Dzisiaj jest 28 marca 2024, 09:59


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 marca 2014, 20:02 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 marca 2014, 19:52
Posty: 5
Witam. W mojej Nysie zamontowany jest dwu gardzielowy Jikov SEDR.
Zachodzi potrzeba zamontowania LPG.
Jako, że ten gaźnik był rzadkością nie mogę znaleźć do niego miksera.
Jak dotąd udało mi się ustalić że kolektor dla Jikova i Webera jest ten sam.
Pytanie, czy góra jest taka sama? Czy mogę zamontować mikser z Webera na Jikova? Nie mam niestety 2 gaźników, żeby porównać. Na zdjęciach wygląda to dość podobnie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 marca 2014, 21:33 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
mogę się zamienić na webera ;]

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 marca 2014, 21:35 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 marca 2014, 19:52
Posty: 5
A nie dziękuję :)
A mógłbyś podać mi pewne wymiary? W przyszłym tygodniu bym określił dokładnie jakie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2014, 19:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
I jak jaki mikser pasuje?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2014, 20:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
Czy ktoś jest w stanie zrobić zdjęcie lub opisać gdzie są wpięte węże z wodą do grzania reduktora?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2014, 20:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 września 2012, 17:19
Posty: 60
Lokalizacja: łódzkie
http://www.drypa.pl/produkt218_MIKSERY_ ... laski.html - weber

http://www.gaz-tech.eu/sklep/index.php? ... lada-skoda - ikov


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 października 2014, 11:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Zasilanie parownika wychodzi z zaslepki glowicy od strony skrzyni biegow. Taka sama zaslepka montowana byla zamiast zaworu nagrzewnic w wersji tropikalnej. Do zaslepki krociec i po sprawie.
Z powrotem wody wepnij sie pod krociec wychodzacy z pompy wody lub gdzies w powrot nagrzewnicy. Takie zasilenie parownika wpina go w maly obieg chlodzacy.
Co do miksera to w UAZie u kumpli widzialem rurke wspawana w filtr powietrza polaczona z parownikiem i dziala. Gaznik Ikova jak mniemam. W Weberowskim gazniku tez przerabialem kilka typow mikserow i rure do filtra i...nie widzialem znaczacej roznicy.
Powodzenia w dlubaniu i przepraszam za brak polskich znakow i bledy ale tu gdzie jestem nie ma polskiej czcionki:)

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 października 2014, 11:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
Tylko od skrzyni biegów jest wyjście na nagrzewnice na pace, zastanawia mnie czy to wyjście po lewej stronie silnika w bloku może być użyte do zasilenia reduktora.
A co do mieszalnika jak miałem mercedesa to miałem problemy z brakiem mocy gdyż przepustnica miała chyba 57mm a mikser 32mm więc wykonałem obliczenia specjalistyczne i z użyciem instalacji CO miedzianej , cyny i palnika propan butan wykonałem mikser który zmniejszył spalanie i dodał mocy, więc w ostateczności można wykonać samemu mieszalnik.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 października 2014, 19:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Wyjscie wodne z lewej strony? Rozumiem ze od strony aparatu zaplonowego? Z tego co kojaze to sa tam trzy zaslepki kapsle i kranik do spuszczania cieczy z bloku. Ja bym zostawil stale otwarty zawor, zalozyl trojnik a za frojnikiem zawor na nagrzewnice dodatkowy ale wiem, ze to troche przekombinowane. Mozna by tez pokombinowac z kroccem wstawionym w kapsel, w koncu to nadal maly obieg.
Moze chlopaki, ktorzy maja dodatkowa nagrzewnice cos podpowiedza?

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 października 2014, 15:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
lewa prawa tak jak fachowo mechanik mówi na samochód :D
chodzi o to wyjście w kółku wygląda jak jakiś patent z lat 90' ? Bo kiedyś w tym żuku był gaz
a w poprzednim żuku nie pamiętam takiego czegoś.
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 października 2014, 22:41 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Ładna rzeźba 8) :mrgreen:
Ktoś wyprowadził wodę z płąszcza wodnego - przez broka. Normalnie tam sa broki - kólka, które w razie zamarznięcia woda wypychała - zabezpieczenie przed uszkodzeniem bloku silnika.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 października 2014, 11:04 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No właśnie... powiem Wam, że to nie jest takie trywialne wpiąć się mądrze z gazem do Żuka/Nysy w obieg wodny. Stara instalacja w żuku była podpięta pod zawód nagrzewnic przednich + do powrotu do chłodnicy. Ale minus był taki, że zawory nagrzewnic cały czas musiały być otwarte, więc latem waliło po nogach gorącem z nagrzewnic.
Nowa instalacja natomiast została podpięta do wylotu z pompy wody + powrót z nagrzewnic do chłodnicy. Okazało się, że jest to też niezbyt dobre rozwiązanie, bo w czasie normalnej pracy, wszystko było ok, ale już w momencie włączenia nagrzewnic okazało się, że woda nie ma wystarczającego przepływu i tylko się "bełta" w miejscu, bo reduktor po paru km zamarzał. Teraz kombinujemy, jak to zrobić mądrzej. Na pewno się da, tylko trzeba przemyślec. Myślimy o wpięciu się bezpośrednio grube rury od chłodnicy, wyspawać trójnik z grubej rury na zwykłygumowy wąż i do tego pozbyć się tych kolanek zagietych , a wstawić proste odcinki - mniej problemów potem z wymianą. Dolnego kolanka na przeykład w dobrej jakości i rozmiarrze ciężko dostać...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 października 2014, 11:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
Czyli z płaszcza powrotem na pompe powinno działać ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2014, 11:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Z plaszcza na pompe i bedzie dzialac.
Ale z tym kroccem z kapsla to faktycznie zezba:)
Sposob, ktory napisalm w mom poprzdnim poscie wydaje mi sie malo inwazyjny i unikamy problemu z nagrzewnicami.

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 listopada 2014, 13:13 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
też widywałem w tym miejscu węże wpięte
Załącznik:
CA09_5.jpg
CA09_5.jpg [ 95.08 KiB | Przeglądany 6879 razy ]

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net