Dzisiaj jest 28 marca 2024, 16:18


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 18 lipca 2016, 20:09 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Cześć.

Nie spodziewalem sie nigdy ze zadam to pytanie..
-Gdzie nysie podklada sie podnosnik/lewarek?

-Do czego sluzy (jakby kalamitka) w tylnych piastach skierowane do tylu auta?

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lipca 2016, 20:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
- Gdzie potrzeba :D tzn jak podnosisz tylne koła to pod most, a jak przednie to pod wahacz/miske sprężyny
- Kalamitka, jak to kalamitka służy do smarowania. Tzn wciskania smaru w łożysko półosi.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lipca 2016, 22:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
To raczej nie kalamitka , a zakrętka do której ładuje się smar do łożysk i w/g instrukcji co 1500 km należy dokręcić 1 obrót .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 04:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
starsze rozwiazanie to to wlasnie wciskanie kciukiem smaru , potem byly kalamitki.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 06:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Marian pisze:
- Gdzie potrzeba :D tzn jak podnosisz tylne koła to pod most, a jak przednie to pod wahacz/miske sprężyny
- Kalamitka, jak to kalamitka służy do smarowania. Tzn wciskania smaru w łożysko półosi.

Tz. Ze nyse podnosi sie tylko lewarkiem hydraulicznym, nie takim np. Jak w 125p, trabant,126p czyli z boku.?
A przy wyciaganiu silnika z zawieszeniem to gdzies z podu ramy (sa okreslone miejsca)

Ps. Wiec ta duza kalamitke mozna zastapic np. Smarowniczka pod towotnice?

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 09:25 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Można zastąpić.

A przy wyciąganiu silnika z zawieszeniem, to bardziej się podciąga cały przód w góre, po odkręceniu zawieszenia od ramy. Generalnie do Nysy tylko "piesek" lub kolumnowy - a podkłada się, gdzie się da, ale nigdzie do nadwozia ;)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 22:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Kiedyś (ale to w "akcie desperacji" :wink: ) podnosiłem Nyskę 521 lewarem od Poloneza. Wcisnąłem pod podłużnicę ramy ten "grzbiet" z którego wychodzi ten luźny czop i opierając sam "grzbiet" podnośnika podniosłem za ramę moją skrzyniową Nyskę. Tyle, że to bardzo trzeba było uważać :-|

A lewar pod budę podkłada się tylko wtedy, jak chce się budę zdjąć z ramy (po uprzednim odkręceniu budy od ramy) :wink: Nyska to nie Polonez , żeby za progi ją podnosić :mrgreen:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2016, 16:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
za most też się nie podnosi-chyba że przy końcach.
najlepiej za ramę albo belke silnika
no i nie kalamitka tylko kalemitka. albo po polsku smarowniczka.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2016, 17:38 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Czemu nie powinno sie podnosić za most? Chodzi o to, zeby się nie ześlizgnęło ustrojstwo z podnośnika, czy o most jako taki?

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2016, 17:48 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Strucel zbyt ogólnie zabronił - nie wolno podnosić za most w jego środku.
Tylko i wyłącznie dokładnie pod resorami. :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2016, 20:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
to miałem na mysli-przy końcach, czyli pod resorami:)
może się wygiąc.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2016, 21:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...a mogę ja teraz zadać parę głupich pytań :?: :wink: :mrgreen:

Da się gdzieś kupić taką kratkę, jaka jest w masce Nyski? Chodzi mi o kratkę grilla
Czy nie miały one jeszcze gdzieś np w jakichś innych pojazdach zastosowanie?

Odcinał ktoś już kiedyś tą kratkę od maski? Ona jest chyba zgrzewana z resztą maski - da się jakoś rozdzielić oba elementy nie niszcząc ich obu?

Dla mnie jest to bardzo ważny temat, bo raczej bez rozdzielania obu części się nie obejdzie :-| :?

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2016, 21:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
chyba obudowy grzejników w pociagach były z takiej kratki

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lipca 2016, 01:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Kiedyś męczyłem wuja googla o kratki i doszperałem się różnych producentów. Najłatwiej znaleźć cięto-ciągnioną czyli taką jak w smutkach, jednak inne wersje siatek też są do znalezienia a w najgorszym wypadku można je zamówić do wycięcia na laserze.
Ogólnie szukaj hasła "blachy perforowane"
np. http://www.perforowane-blachy.pl/eshop/derovane-plechy
http://www.mevaco.pl/products.html?productfilter_type=5

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lipca 2016, 17:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Obejdzie się chyba jednak bez wymiany kratki :wink:

Tylko kolejne głupie pytanie mi się teraz nasuwa 8)

Czy lakier modelarski nadaje się na polakierowanie zewnętrznych elementów nadwozia auta?

Chodzi mi o zapodkładowanie wyczyszczonej stali "normalnym" podkładem antykorozyjnym i polakierowanie np pactrą A74 "Aluminium" tej kratki. Jako farba modelarska nadaje wygląd prawdziwego aluminium. Pytanie tylko o to czy wytrzyma to na takim grillu...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net