Dzisiaj jest 01 maja 2024, 08:57


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 21 listopada 2010, 10:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
wujek mi opowiadał, ze duży eksport mieli bodajże do Essen i tam eksportowane były głównie rolniczki ! :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 listopada 2010, 10:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ten importer Glówny na terenie RFN byl w miescie Giessen "autohaus west" alter krofdorfer weg 6 , gosciu nazywal sie Vinken holender. Razem bylo 35 serwisow i punktów sprzedazy na terenie RFN .

ta nysa od ktorej ja wylicytowalem inst.obslugi byla w RFN model 521 T numer ramy : 101652 miala 3 wlascicieli ostatni wyrejestrowal nyse 2.8.1979 miala numer rej. NOH - YL 69 , mam kopie brifu czyli dowodu rej. kwitek wyrejestrowania w 79 r :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 kwietnia 2011, 14:06 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To jest chyba najlepszy temat, żebym to wrzucił. Wyglada na to, że zamiast wdrożenia tego modelu 523, o ktorym piszą wprowadzono modyfikacje modelu 522, oczywiście troche okrojone. Pytanie się nasuwa, jeśli w modelu 523 miał być dwuobwodowy uklad hamulcowy, a w opisie 522 o tym się nie wspomina, to może błędem było postrzeganie róznicy miedzy 521 a 522 tylko przez dwuobwodowy uklad hamulcowy? Tutaj ewidentnie piszą o podwyzszonym dachu, gazniku Weber... Ale mi się jednak zdaje, że coś kitują, bo przeca widziałem sam Nysy 522, z dwuobwodowym ukladem juz z lat 80tych z Jikovem i kolektorem "przystosowanym do wspomagania". Także brałbym to na dystans, ale pokazuje to realia w roku 1974, kiedy mieli na celu wprowadzenie modelu 522. Wydaje mi się, że opis 522 jest tutaj taki bardzo suchy i pobieżny "dla kierownika", a 523 to takie marzenia nie do spełnienia... :roll: Troche sie zdenerwowałem na ten bałagan fabryczny :D Ale kij. Trzeba jakoś sobie to uporządkować logicznie, i jednak wydaje się, że to my wiemy lepiej niż gazeta zakładowa.... :twisted:

Do rzeczy - fragment gazety zakładowej z 28 marca 1974 „Klakson” str.3


<<Aktualnie produkuje się model podstawowy 521 i jednocześnie kolejno, odmiana za odmianą, wprowadza się do produkcji model 522, np. mikrobus 522 z przeznaczeniem dla Iraku – w przygotowaniu następne. Model 522 od 521 różni się tym, że posiada szereg zmian konstrukcyjnych takich jak: silnik górnozaworowy S21 z przewietrzaną komorą korbową, gaźnikiem typu Weber, filtrem powietrza typu Fiat, most tylny przystosowany do wprowadzenia cięgien hamulca ręcznego, układ wydechowy zamocowany elastycznie, hamulec ręczny z cięgnami na tylne koła, w nadwoziu podwyższony dach (z wyjątkiem chłodni i podwozia z kabiną), fotele kierowcy i pomocnika „fiatopodobne”, pełna optymalizacja miejsca kierowcy, sterowanie światłami pod kierownicą (z samochodu Fiat 125p), uszczelki drzwiowe z samochodu Fiat 125p, oraz szereg drobnych zmian mających mniejszy lub większy wpływ na warunki jazdy, bezpieczeństwo ruchu i warunki pracy kierowcy.
Niezależnie od powyższych prac, prowadzi się jednocześnie przedsięwzięcia udoskonalające model 522 – prace, które doprowadzą również do zmiany modelu na 523. Są to następujące zasadnicze zmiany konstrukcyjne: kolektor ssący silnika przystosowanego do zasilania mechanizmu wspomagającego, skrzynia biegów 4+1 – biegowa ze sterowaniem bezpośrednim, wał napędowy dzielony, tylne amortyzatory teleskopowe, hamulec zasadniczy hydrauliczny z pompą i wspomaganiem (servem), zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego, zmienione układy szczękowo-tłoczkowe w zawieszeniu przednim i moście tylnym, w nadwoziu dach wysoki tłoczony, zmienione otwieranie atrapy przodu, lusterka zewnętrzne o zwiększonej powierzchni, lusterko wewnętrzne tzw. bezpieczne, zwiększone powierzchnie osłon przeciwsłonecznych, plastikowe wirniki nagrzewnicy wnętrza, podłokietniki dla kierowcy i siedzącego obok oraz szereg zmian drobniejszych.>>


Co piszą dalej - dalej piszą, że wyprodukowali również samochód przeznaczony do instalowania, przeprowadzania remontów i napraw dojarek firmy Alfa-Lawal :lol: POtem samochód pomocy drogowej, samochod do przewożenia materiałów radioaktywnych, potem samochód do usuwania awarii linii wysokiego napiecia.
Oraz :arrow: "technicznie przygotowanym jest do wdrożenia samochód skrzyniowy w 2-ch wersjach: z kabiną na 2 osoby i na 5 osób." Pisza też, że w opracowaniu jest samochód piekarniczy.

To tyle ode mnie... Kto chciał, ten przeczytał ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 kwietnia 2011, 19:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
JUPI! :cheers: Nareszcie konkrety :D

FAKTY wymienione w tym artykule pokrywają sie z datami wprowadzenia modyfikacji na tablicach z katalogu części - i powoli wszystko nam się zaczyna ukadać w logiczną calość.
Należy tylko poniekąd zapomnieć o zabawie w numerki (521, 522 i nigdy nie użyte 523 :shock: ) a popatrzeć na wszytskie modyfikacje jako na ciąg usprawnień i rozwoju konstrukcji :)

Dzięki Marian za ten "skan"! kiu


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 kwietnia 2011, 20:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No w wiekszości się pokrywają, ale niekoniecznie chronologicznie i "modelowo" ;) Ale też nie wszystko się pokrywa, bo przecież silnik S-21 był oferowany już w 501, równolegle z M-20. No ale coś "większego" musieli napisac :D

Cytuj:
Dzięki Marian za ten "skan"! gf


Spoko, jak się siedzi w domu przez tydzień, bo masz różyczke i nie możesz nikogo zarazić to też Cie szlag trafia i nawet za przepisywanie gazet się bierzesz :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 kwietnia 2011, 20:37 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Źle rozumujesz :wink:
"silnik górnozaworowy S21 z przewietrzaną komorą korbową" - to przewietrzanie komory jest nowością (na obudowie popyhcaczy zaworów objawia się zbiorniczkiem z którego weżyk wychodiz do filtra powietrza - tzw odma).
Tekst jest OK i nie widze tam żadnych "wydumek" :)

P.S. Rózyczka, powiadasz? Ładny kwiatek :mrgreen: :wink:
Wykuruj sie szybko! :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net