Dzisiaj jest 20 kwietnia 2024, 14:01


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 17 grudnia 2014, 03:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Ale że o co chodzi?Na "kołnierzu" pompy jest ładne nacięcie i drugie takie samo jest na podstawie filtra oleju,czyli tam,gdzie dokręca się pompę.Obie kreski mają być zgrane i tyle.Rozrząd na znaki i ma być.Tak podaje instrukcja i nie przewiduje innej regulacji.Nie wiem tylko,jak to wygląda w przypadku pompy rozdzielaczowej Bosh,ale pewnie jest tak samo.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 08:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Dziękuje za odpowiedz dokładnie o te kreski mi chodziło .U mnie w 4ct90 jak ustawie te kreski w równo ciężko pali i słaby jest.Bużka jak masz ustawione te kreski u siebie?Piszesz ze podaje instrukcja ale jaka,Ciężko o jaką kolwiek dokumentacje do tych silników


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 11:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Ja mam kreski na równo,naprzeciw siebie,bo tak ma być.Przy prawidłowo ustawionym rozrządzie,takie ustawienie odpowiada właściwemu kątowi wtrysku.Cytat z książki "Naprawa samochodów Lublin" WKŁ
Cytuj:
Przed przykręceniem należy pompę ustawić tak,żeby znak na zewnętrznej części kołnierza pompy pokrywał się ze znakiem na kadłubie.Takie ustawienie pompy wtryskowej powinno dać właściwy kąt początku tłoczenia.

W lublinie kąt początku tłoczenia wynosi 8* przed GMP a w żuku 12*.Niby powinno się wszystko zgadzać według znaków,ale sprawdza się też montując rurkę tzw. kapilarę na króćcu 1-go wtrysku na pompie i kręci wałem,napełniając przezroczystą część paliwem,a potem cofa i kręci ponownie,wolno,aż paliwo drgnie i sprawdza się znaki na kole zamachowym.W lublinach są niby 3 znaki GMP 8 i 10,ma się zgrywać z 8.W żuku znowuż jest 12 i 14 no i GMP.Masz pompę rzędową Motorpal,czy rozdzielaczową Bosh?Opis jest do pomp Motorpal,ale Bosh pewnie tez ma znaki.A co do literatury,to na elektrodzie jeden gość wrzucił całą książkę napraw lubblina,z której ja właśnie korzystam.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight=
Ma jeszcze książkę napraw do żuka,to nowsze wydanie,ale trzeba by go molestować,żeby to wrzucił,bo to trochę roboty,ale teraz zima.
Ja Ciebie chyba z elektrody kojarzę,co nie?Możesz sobie pobrać przecież tą książkę.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 11:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ta książka nowsza, do Żuka jest gdzieś w necie wrzucona. Sam ją kiedyś ściągałem. Kawał literatury, wartej przeczytania i niezbędnej do napraw żuków :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 21:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Na necie jest jedynie taka.
http://obrazki.elektroda.pl/8905117100_1380477059.jpg
I w dodatku nie jest raczej skanowana,tylko zdjęcia popstrykane i to jeszcze wyglądają,jakby ktoś w piwnicy to robił.Poucinane strony i w o gole wszystko krzywe.
Kolega na elektrodzie ma niby taką
http://obrazki.elektroda.pl/6317851100_1380468819.jpg
To już jest chyba całkiem nowsze wydanie.Rozmawiałem z nim dzisiaj i obiecał,że do końca roku powinien się z tym wyrobić,bo to 400 stron :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 22:08 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ja mam tą z pierwszą okładką, ale zeskanowana w super jakości, gdzieś była, tylko nie pamietam gdzie... cholera wie...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 22:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
W razie cudownego odnalezienia,zarzuć linkiem.Nie pogniewam się. :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 23:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
a telepie nim i przerywa po odpaleniu na zimno oraz puszcza siwy lub błekitnawy dymek po starcie?
moga być nieszczelności w ukł paliwowym-filtr, węzyki, pompki, simmering na wałku pompy wtryskowej.
Jak słaby to może przypchany smok w baku lub filtr paliwa i jeszcze dodatkowo woda w nim.
diesel się lubi rozszczelnić jak chłodniej jest.
sprawdź jak jest ustawiona dawka i czy działaja przestawiacze kąta wtrysku i dawki rozruchowej oraz czy nie jest dziurawy przewód/kabel ogranicznika dymienia na pompie-nie wiem jak jest w 4ct90 czy jest elektronik czy grucha, jak nie działa to bedzie zero dymu przy depnięciu i muł.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2014, 11:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Wszystkie połączenia wymienione miedzianki,przewody nowe gumowe,nowe opaski,nowy filtr paliwa.Rano grzeje świece ręcznie (usunięty sterownik).Odpali bez gazu pochodzi z 6sekun i zgaśnie.Jak przytrzymam chwile na obrotach chodzi. Może za wiele od niego wymagam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2014, 11:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Nie pamiętam gdzie ale wyczytałem ze za dawkę rozruchową odpowiada ciśnienie oleju


