Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 23:51


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 286 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Następna
Autor Wiadomość
Post: 02 listopada 2015, 10:33 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Zamek się przetacza żeby toto pasowało. Generalnie nie kombinuj, odkręć flanszę przy skrzyni, zawieź razem z wałem, każ skrócić i dostosowac i po krzyku;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 listopada 2015, 20:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No i sami widzicie,jak czasem szukacie dziury w całym.Pisze się wam,żeby zrobić tak i tak,to wy swoje.Po cholerę zmieniać flansze,w dodatku nie wiadomo,czy na 100% są zamienne (a raczej nie są) skoro bierze się tylko końcówkę ze skrzyni do przetoczenia i po temacie.Trzeba ją ładnie wyrównać i zrobić podtoczenie pod centrowanie wału z żuka,bo wał ma takie wybrzuszenie,które wchodzi w wytoczenie w końcówce na skrzyni.Zresztą,co ja będę tłumaczył,wystarczy spojrzeć a jedno i drugie.
Tylko żeby mi znowu któryś nie napisał,że za mądry jestem i wszystkie rozumy pozjadałem.Akurat w tej sprawie mam pewność i nie tylko ja robiłem,jak wspomina kolega Diesel.
A otwory ja zaspawałem,bo i tak już do niczego nie będą potrzebne.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 listopada 2015, 21:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jak szlak przetarty, to nie ma co drzwi otwartych wyważać :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 listopada 2015, 21:07 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Ja robiłem w oparciu o doświadczenia Buźki. On zaspawał, ja nie, bo nie było potrzeby po prostu.

Czasem nie ma sensu się doktoryzować z jakiegoś zagadnienia. Wiadomo jak zrobić, to robić;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 listopada 2015, 21:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Marian pisze:
Jak szlak przetarty, to nie ma co drzwi otwartych wyważać :)

Ja to wiem,ale nadal mam niesmak po dyskusji o sprzęgłach i dlatego mnie tak nosi.Przecież wystarczy korzystać z doświadczeń innych,ale oczywiście trzeba też czasem brać "poprawkę na wiatr" o czym przekonał się boleśnie m.in. kolega Diesel,jak go "ktoś" wprowadził w błąd odnośnie pompy hamulcowej i tarcz.Nie tylko jego,zresztą.
Diesel pisze:
Ja robiłem w oparciu o doświadczenia Buźki. On zaspawał, ja nie, bo nie było potrzeby po prostu.
Czasem nie ma sensu się doktoryzować z jakiegoś zagadnienia. Wiadomo jak zrobić, to robić;-)

Jak pisałem tu już kiedyś,na tym forum wsadziłem tą skrzynię chyba jako drugi,po koledze Kahn13 i coś już tam pojeździłem,więc chyba jako tako mogę komuś coś doradzić.
Po mnie zrobiłeś Ty i potem chyba morchun 93,ale on poszedł na całość i dał od razu belkę z Tarpana,więc miał z głowy cięcie wału :wink:
Jeszcze wcześniej,jak zaglądałem na forum złombolu,to tam chyba ktoś był pionierem,ale dał zdaje się skrzynię Kia.Teraz tam też dużo ludzi to pakuje,rozpowszechniło się.To samo z hamulcami.Ale też chyba wszyscy tam dali się zrobić na "starą pompę do tarcz" i teraz zmieniają. 8)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 listopada 2015, 10:39 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
My również zrobiliśmy w oparciu o Wasze doświadczenia ale skrzynie Kia, puki co jeździ bardzo ładnie.
Jeżeli nam się wynajmujący nie wystawi to na dniach Żukołak ląduje w garażu, wał idzie do wyważenia (Tak wiem ile przejechaliśmy bez ale "nic nie bije" ) i mogę również służyć jakimiś zdjęciami czy opisami jeśli chodzi o skrzynie Kia.
Pozdrawiam

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 listopada 2015, 10:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
otworów we flanszy lepiej nie zaspawywać, może się coś pokrzywić. ale nie musi.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 listopada 2015, 22:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
U mnie akurat nic się nie stało.Zaspawałem,bo to brzydko wyglądało,tak nawiercone dziur i bałem się,że się to osłabi.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 listopada 2015, 23:00 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 października 2015, 06:31
Posty: 18
Pojazd: Żuk A18h '96
kyzer pisze:
My również zrobiliśmy w oparciu o Wasze doświadczenia ale skrzynie Kia, puki co jeździ bardzo ładnie.
Jeżeli nam się wynajmujący nie wystawi to na dniach Żukołak ląduje w garażu, wał idzie do wyważenia (Tak wiem ile przejechaliśmy bez ale "nic nie bije" ) i mogę również służyć jakimiś zdjęciami czy opisami jeśli chodzi o skrzynie Kia.
Pozdrawiam

Możesz coś więcej o skrzyni KIA napisać? Jak Ci się jeździ, jak z montażem czy tez trzeba ramę podcinać żeby lepszy dostęp był?

