Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 12:45


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 października 2015, 11:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 20:34
Posty: 118
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: żuk 88
Czy ktoś pakował do żuka andorię z turbo najlepiej tą z końca produkcji.
Czy można gdzieś kupić taki silnik?

Pojawia się dużo tematów o swapach, a taka andoria 115 koni ma i pewnie pasuje bez żadnych modyfikacji.

_________________
http://fsc-zuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 października 2015, 13:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Zależy,o jaką wersję Ci chodzi,bo wersje turbo były dwie 4CT90-1 o mocy 90KM i 4CTi90 o mocy 102KM z intercoolerem i pompą rozdzielaczową Bosch.Obie wersje pasują bez problemu,tylko nowsza ma już coś delikatnie z elektroniką,bo jest niby zwór egr,czy tam coś,co jest sterowane elektronicznie niby.Dokładnie już nie wiem,ale coś tam jest.Pewnie koledzy lepiej wiedzą tu na forum,choćby phinek.
Natomiast wersja 115KM,o której piszesz,to już wersja na Common Rail Bosch tzw. ADCR.Z zamontowaniem pewnie nie było by problemów,tylko tam już jest elektronika,bo wiadomo,CR.No i taki silnik chyba ciężko znaleźć,może z jakieś rozbitej gazeli,czy czegoś i cena pewnie niezła.
Popytaj tutaj.
https://www.facebook.com/RosomakTeam?fref=photo
Goście wpakowali 4CT90 i coś tam piszą,że na przyszły rok będzie 150KM :shock:
Nawiasem mówiąc,to Andoria podkręciła już silnik ADCR do 150KM ale to chyba nie o tym mowa,bo taki silnik przewyższył by czterokrotnie wartość każdego żuka :mrgreen:
Edit:Sorry,nie doczytałem w temacie,że chodzi o ADCR,czyli w sumie,jak powyżej.Dużo elektroniki.Do tego potężny (jak na budę żuka) moment obrotowy silnika,ale wykonalne to jest jak najbardziej,tylko wtedy trzeba dać szybszy most,bo na tę moc silnika ten orginalny będzie za wolny.A jak masz starego typu,to tym bardziej trzeba wymienić na hipoidalny.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2015, 14:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Słyszałem od mojego ojca historyjkę niecną, jakoby po godzinach dwójka młodych mechaników zmontowała podkręconego diesla ADCR i podobno miał 130km.
Wysiadało wszystko, mosty, wał , półosie.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2015, 19:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
To teraz napisz to jeszcze raz,tylko tak,żeby można było zrozumieć,bo naprawdę mnóstwo w Twoich postach niedomówień :mrgreen: Mam rozumieć,że ktoś tam podkręcił ADCR-a 115-sto konnego na 130KM i zamontował go gdzie?W żuku,lublinie,tarpanie,choć to mała różnica,bo to jedna wytrzymałość materiału.Te silniki fabryka podkręciła do 150KM,ale jak mniemam,to podzespoły napędowe musiały by być do niego jednak wzmocnione,bo tu chodzi nie tyle o moc,co o moment obrotowy,który w tym silniku wynosi zdaje się 290Nm,więc jest czym ukręcać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 października 2015, 12:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Och, przepraszam. Mam na myśli Żuka. Dokładnych szczegółów nie znam. To są ci sami fachowcy, którzy wmontowali do Jelcza 417 silnik mana. Faktycznie, za dużo skrótów myślowych ostatnimi czasy. ;P

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 października 2015, 14:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Musisz wziać pod uwagę, że na forum nikt nie odczyta Twojej gestykulacji, mimiki itd. :) Niestety, ale trzeba jak krowie na rowie pisać, aby każdy zakumał, co się chce przekazać..

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 października 2015, 16:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Maryś, to wszystko z ekscytacji polską motoryzacją.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 października 2015, 15:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
no, ostatnio klient stawił się wawką 223 z andorią i zaturbiać chce. własnie na cti mam zamiar to przekuć. Starą pompę boscha VE i turbo daje radę podkrecić bez kłopotu.
jednakowoż namawiam go na replantację dobrego S21, jak dla mnie szkoda budy wawki na męczenie jej charchotnikiem.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 października 2015, 08:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Nad Bugiem spotkałem doładowanego diesla w Wawce. Nie wiem jak to latało. Słyszałem turbinkę i traktor. Myślałem, że ktoś golfem ciągnie. Za zakrętu wyłoniła się wawka, o mało co nie wypadłem z żuka... Czy skoda budy ? Głośno pewnie.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 października 2015, 14:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
będzie trzeba troszkę nad poduchami popracować

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 września 2016, 22:10 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 września 2016, 22:23
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław / Wałcz
Pojazd: poszukuje
Witam forumowiczów. czy ktoś w swoim żuku robił taką podmiankę na silnik andorii 4CTi90? Pytam bo jestem żywo zainteresowany kupnem żuka, odświeżeniem go i wstawieniem, tego silnika ( 4cti90). Nie wiem czy wał, most itd to wytrzyma,, czy też trzeba przeszczepić z lublina?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 września 2016, 22:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Most w żuku, oczywiście wersja hipoidalna, jest taki sam, jak w lublinie, tylko odpowiednio węższy.Gdybyś chciał przełożyć lublinowski, to licz się z tym, że jest szerszy i trzeba poszerzyć błotniki.Wtedy możesz sobie wstawić szybszy most i na fabrycznych oponach żuka, będziesz miał niezłą prędkość przelotową.A jak jeszcze wstawisz silnik wraz ze skrzynią, to już całkiem.Wału raczej nie trzeba zmieniać, a poza tm, lublinowski i tak jest chyba dłuższy i bez przeróbek nie podejdzie.Silnik ma typowe mocowania, dajesz tylko łapy od żuka i siada w miejscu fabrycznego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 września 2016, 02:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Warto jeszcze sprawdzić jak z gaszeniem - pierwsze 4C90 miały gaszenie linką, zaś w 4CTi90 gaszenie już było elektrosiłownikiem. Więc warto rozpoznać również to... choć w obie strony da się przerobić.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 września 2016, 07:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Już w lublinach 2 był siłownik, więc przy 4CTi90 jest już tylko na kluczyk.Pompa ma jakiś tam zawór elektromagnetyczny, który odcina paliwo.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 września 2016, 08:20 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 września 2016, 22:23
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław / Wałcz
Pojazd: poszukuje
strona elektryczna i zbudowanie jakiegoś sterownika do regulacji pracy tym autem to dla mnie żaden problem. Bardziej martwie się o skracanie wału lub zwężenia osi. Mechanika dla mnie to hobby, ale mam mały garaż, gdzie takie rzeczy jak spawarka czy palniki sa jeszcze obce, dlatego chcę jak najmniej prerabiać mechanicznie w żuku. Teraz jestem na etapie poszukiwania dobrej bazy do robienia. Czy jeśli kupię bęnzyniaka i wstawie diesla to bedzie pasować? Nie ukrywam, że strażackie wersje są zazwyczaj w lepszym stanie niż od prywatnych osób za rozsądne pieniądze


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net