Dzisiaj jest 28 marca 2024, 11:10


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
Post: 12 stycznia 2014, 15:31 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wszystkie tematy związane z problemami, niedomaganiem, regeneracją, danymi skrzyń biegów III i IV połączyłem, żeby nie było bałaganu. Zasadnicza większość spraw została tu już poruszona. Jeśli nie, to proszę poruszać nowe sprawy w tym temacie.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2014, 15:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Witam. mam pytanko odnosnie skrzyni biegów. Mam zalozona andorie, i skrzynie 3 biegowa ma aluminiowa kwadratowa obudowe odkrecana z boku, tyle wiem o niej:), chcialbym zalozyc skrzynie 4 biegowa ale slyszalem ze jest mniej wytrzymala przy tym silniku jest to prawda? i jakie ma przelozenia czy jedynka jest krotsza czy dłuzsza i co z reszta biegow? nie chce mi sie zakladac tczewskiej bo dla mnie to czasowo niemozliwe i za duzo roboty:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2014, 15:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Przeczytaj ten temat. Wszystko zostało już poruszone.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 stycznia 2014, 10:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
morchun93 pisze:
Witam. mam pytanko odnosnie skrzyni biegów. Mam zalozona andorie, i skrzynie 3 biegowa ma aluminiowa kwadratowa obudowe odkrecana z boku, tyle wiem o niej:), chcialbym zalozyc skrzynie 4 biegowa ale slyszalem ze jest mniej wytrzymala przy tym silniku jest to prawda? i jakie ma przelozenia czy jedynka jest krotsza czy dłuzsza i co z reszta biegow? nie chce mi sie zakladac tczewskiej bo dla mnie to czasowo niemozliwe i za duzo roboty:)

