Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:36


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 28  Następna
Autor Wiadomość
Post: 24 lipca 2014, 20:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Należy zwrocic uwage na to ze nitowane szczeki szybciej trzeba wymienic niz klejone, jak okladzina sie zetrze na tyle ze nit zacznie obcierac o beben to odpadnie od szczeki , a klejone dłuzej beda słuzyc az sie zetra na tyle ze beda cienkie jak listek:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lipca 2014, 20:43 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Biorąc pod uwagę, że auto będzie raczej stało w muzeum niż jeździło, to mnie to nie rusza :)

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lipca 2014, 22:00 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Jak auto ma dłużej stać niż jeździć to lepiej nitowane okładziny, miałem w 126p co stał kilka lat klejone zamontowane i odkleiły się od szczęk co poskutkowało zablokowaniem hamulców, ze starości i nieco korozji pod okładzinami.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lipca 2014, 23:08 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
morchun93 pisze:
Należy zwrocic uwage na to ze nitowane szczeki szybciej trzeba wymienic (...), a klejone dłuzej beda słuzyc az sie zetra na tyle ze beda cienkie jak listek:)


W tych hamulcach w tych samochodach, zanim okładzina zetrze się do łebka nitu, to jak ktoś chce normalnie jeździć i tak wymieni dużo wcześniej, bo już prawie braknie regulacji na "podciągnięcie" szczęk ;)

Mowa o najstarszym i srendim typie hamulców, przy "lublinowskich" z smaoregulatorem i tak są dostępne wyłącznie klejone okładziny.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lipca 2014, 08:56 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dziwny Mag pisze:

Mowa o najstarszym i srendim typie hamulców, przy "lublinowskich" z smaoregulatorem i tak są dostępne wyłącznie klejone okładziny.


Wedle moich wszelkich pomiarów szczęki do lublinowskich samoregulatorów nie różnią się niczym od starych, nitowanych... chyba, że coś przeoczyłem, albo sam miałem już "nowsze" nitowane. Jakie różnice masz na myśli, Przemek?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2014, 06:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
przednie szczeki nieróznia sie niczym zuk/lublin 1 , natomiast tylne szczeki do samoregulacyjnych maja ciut inny ksztalt , dlatego jak sie przerabia na samoregulacyjne z lublina 1 to odrazu kupic trzeba tarcze kotwiczne i wszystko razem na tylna os , z przodu jedynie cylinderki na samoregulacyjne sie wymienia

nitowane okladziny sa lepsze bez dwuch zdan , w ciezarówkach do dzis sie nituje :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 września 2014, 10:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 marca 2008, 13:20
Posty: 49
Lokalizacja: Komorów
Hej, mam wielką prośbę.Odzyskałem swoją Nysę 522 po dwóch latach (nadal w to nie wierzę :) ) i chcę się nią w końcu poważnie zająć. Pierwsza rzecz, to hamulce, chciałbym je kompletnie wymienić na nowe (na wersję z samoregulującymi się cylinderkami). Przeczytałem cały temat i porady na stronie, ale nadal nie jestem pewien, jakie części powinienem kupić.
Czy ktoś mógłby mi wskazać, najlepiej na przykładzie sklepu: http://www.moto-trans.koszalin.pl/ (chcę tam wszystko kupić), które szczęki, cylinderki, tarcze i bębny muszę kupić? :roll:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 września 2014, 10:12 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
tu masz cały komplet do wzięcia

http://olx.pl/oferta/nowe-kompletne-tar ... 0ac6888b23

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 września 2014, 12:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 marca 2008, 13:20
Posty: 49
Lokalizacja: Komorów
Wow, super, wielkie dzięki, cena super :) Ale czy powinienem też do tego kupić nowe bębny? Mechanik mówił, że lepiej się wtedy dopasują szczęki do nowych, bo stare już pewnie wytarte i nierówne. Czy myślicie, że przy okazji mogę coś wymienić jeszcze w "okolicy" hamulców? Nysa stala ponad 2 lata nieruszana, nic w niej nie było robione. Czy np. dobrze by było zmienić łożyska kół? Chciałbym ją zrobić jak najlepiej, najpierw mechanika, a jak tylko zbiorę wszystkie blachy, to również blacharkę i tapicerkę.
Czy np. takie bębny byłyby dobre? : http://allegro.pl/bebny-hamulcowe-warsz ... 07326.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 września 2014, 12:58 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
bebny wystarczy przetoczyc i pojezdzisz na nich kolejne 20 lat jak na nowych. Idź do pierwszego lepszego tokarza dasz mu na flache i Ci to zrobi od ręki

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 września 2014, 13:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
bębny warto zmierzyć czy nadają się do toczenia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 września 2014, 16:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
:mrgreen:
Tak a propos'
:arrow: https://www.facebook.com/CytrynGumiak/p ... =1&theater

:wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 września 2014, 18:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 marca 2008, 13:20
Posty: 49
Lokalizacja: Komorów
Dzięki za pomoc i odpowiedzi. Czyli nie przejmować się tym, co mówil mechanik, że bębny mogą być już mocno wytarte i że nawet jak je się wyrówna, to może być problem z dobrym ustawieniem do nich szczęk?
A co z innymi częściami przy okazji robienia hamulców? Jest coś, co można wymienić przy okazji, bez dodatkowej wielkiej pracy? Czy łożyska kół jest sens wymieniać, jeśli ich nie słychać?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 września 2014, 18:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
sprawdź czy łożyska nie hałasują i obracają się luźno jeśli tak zostaw, co do bębnów należy zmierzyć ich średnice i sprawdzić czy nie uzyskały już wymiaru maksymalnego zużycia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 września 2014, 20:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 marca 2008, 13:20
Posty: 49
Lokalizacja: Komorów
A jakie są te wymiary? Skąd wiedzieć, że bębny już są maksymalnie wytarte?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 419 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 28  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net