Odgrzeję temat skrzyń "lublinkowych" bo cały czas łazi mi po głowie jakaś modyfikacja.
phinek pisze:
Skrzynia TS5-21 ma przede wszystkim niespotykanie wielki zakres przełożeń dzięki temu że ma bardzo mocną jedynkę (przełożenie 1:4,3750) i dzięki temu można dać szybszy most bez utraty zdolności do ruszenia pod górę przy pełnym zapakowaniu.
Też na to zwróciłem uwagę ale jednak, po bliższym przyjrzeniu się, różnice nie są aż tak wielkie. I KIA i Tczew na pusto rusza się z dwójki. :)
phinek pisze:
Z drugiej strony ta skrzynia ma strasznie "głupie" rozłożenie biegów, przez co aby nie zapomnieć się na światłach i nie przywalić ruszając wspak, można po prostu ruszać z dwójki (na pustym to idzie bez problemu - przełożenie 1:2,4792)
Wcale nie głupie, a - biorąc pod uwagę ruszanie z dwójki - całkiem naturalne w Tczewie. I kapitalnie przydające się podczas wyjeżdżania z zasp. :) Co zresztą wątkotwórca powinien mieć w małym paluszku skoro dużymi ciężarówkami jeździ na co dzień. :) A tam wsteczny jest naprzeciw jedynki, a dwójka jest tam, gdzie normalnie jedynka. Tak uogólniając. ;)
phinek pisze:
Porównując jednak wygodę "codziennej jazdy" na obu skrzyniach (na obu jeździłem sporo) to chyba jednak KIA ma rację bytu, zwłaszcza, że jak porównamy przełożenia, to nie ma tak drastycznej różnicy:
- TS5-21 | KIA
1 - 4,3750 | 4,185
2 - 2,4792 | 2,371
3 - 1,5705 | 1,432
4 - 1
5 - 0,8671 | 0,867
R - 3,8281 | 4,130
No właśnie. Za to Kia niestety ma ten plus, że wsteczny nie jest tak szybki jak w Tczewie. Bo u mnie już synchronizatory 1, 2 i R chyba do wymiany. A przebiegu raptem 160km... :\
phinek pisze:
Dodatkowo to skrzyń KIA były fabryczne dostawki w postaci skrzyń redukcyjno-rozdzielczych takie jak stosowane były w Honkerach... więc jeśli myśleć kiedyś o napędzie 4x4 to chyba jednak KIA.
Z drugiej strony TS5-21 ma bardzo niegłupie wyjście mocy, które też można ciekawie wykorzystać.
Zara, zara! Moment! Kwilunia!
Jakie przystawki redukcyjne w skrzyniach Kia w Honkerach? Toć Honkery miały tylko Tczewy (a te i owszem z reduktorami) albo skrzynie ZF sparowane z silnikami Iveco?
Gdzie szukać skrzyni Kia z reduktorem? Od czego?
I jakie wyjście mocy w Tczewie? Przystawka do mechanicznej wyciągarki?