Pierwsze 3 biegi są krótsze,niż w trzybiegowej skrzyni,a 4-ka to bieg bezpośredni,to samo co 3-ka w trzybiegowej.Po prostu masz jakby jeden dodatkowy bieg,bardziej półbieg,żeby lepiej rozpędzać auto pod obciążeniem i tyle.Poza tym,gabarytowo to samo i wszystko pasuje na swoje miejsce.
Przy zakładaniu skrzyni tczewskiej,jedyny i największy problem,to skrócenie walu,bo trzeba to dobrze zrobić,żeby nie bił,a tak poza tym,to wszystko jest typowe.Podwieszkę pod skrzynię dajesz sobie z tyłu,można od razu tą z lublina dać,jak kolega Khan,albo wykorzystać tą z żuka,jak ja zrobiłem.Sprzęgło całe z lublina razem z zamachem i wszystko ma pasować.Czego się tu bać?Jak byś pojeździł troszkę na tej skrzyni,to by Ci się spodobało,tak jak mi :wink: To nie są żadne skomplikowane rzeczy,nawet kanału do tego nie trzeba,bo żuk wysoki.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2014, 17:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
a co z lewarkiem od biegow nie trzeba wycinac podlogi?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2014, 18:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
A czy ja coś wycinałem? :roll: Nic nie trzeba wycinać.Wycinanki robił tylko kolega Diesel,bo nie podobało mu się,że skrzynia niby siedzi zbyt nisko,a poza tym,to chce ponoć tam jakiś automat wsadzić.Tutaj wystarczy tylko podnieść skrzynię na taką wysokość,żeby wybierak minimalnie mieścił się pod blachą podłogi.Jeśli chciałbyś robić to na drążku z Lublina,to nawet szybciej,a jeśli tak,jak ja,na tym z Żuka,to trzeba wspawać tam kawałek ramienia ze skrzyni z Żuka,żeby założyć orginalny drążek.Wszystko jest w moim temacie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2014, 01:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 czerwca 2014, 21:03
Posty: 23
Właśnie byłem przejechac sie nyska która miałem kupic niestety skrzynia chyba w czasie jazdy uległa uszkodzeniu został tylko jeden bieg prawdopodobnie 1ka. Nie można nawet na luz wrzucic co to moze by c? Właściciel coś mówił o wodzikach że żle sie zmienia biegi to co takie to wszystko delikatne?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2014, 19:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Mam jeszcze pytanie do uzytkownikow skrzyni 5 biegowej:) czy uzywacie w ogole 5 biegu? czy jest w ogole zbedny przy konstrukcji zawieszenia i ukladu kierowniczego:) mam na mysli osiagalna predkosc na tym biegu czy idzie jechac 5-ka lekkim gazem czy silnik sie dusi?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lipca 2014, 09:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Chłopie,spokojnie się jeździ.Od 60 km/h możesz sobie przyspieszać na 5-ce.Ten nadbieg nie jest jakiś bardzo duży,daje tak gdzieś z 5-6 km/h więcej przy tych samych obrotach.Ja już tym troszkę pojeździłem z towarem i spokojnie daje radę pod górkę na 5-ce,no chyba,że ktoś ma silnik złom.Wrzucę może kiedyś jakiś filmik z jazdy moim autkiem.Mnie osobiście jeździ się tym naprawdę zaje*iście.Jedyny problem w moim Żuku,to lekko błędne wskazania licznika,bo mimo,iż jest to orginał od Lublina,to jednak opony są orginalne,żukowskie,wyższe od lublinowskich.Teraz,do tego mostu,powinienem dać opony 205/75 16C,jakie są w Lublinach,wtedy licznik by nie oszukiwał.Przekłamanie nie jest jakieś bardzo duże,ale jest.Po prostu pokazuje za mało i oszukuje na przebiegu.Sprawdziłem sobie to na równym odcinku drogi,najpierw jadąc polonezem,miałem 9,5km,a potem żukiem miałem już 9,1 więc takie jest przekłamanie.Ale nie będę zmieniał opon,bo moje są nówki,a bez problemu sobie daje na nich radę,śmiem twierdzić,że dawał by radę również przy moście 9/41 zamiast 9/43.W praktyce nadbieg wygląda tak,że jadąc na 4 biegu,przy 3000 obr/min silnika mam gdzieś tak +/- 74 km/h na liczniku,a po wrzuceniu 5-ki obroty spadają i przy 3000 jest już 80 km/h.Ogólnie,to w aucie jest ciszej,jeździ się naprawdę rewelacyjnie,a jedyna niedogodność,to duży przeskok pomiędzy 3-ką i 4-ką.
A prędkości maksymalnej nie testowałem,ale najwięcej miałem 100 km/h obroty około 4000 i to jeszcze nie było jego ostatnie słowo.Mój silnik,z tego co sprawdzałem,kręci się daleko na czerwone pole,czyli powyżej obrotów tzw. nominalnych,ale tak było ustawione przez fabrykę,bo na pompie była fabryczna plomba.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lipca 2014, 19:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
a masz kolego obrotomierz czy szacujesz tylko predkosc obrotowa:)?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lipca 2014, 22:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Mam :mrgreen: Też z Lublina.
Obrazek
Wszystko jest w moim temacie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lipca 2014, 19:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
wow szacun:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 sierpnia 2014, 10:11 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 11 września 2013, 05:30
Posty: 7
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Mam pytanko odnośnie rodzajów skrzyni biegów IV. Muszę zmienić skrzynię w swoim żuczku benzynowym i mam możliwość założenia skrzyni z żuka z silnikiem diesla. Czy będzie ona pasować, czy coś trzeba przerabiać ? Nasz żuczek jest z 92 roku, a skrzynia z andorii z 97
Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 sierpnia 2014, 15:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Będzie pasować, wałki sprzęgłowe są takie same, obudowy też się nie różnią. Jedyna istotna różnica to konstrukcja wałka głównego i mocowanie piast przesuwnych i kół zębatych do niego. Do diesla jest skrzynia tzw. wzmocniona, choć w moim odczuciu jest bardziej toporna niż ze zwykłym wałkiem głównym. Choć może miałem do czynienia z takimi egzemplarzami...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 września 2014, 12:09 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
skrzynia z diesla założona do benzyniaka jest niezniszczalna

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net