kiedyś pewną Nyskę z silnikiem dieslowskim od merca W123 "beczki". Wóz mnie interesował nie ze względu na motor, ale ze względu na budę.
No i pytanko - na co zwracać uwagę, gdzie mogły te budy najczęściej pękać i czy dużo jest roboty z naprawianiem takich uszkodzeń... ?

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 czerwca 2016, 20:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jak chcesz fajny motor z zachodu to 2.1TD 12V z Peugeota-107KM/235Nm, byle na pompie Boscha. robi milion i kultura pracy lepsza niż w późniejszym 2.0HDI. Najlepszy klasyczny diesel ever. cisza, elastycznośc i zero wibracji. niestety były też na pompie Lucas EPIC, do której ceny części są zaporowe.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 czerwca 2016, 22:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Ja tam przy dieslu się nie upieram - wolał bym benzyniaka jakiegoś tak na serio.
Merc diesel się nawinął więc zapytałem na forum o merca diesla.
Zastanawiałem się nad silnikami w Fordach Transitach. Bardzo popularny dostawczak w mojej okolicy, ale wszystkie egzemplarze w mojej okolicy miały dieslowskie motory...
Znajomy miał mikrobusa Transita z 1993 roku. Wóz miał ładny "uciąg", ale przestałem temat drążyć, jak się dowiedziałem, że to "klekot"...

Miałem z reguły dobre doświadczenia z Fordami (tak ogólnie z tą marką - gniją, ale z reguły mało palą i mechanicznie są dobre) - większość moich znajomych jeździ Fordami i sobie chwali. Myślałem, że gdyby znaleźć jakiego Forda "w odpowiedniej kategorii wagowej - adekwatnej do wielkości i wagi Nyski" i dorwać jaki motor gaźnikowy - benzynowy...
Zastanawiałem się nawet, jak to jest, że taki np Ford Focus kombi - choć to "wieloryb", to potrafi spalić 5 litrów benzyny na 100km - to chyba nawet mniej od naszego poczciwego malucha...
Gdyby jakiś francuski silnik benzynowy - prosty, niezawodny i tani w eksploatacji się trafił - też bym nad tym pomyślał...

O ile jeśli chodzi o wygląd Nyski, to jestem "konserwatystą" - muszą być oryginalne blachy, lampy, itd. Wnętrze też chcę "z epoki". O tyle co do samego silnika, to już nie jestem sentymentalistą. Sporo naczytałem się na naszym forum o przygodach z odpalaniem, szukaniem, co jest nie tak, że Nyska/Żuk nie odpala...
"Mechanizm samodecydujący" - auto samo decyduje, czy Ty nim dzisiaj pojedziesz :mrgreen: :lol:

Samego silnika przecież nie widać, jak patrzysz na Nysę z zewnątrz. Podobnie, jak siedzisz w środku, w kabinie. :wink: Jeśli motór nie nawala, to nie muszę patrzeć pod maskę i ekscytować się, że silnik nie oryginalny...

Dla mnie wymagania dla silnika są takie:
1. ma działać - zawsze działać i odpalać na dotyk :mrgreen:
2. ma dawać na tyle mocy, aby wóz "normalnie" dało się prowadzić
3. ma "przyzwoicie" palić. Skoro S21 potrafił palić 10 litrów/100km, to inny - nowszy nie powinien więcej
4. ma się nie psuć co chwilę - jakoś nie lubię zabawy w: "zgadnij, co mi dzisiaj dolega"


...oj chyba te Fordy mnie strasznie rozleniwiły, że mam takie "wyśrubowane" wymagania dla Nyski :wink: :lol: :mrgreen:
...od tych aut ze "zgniłego zachodu" to mi się chyba w d*pie poprzewracało :lol:

tak "na dotyk" odpalać? :shock:
tak bez macania świec? :shock:
tak bez rozbierania pompy paliwowej? :shock:

:wink: :wink: :wink:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 czerwca 2016, 00:47 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Wszystkie wymagania, o jkaich piszesz, spełnia kazde SPRAWNE, zadbane auto, z pzrejrzaną elektyrka, naprawiane na przyzoitych, wiadomego pochodzenia, częściach.

Wszystkie problemy, które wymieniłeś, miewały miejsce w autach będących "w trakcie rozruszania", po latach zastoju i wcześniejszej eksploatacji na licho wie jakich środkach.
I, jakieś mam takie wrażenie, że od ponad roku to wszytskie takie pytania na forum doyczyły... diesli :mrgreen: :wink: Chyba, że ktoś "karmił" Żuka boliwijskim etanolem :wink: :wink: :wink:

Zanim na dobre zaczniesz dłubać, wybierz opcję - a i w miare możłiwości dobrze by było, żeby ktoś Cię chociaż przewiózł W PEŁNI SPRAWNYM Żukiem czy Nysą - tym naprawde da się fajnie jechać, jak wszytsko jest w dobrym stanie.