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2014, 15:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Z książki o lublinach.
Cytuj:
Pompa wtryskowa do silnika turbo jest wyposażona dodatkowo w korektor nadciśnieniowy zabudowany na regulatorze prędkości obrotowej.Działa on jako korektor ujemny,tzn. zmniejsza dawkę paliwa,gdy zmniejsza się prędkość obrotowa silnika w celu ograniczenia nadmiernego dymienia.Jednocześnie służy jako ogranicznik nie pozwalający na zwiększenie dawki paliwa przy gwałtownych przyspieszeniach,gdy turbosprężarka dostarcza małą ilość powietrza z uwagi na małą prędkość obrotową silnika.

Oraz
Cytuj:
Pod działaniem ciśnienia oleju smarującego mechanizm korektora uniemożliwia włączenie się dawki rozruchowej podczas pracy silnika.Zmiany ciśnienie powietrza doprowadzonego z kolektora dolotowego silnika nad membranę korektora nadciśnieniowego przenoszą się z pomocą dźwigni dwyuramiennej na ząb cięgna podatnego listwy regulacyjnej.W ten sposób korygowana jest dawka paliwa pompy wtryskowej w funkcji ciśnienia doładowującego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2014, 10:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
sprawdź czy ręczna pompka podaje (o ile w andorii jest takowa)- jeśli pompujesz i paliwo nie leci, nie bedzie chodził. może mieć ona walnięty zaw. zwrotny, lub mikropękniecia-powietrze się dostaje a wycieku paliwa nie widać. uratowałem już co najmniej 4 auta w krórych to było przyczyną, a ludzie szukali w pompie, wtryskach,zaworach.
korektor nadciśnieniowy o którym pisał Buźka to własnie ogranicznik dymienia, jesli jest oszczędnie ustawiony to nie będzie kopa. łatwo go przestawic samemu, jesli to pompa typu bosch VE. za marne odpalanie i brak dynamiki moze odpowiadać też podstawowa regulacja dawki, też łatwo samemu przestawić.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2014, 11:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Objaw po odpaleniu gaśnie jakby brakowało paliwa,próbowałem już nawet rano go przepompować ręczna pompką i nic to nie daje odpali i gaśnie ,jak jest ciepły pali na dotyk


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2014, 12:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
A to się dzieje tylko raz?W sensie,że złapie i zgaśnie,a za drugim odpaleniem już złapie i chodzi?To jest tylko w zimie,tak?W ciepłych porach pali normalnie?U mnie czasem też tak ma w zimie,jak jest bardzo zimno,że złapie i zgaśnie i dopiero za drugim razem.Ale ja mam wolnossący i wystarczy po prostu wdepnąć mu gaz do oporu i wtedy nie pozwala mu to zgasnąć.Zresztą,zimnego zawsze palę z gazem w podłodze.Ogólnie to zauważyłem,że ma czasem tendencje do nietrzymania wolnych obrotów,szczególnie zimny,jak by coś w regulatorze nie wyrabiało.Wkręcisz go na obroty,spuścisz gaz od razu i prawie zgaśnie,dopiero wyrównuje.Jeśli jest bardzo zimny,to nawet zgaśnie całkiem.Znajomego lublin nie ma czegoś takiego,też silnik wolnossący i pali normalnie,nawet gdzieś żywszy się wydaje od mojego.Mi chodzi po głowie zamontowanie elektrycznej pompy paliwa,bo robiłem próby i wszystko wskazuje na to,że będzie spełniała swoje zadanie i wydajność będzie odpowiednia,nie będzie mu brakowało paliwa.Jedyne co by trzeba zrobić,to może zamontować dodatkowo jakiś zaworek zwrotny na przewodzie zasilającym,żeby paliwo nie spływało do zbiornika.Zresztą,przy tej pompie można to samo zrobić.Elektryczna jest o tyle lepsza,że nie trzeba się grzebać przy silniku,tylko przekręcamy kluczyk i podaje.Dobra do odpowietrzania.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2014, 16:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jak musicie odpalać z gazem w podłodze to jest zbyt mała dawka podstawowa. na pełnym pompa daje pełną dawkę(pełny skok tłoczków lub tłokorozdzielacza). po zdjęciu pokrywy rozrzadu jest sucho pod kółkiem od pompy wtryskowej?
a elektryczna pompa jest ok i nie trzeba montować zaworka zwrotnego-może nie miec siły zaciągnąć, te pompki maja charakter tłoczący a mechaniczne ssący.trzeba tylko pamiętać aby była blisko zbiornika i na wysokości lub ponizej jego dna,zeby była wypełniona paliwem. mam taką w S21 i jest super.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net