Dzisiaj jest 28 marca 2024, 18:33


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01 lutego 2017, 16:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2017, 23:59
Posty: 21
od którego roku skrzynia biegów montowana była w podłodze ? dowiedziałem się z jednego źródła że od roku 1973, potwierdzi ktoś czy ta data się zgadza?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lutego 2017, 01:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Skrzynia biegów od początku do końca produkcji każdego modelu Nysy montowana była pod podłogą :mrgreen:
:wink:
Dźwignia zmiany biegów w podłodze:
od września 1972 (!) tylko dla skrzyni 4 biegowej (jest to jednocześnie wprowadzenie skrzyni 4b do produkcji seryjnej)
od sierpnia 1974 dla skrzyni 3 biegowej.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2017, 21:13 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 20:50
Posty: 17
Pojazd: nie mam
Witam to ja właśnie jestem kolegą Tommiego i jestem tu nowy , ja zajmuję się Nysą w Zmodelerze2 :)
Co do skrzyni biegów to dobrze myślałem ,w sumie to fiat 125p miał drążek na podłodze od 1972 roku.
Patrzyłem na zdjęcia Nys 522 i one mają już drążki mniejsze niż ten w twojej Nysce 521 . Ja prosił bym o wysłanie mi zdjęcia 2 tego drążka ,jeżeli możesz. Dziękuję :)


Załączniki:
Komentarz: Nysa 522 trochę mniejszy drążek
59.JPG
59.JPG [ 239.69 KiB | Przeglądany 6201 razy ]
Komentarz: Tu drążek na podłodze w Warszawie 223 lub 224 ,prawdopodobnie taki sam jak w twojej Nysce
warszawa-223-kombi-unikat-dokumenty-1962-21-przodkowo-294705232.jpg
warszawa-223-kombi-unikat-dokumenty-1962-21-przodkowo-294705232.jpg [ 53.4 KiB | Przeglądany 6201 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2017, 22:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
tyle ze w warszawie nigdy takiego drazka w podlodze nie bylo, jak i samej skrzyni 4b...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2017, 22:34 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 20:50
Posty: 17
Pojazd: nie mam
To jaki był drązek 4b naprawdę? wydaję mi się że były bardzo pózne Warszawy z 4b skrzynią na podłodze.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2017, 03:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Nysa z biegami w podłodze - tak, jak na fotce, którą wstawiłeś.

Nysa z biegami w kierownicy (czyli generalnie wszystkie 521 do jesieni 1974) - tak, jak N59 i 501.
Np:
1) https://www.facebook.com/bikiniarzepl/p ... =3&theater

2) https://pl-pl.facebook.com/653310824719 ... 2258052518

To wyżej to przykłady tylko dla dźwigni zmiany biegów - inne elementy już niekoniecznie.
Natomiast wzorcową 521 (prócz tylnej, plastikowej lampy) masz tutaj:
:arrow: viewtopic.php?f=1&t=403

----------------------------------------
FSO Warszawa - nie było produkowanej seryjnie wersji ze skrzynią 4b. Raz, że produkcję "4" uruchomiono dopiero późną wiosną 1972 - kiedy było już wiadomo, że produkcja Warszawy będzie wkrótce zakończona; dwa - cała produkcja skrzyń "4" była jeszcze długo na niższym poziomie, niż zapotrzebowanie samej tylko nyskiej fabryki.
Natomiast skrzynia ta została opracowana w FSO i testowo zabudowana m.in. w co najmniej jednej "Warszawie". Zdjęcie takiego auta opublikował kiedyś "Motor" z podpsiem, że "na koniec produkcji Warszawa doczekała się skrzyni 4b" - i głównie stąd (+ powszechność przeróbek aut w długiej eksploatacji) narodizł się po latach mit o stosowaniu takiej skrzyni w "Wawkach". (Swoje dołożył też Redaktor "Automobilisty", opisując, pięĸne skadinąd, Warszawy swoich kolegów, jako w pełni oryginalne - alternator z lat 80; późny silnik Żuka, biegi w podłodze :wink: ).

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2017, 20:17 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 20:50
Posty: 17
Pojazd: nie mam
Dzięki za informację :) a 2 sprawa to znalazłem takie zdjęcie zdjęcie ale to nysa 501 i nie fabryczny drążek.

http://www.automodel.fora.pl/rozmawiamy ... 7-135.html


Załączniki:
Komentarz: właśnie podobny drążek od twojej nysy ale raczej nie ten sam ,ponieważ to jest nysa 501 po przeróbkach
draz5.jpg
draz5.jpg [ 81.94 KiB | Przeglądany 6172 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net