_________________
--
yasiek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 listopada 2015, 10:56 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Nie trzeba podcinać ramy, trzeba sobie zrobić mocowanie z poduszką, dziurę w kabinie bo lewarek sporo idzie do tyłu i skrócić wał oraz przerobić flansze.
Jest też potrzebny cały ten zestaw jak do tczewa czyli ten kołnierz, koło zamachowe, sprzęgło itd
Jeździ się spoko, mam wrażenie,że trochę krótka jest ta skrzynia, liczyłem,że vmax będzie ze 120 a tu tak raczej 100 z groszem ale autko bardzo fajnie jeździ no i w porównaniu ze starą rozpieprzoną 4, komfort również jak chodzi o sprzęgło jak w osobowym.
Ogólnie jeśli masz skrzynie do remontu czy wywalenia to polecam takiego moda, dorwać gdzieś lublina i targać wszystko ;)

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 listopada 2015, 16:38 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Podbijam temat jak chodzi o prędkościomierz który po przekładce zawyża dużo, czytałem,że była dwa rodzaje tych "czarnych"?
Znalazłem info,że ślimak w kia ma 22 zęby to co zrobić żeby mój prędkościomierz wskazywał normalnie?
Zauważyłem,że dostępny w sklepie jest również taki z 18 zębami oraz na kolejnej aukcji,że do skrzyni IV też jest z 18 zębami.
Czy to możliwe,że po podmianie tylko ślimaka prędkościomierz wróci do poprawnej pracy?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 listopada 2015, 17:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Licznik w żuku jest skalowany 625:1.Albo musisz poszukać licznika takiego jak w żuku,ale skalowanego 1000:1 (wybite to jest z tyłu na obudowie) albo tak jak ja założyć zegary z lublina/poloneza (ja mam mix) i wtedy będzie wskazywało prawie dobrze.Piszę prawie,bo jest jeszcze kwestia opon,które to w lublinach są troszkę niższe,dlatego mi licznik zaniża.Niewiele,bo niewiele,ale zaniża i na przebiegu oszukuje.Do żukowskiego mostu 9/43 trzeba by założyć lublinowskie opony (koła) 205/75 16.Plus tego jest taki,że prędkość przelotowa się zwiększa,bo opony wyższe,ale denerwujące jest,jak mi przebieg dzienny zaniża.
Liczniki starego typu (do 140 km/h) skalowane 1000:1 bywały chyba w syrenach,lub czymś takim,bo widziałem taki licznik.Ten mały do 120 km/h też widziałem.Mam gdzieś w domu taki.Z moich prób wynikało,że pokazuje o 10 km/h mniej,niż ten 625:1,oczywiście mowa o porównaniu wskazań obu liczników.Podpinałem je do ciągnika zamiast obrotomierza i ustawiałem na równą prędkość na jednym i sprawdzałem drugi.
A co do napędu licznika,to ponoć nie ma innych zestawów do tych skrzyń.Fabryka jak zaczęła montować skrzynie kia,to zapewne pomyśleli o tym,żeby to napęd licznika był dostosowany do auta,a nie na odwrót.Różnice w przełożeniach mostów były niby niwelowane tylko oponami.Szybsze mosty mają 15-ki a wolniejsze 16-ki.Ja też widziałem na moto trans te niby inne zestawy,ale to niekoniecznie musi być zgodne z prawdą. Skrzynie 4-ki w żukach miały napęd licznika o stosunku kół 5:18 (stary typ mostu) i 5:17 (nowy typ) takie mam w benzyniaku,gdzie skrzynia jest orginalna i most hipo 9/43.Czwórki w lublinach miały według książki 8:18.Takie same wartości są w skrzyniach tczew i choć książka już tego nie podaje,to ja wyjmowałem wałek napędu licznika i miał 18.Nie wiem,jak jest w kiach,ale chyba raczej nie zmieniali skalowania licznika specjalnie do tej skrzyni.
Ale tak sobie myślę,że te inne koła napędu licznika mogły by być do honkerów,bo tam chyba dawali jeszcze szybsze mosty 10/41,ale na 100% nie wiem.Chyba w tych nowych takie są,bo nawet na moto transie były niby przełożenia 10/41 do mostów hipo.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 listopada 2015, 19:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
założyłem kiedyś licznik z żuka do syreny (wyglądał identyko) i mocno zawyżał. więc na pewno żuk i syrena mają inne przełożenie licznika.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 listopada 2015, 23:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
https://www.youtube.com/watch?v=Wf58NqymtJM

:)

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 17:26 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Dobrze, dobrze do przodu z Kazikiem :)

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 286 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net