P.S. Silnik silnikiem - oprócz tego jest skrzynia biegów (pierwszy "pożeracz" mocy w tych autach i generator hałasu; jest wąl napędowy, który może wymagać przeróbki, i jest most... który przy chyba jakimkolwiek dieslu wymaga "przedłuzenia" - mam na myśli przełożenie - bo inaczej miałbyś... traktor o duzej sile uciągu i predkosci maksymalnej 80km/h ;) ). Da się pozmieniać / przerobić wszystko - ale też żeby to solidnie działalo, to masz etap testów i "chorób wieku dzieciecego"... Przy czym w tym wszystki, to jeszce najrozsądniejsze wydają mi ise te patent z fordem :) Rzędowe 2,0 lub coś z V6... I jest z czego dobrac skrzynie biegów z pasujacymi przełożeniami, i mosty...

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 czerwca 2016, 11:13 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Jakby co, to mam na stanie silnik 1,8 DOHC z escorta Ghia z kompletną skrzynią biegów i półośkami - nie namawiam do zmiany na FWD ;) Ale do kompletu mam jeszcze skrzynię biegów V od Sierry, która na 99,9% pasuje do tego silnika. Ach! Silnik był wyciągnięty z samochodu idącego na złom ze względów korozyjnej destrukcji. No i miał zainstalowany gaz, więc większość osprzętu winna być w komplecie.
Gdzie? ~70km na połednie od Łodzi. Miasta Łodzi. ;)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 czerwca 2016, 14:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Zamiast bawić sie w forda, gdzie diesle potrafią o głuchotę przyprawic a benzyny ani mocne ani oszczędne i wałki rozrzadu co i rusz siadają, głowice nie lubia gazu weź wsadz motor z bmw m52b20 albo 25 jak adrenaline, albo ośmiozaworowe XU 1.8/101KM lub 2.0 120KM z grupy PSA- trwałe, proste i idealne do nysy moment zaczyna się od 2500obr a moc masz przy 6000. jakbys się uparł to na ori skrzyni pojadą, w każdym razie na moście na bank. dodatkowo 1.8 pali 6-8 l a 2.0 7-9. minusem jest kultura pracy-trochę cykają, ale nie az tak jak np. silniki 1.1/1.3 kent w fordach, dodatkowo trwałe wałki i nie zostawiają za sobą chmury z oleju.
Bloki 2.0, tyleże z głowicami 16v serii XU były jeszcze stosowane w xsarach/307wrc- do dziś ludzie zaturbiaja do 450KM i nie wybucha toto.
regulacja(kontrola) zaworów płytkami co rozrząd-70kkm, przy czym to tanie płytki po 2zł,a nie całe szklanki jak w zetecach forda.

a tak ogólnie lepiej zrobic dobrze s21 i cieszyć się jego mruczeniem, to miły silniczek, tylko trzeba miec podejscie.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 czerwca 2016, 18:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
hmm pożyjemy, zobaczymy. Póki co - temat dla silnika w swojej Nysie zawieszam. Trzeba też zbadać to, co żółta "belferka" ma pod maską - czyli S21.

Na dzisiaj martwi mnie to, na ile motor dieslowski od merca W123 mógł zdemolować budę w pewnej Nysie 522M i czy "skórka warta jest wyprawki"... :-|

Co mogło najczęściej popękać w budzie Nyski, która miała diesla?

...a tamten wiśniowy merc W201 190D - to może być dobry na dupowóz, bo wcale to nie taki złom, jak się okazuje... ma nawet hak... Jakby się wujek go pozbywał, to najwyżej wrzucę go do działu ogłoszeń i po sprawie... :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 października 2016, 19:26 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 października 2016, 17:52
Posty: 3
Witam,
jako nowicjusz -tak trochę odgrzeję ;) :
https://www.olx.pl/oferta/nysa-522-towo ... 84e149e436
Jak widać,jeszcze można znaleźć taką "orginalną" przeróbkę silnikową ,niestety nie ma zdjęcia silnika więc ciężko stwierdzić jaki konkretnie to model silnika i oznaczenie. Napewno wolnossąca jednostka 2.0D generująca w zasadzie nie dużą moc...
Jeśli odnajdę zdjęcia w najbliższym czasie do dodam, znajomy z innego forum jest posiadaczem Nysy z silnikiem MB ale nie pamiętam pojemności ,w każdym bądź razie ma coś takiego (samochód jest w nie użytku więc też się nie wypowiem...)
Swoją drogą te zachodniej produkcji silniki znajdowały zastosowanie wszędzie, można uznać to za przerażające zjawisko :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 października 2016, 19:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jednak lepiej wrzucić coś na rotacyjnej pompie, ustawianie rzędówki jak w mercach czy andorii to masakra.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2016, 18:10 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 307
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
Ja mam od niej zdj. Od silnika itp. A silnik to mb 100 mogę wstawic

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net