Dzisiaj jest 28 marca 2024, 13:54


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03 lutego 2019, 15:06 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Ćwierć wieku :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lutego 2019, 20:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Pamiętamy!

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2019, 15:20 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Przy tej okazji wróce do tematu "ostatniej Nysy".
Na forum kolekcjonerów modeli samochodów wywiązała się ciekawa rozmowa... (u nas juz tez poruszana kiedyś) - zacytuję wszystkie posty... Psując zakończenie ;) - coś jest nie tak z tą oficjalnie oklejoną, biało zieloną... jakby jakas spora "szopka".

Z tego forum pochodzą wpsióy poniżej :arrow: http://www.motoshowminatura.fora.pl/

RAFLAB pisze:
Taka historyczna data - dla mnie dosyć sentymentala.
Oficjalna „ostatnia” Nysa, miała numer „380 575”. Została zaprezentowana w trakcie uroczystości związanej z oficjalnym zakończeniem produkcji Nys – 3-go lutego 1994 roku. Przedstawiany wszędzie biało-zielony samochód z kwiatami i napisami to egzemplarz „pokazowy”, wyprodukowany wcześniej, i co ciekawe faktycznie posiadał taki właśnie numer podwozia. W rzeczywistości ostatnia, oficjalnie wyprodukowana Nysa miała jednak numer „393 333” i została przekazana w darze do Domu Aktora w Skolimowie. Była zwykłą wersją, bez tak wielu ozdób i chromów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dziwny Mag pisze:
O wlasnie - a wiadomo, Raflab, skad taka różnica (prawie 13000) w numeracji ram?


Krzysztof pisze:
Może ramy były jako części zamienne, a może podwozia szły na eksport i trochę tą ilość wyprodukowanych pojazdów zaburzały.
wlączano pojazdy protypowe ,a może jeszcze inne tajemnice.


RAFLAB pisze:
Magu, prawdopodobnie przyczyną będzie to co pisze Krzysztof, bo w praktyce nawet ta "ostatnia" 393 333 nie była rzeczywiście ostatnią, bowiem z zapasów magazynowych, od czasu do czasu montowano tak zwane "składaki" aż do 1995 roku. Do tego wiele Nys w trakcie wszystkich lat produkcji opuszczało fabrykę po za oficjalna numeracją, a inne składane były po garażach z części zamiennych, lub tzw. "odrzutów".
Obok moich rodziców chyba jeszcze żyje gościu, który praktycznie co roku "montował" kolejną Nyskę i sprzedawał, słyszałem nawet opinię, że te jego Nyski, były lepsze niż fabryczne :lol: :wink:


Dziwny Mag pisze:
Wszystko prawda, ale ramy sprzedawane z fabryki jako część zamienna, mialy oddzielną numerację (MOX + 4 lub 5 cyfr).
Nysy spoza fabryki były rejestrowane jako SAMy, składaki, lub przy wykorzystaniu dokumentów już używnaych, zarejestrowanych aut.

13 tysięcy aut rocznie to w 1994 fabryka nie robiła już od wielu lat...

CHYBA, żeby wyszedł totalny misz masz... bo już wtedy fabryka robiła też remonty kapitalne... (to wiem; mma udokumentowane kilka egzemplarzy ze "starym" rocznikiem wysłanych na remont do fabryki i odbieranych w standardzie nowego auta - w przypadku kiedy wymieniano ramę w fabryce to takze z "odnowionym" rocznikiem...) - tylko nie pomyślałem do tej pory, że one mogłyby być liczone w ciągu zwykłej produkcji...? Hipoteza robocza...

P.S. Coś jest totalnie "nie halo" z tą oklejoną na uroczystość rzekomego zaończenia produkcji...
Mam własnie w ręce ksiażkę gwarancyjną Nysy 522, wydaną 05 października 1992 roku:
nadwozie nr: 400050
podwozie nr: 388738
(zakupiona przez Zakład Energetyczny Zamość S.A. Rejon Energetyczny Tomaszów Lubelski).

I to by się jako tako zgadzało z numerem faktycznie ostatniej.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2019, 17:47 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
ta biało zielona moim zdaniem to egzemplarz pokazowy, prospektowy, który był sobie w fabryce, a żeby zrobić uroczyste zakończenie produkcji wystawiono, co było pod ręką i było reprezentatywne. Numer symboliczny, przypuszczam, ze nikt nie przywiązywał wówczas wagi do tego, czy numer 393333 jest ostatnia czy 380575 :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2019, 21:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Na to by wszytsko wskazywało... Albo "weź oklej tą jako ostatnią" - to okleił - z numerem włącznie ;)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2019, 20:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
moja tez byla w 1992 w FSD Nysa serwis fabryczny :) i tak trzymala sie do 2002 r :)

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lutego 2019, 01:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...ach te modelarze!!! 8) :wink:

Numer ramy w mojej Belferce, która ma budę z 1981 roku, ale "datowana" jest na 1992 rocznik, to ponad 389800. Numer budy to ponad 400 tys (przy czym numer budy był zmieniony bo jej belka czołowa była wymieniona...

...i bądź tu mądry z tą numeracją 8)

A jeszcze bardziej samemu namieszam, jeśli wstawię tam inną swoją budę - z 1978 roku z numerem 135 tys

Historia nie lubi ciągłości numeracji i potrafi nieźle namieszać przy czymś, co powinno być fabrycznie po kolei...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net