Dzisiaj jest 13 grudnia 2018, 18:06


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06 grudnia 2018, 01:49 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 grudnia 2018, 01:27
Posty: 5
Pojazd: Lublin III, 1999
Cześć!

Przygotowujemy z ludziskami naszego Lublina na Złombol. Nie kupilismy go tanio... a i sporo roboty przy nim będzie tak czy siak :) Początki są trudne :(

Najbardziej mnie zastanawia ten problem: Przy redukcji z 4 na 3, skrzynia lubi chrypnąć, niekiedy też i z 2 na 3, a 3 na 2 niekiedy nie jest możliwe żeby ją w ogóle na 2 wbić, dopiero jak samochód zejdzie z obrotów. Inaczej biegi wchodzą bardzo dobrze. Jak mi wiadomo jest to skrzynia Kia. Co myślicie o ewentualnych przyczynach?

Druga taka rzecz to kiedy samochód jest obciążony, w sensie np. lekko pod górę jedzie i się mu "depnie" to słychać dziwny dźwięk z konca auta Plus rezonansu dostaje. Myślałem że to może most, ale most by raczej buczał przez całą jazdę a nie tylko w wybranych momentach.

Pozdro! :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2018, 20:39 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 307
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
U mnie w Kia - to znaczy w groszku czyli w Lublinie z tego samego roku - nic nie chrypie. Za to jest problem z _włączeniem_ drugiego biegu (wbija to się gwoździe tępym narzędziem) przy rozpędzaniu i kolejnych coraz mniej. Oczywiście to wszystko na zimnej skrzyni. Przy redukcji trochę podobnie ale tutaj przeważnie mam dopasowane obroty, albo używam między gazu, więc tragedii nie obserwuję.
No i dzisiaj mi dopiekła ta zmiana z 1 na 2 (bo normalnie to mogę ruszać z 2 na pusto ale, że wyjazd mam z manewrami, to wolę zaczynać jednak od jedynki) i miałem prosić mistrza Strucelsława, aby przypomniał jaki olej polecał do tej skrzyni. Bo pamiętam, że Hipol wyklął i przeklął i obłożył anatemą chyba nawet.
No i jeszcze (korzystając z aktywnego wątku) jaki olej do silnika 4CT90 ma pompie Motorpal? Bo na dniach powinienem wymienić...
Wracając do pytania, to zacząłbym od sprawdzenia poprawności rozłączania sprzęgła - podciągnąć ciut linkę, a przede wszystkim - zaobserwować, czy do końca wysprzęglamy. Bo skok pedału sprzęgła jest zdecydowanie większy niż w popularnych osobówkach i pamięć mięśniowa może powodować ten podstawowy błąd u mniej doświadczonego użyszkodnika Lublina. :)
A! No i weźźe się przywitaj w odpowiednim dziale. I pochwal swoim/waszym Lublinkiem. :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2018, 21:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1687
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
mannol extra 75w/90

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2018, 21:40 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 grudnia 2018, 01:27
Posty: 5
Pojazd: Lublin III, 1999
Cytuj:
No i jeszcze (korzystając z aktywnego wątku) jaki olej do silnika 4CT90 ma pompie Motorpal? Bo na dniach powinienem wymienić...


No, tego to nie wiem, też szukam odpowiedzi czy zalać mu półsyntetyk, czy minerał i na jakim oleju wyjeżdżał z fabryki tego też nie mogę się doszukać :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2018, 21:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1687
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Valvoline maxlife 10w/40 będzie dobry. zanim zmienisz olej zrób płukankę

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2018, 22:27 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 grudnia 2018, 01:27
Posty: 5
Pojazd: Lublin III, 1999
Jak wiem teraz mu poprzedni właściciel zmienił olej i dodał środka czyszczącego silnik, że po 500 km trzeba olej wymienić jeszcze raz. Przy okazji może też jeszcze jedną płukankę sie zrobi, fakt :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2018, 22:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1687
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
"poprzedni właściciel" zawsze zmienia olej, klocki, filtry i rozrząd przed sprzedażą;) a w szczególności płyn hamulcowy;)

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 grudnia 2018, 16:09 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 grudnia 2018, 01:27
Posty: 5
Pojazd: Lublin III, 1999
Nie nie, to dziwna Historia :) Koleś go kupił także z zamiarem Złombola z ekipą swoją, ale po 2 dniach zaczęli się kłócić i sprzedał w końcu samochód, i w tym czasie zmienił olej z tym środkiem ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net