Dzisiaj jest 31 marca 2020, 21:36


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28 lutego 2020, 15:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 20
Pojazd: ŻUK A15B
Witam,
Poczytałem trochę forum, ale nie do końca znalazłem to wszystko co mnie interesowało. Postanowiłem więc założyć temat zbiorczy, bo trochę pytań co jakiś czas będę miał, a nie chcę śmiecić, mam nadzieję że to jest w porządku.

Rok produkcji 1986.

1. Spaliny idą w gaźnik i dolot.
Tak jak w temacie. W kabinie dość mocno czuć spaliny. Wymieniłem świece, wyregulowałem zawory, wymieniłem też przewody WN, myślałem że może to być problem ze słabą iskrą i niedopaloną mieszanką. Dziś jednak po tych wymianach odpaliłem i oglądałem silnik i z obudowy filtra powietrza wydostają się co jakiś czas gryzące spaliny. Jest to taki mały dymek, nie jest tego wiele. Coś na forum czytałem o jakimś podgrzewaczu mieszanki, że jest on w którymś z kolektorów itd, ale to były szczątkowe informacje i nawet nie wiem czy dotyczą silnika benzynowego. Co może być przyczyną i jak to naprawić? Dodam że wnętrze obudowy filtra i gaźnik jest ubrudzony taką dość lepką sadzą.


2. Z mojego gaźnika (WEBER) wychodzi jeden przewód gumowy i idzie do aparatu zapłonowego. Jest też drugi przewód gumowy (cieńszy) który skądś spadł i nie wiem gdzie go podpiąć. Podpowiecie?

3. Czy jest sposób na to, żeby sprawdzić działanie czujnika temperatury i ciśnienia oleju? U mnie trochę cyrki na tym wskaźnikach są, tj ten od temperatury wskazuje ciągle ponad 100 stopni, a ten od ciśnienia oleju wskazuje na wolnych obrotach prawie na czerwone pole. Czasami nic nie wskazuje. I jeszcze pytanie czy po zgaszeniu auta i wyłączeniu zapłonu te wskazówki powinny opaść czy trzymać pozycje?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lutego 2020, 17:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4900
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Ad. 1. - jest temat o gaźnikach :)
Ad. 2. jw
Ad. 3. - jest temat o układzie chłodzenia

Ale, że nie umiem być złym adminem, to:
Ad. 1. Tak działa układ zamkniętego przewietrzania miski olejowej, ale może masz zapchaną odmę, sprawdź to :)
Ad. 2. Jeden przewód gumowy (cienki z króćca z boku korpusu) idzie do aparatu zapłonowego, drugi gumowy przewód, nieco większej średnicy idzie od takiego "zaworka" w kolektorze ssącym tuż przy podstawie gaźnika (bliżej przodu auta), ów przewód idzie do króćca filtra powietrza, który łączy się też grubszym przewodem z odmą (mam nadzieję, że nadążasz)
Ad. 3. Jest, wykręcić czujnik, włożyć go do miski z wrzątkiem i do tej samej miski włożyć termometr, którego wskazań jesteśmy 100% pewni. Ciśnienie oleju najlepiej zmierzyć manometrem do tego przystosowanym, wkręcając go w miejsce oryginalnego czujnika ciśnienia lub wolnej zaślepki w podstawie filtra oleju. Tym sposobem będziesz wiedział, czy silnik ma dobre ciśnienie oleju i czujnik i/lub wskaźnik świrują, czy też ciśnienie faktycznie odbiega od normy książkowej.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lutego 2020, 19:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 20
Pojazd: ŻUK A15B
Jesteś bardzo dobrym adminem! :)

To po kolei - od tej odmy zaczniemy. Myślę że ta odma jest tutaj na bocznej pokrywie silnika, po stronie pasażera, dobrze myślę? I mogę ją wykręcić i wyczyścić? Razem z pokrywą ją się zdejmuje czy w jaki sposób? Do tej odmy idzie też gruby wąż od obudowy filtra powietrza. Zara obok tego węża jest taki króciec i tam z tego co zrozumiałem mam podłączyć ten spadnięty przewód z gaźnika. Mam nadzieję że nie pomieszałem, dziękuję za pomoc.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lutego 2020, 20:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4900
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Przewod oznaczony pomaranczowa strzałka do aparatu, zieloną do filtra do króćca, którego grubszy koniec to połączenie z odmą - niebieska strzałka


Załączniki:
IMG_20200228_202628.jpg
IMG_20200228_202628.jpg [ 3.28 MiB | Przeglądany 488 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lutego 2020, 21:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 20
Pojazd: ŻUK A15B
ok, to tak jak myślałem po Twoim opisie, dzięki za pomoc. A tak na marginesie - to do czego służy ten przewód?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2020, 12:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1837
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
odprowadza pary oleju i spaliny ze skrzyni korbowej do powtórnego spalenia. taki mały egr

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 marca 2020, 16:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 20
Pojazd: ŻUK A15B
Panowie, w swoim żuku mam odmę identyczną jak na zdjęciu które tu zamieszczam. Z tego co przejrzałem forum, to przy takiej odmie (zamknięty układ przewietrzania), powinien być jakiś inny korek wlewu oleju. U mnie jest taki wysoki, z jakąś widoczną siatką od środka. Taki powinien być, czy nie?


Załączniki:
odma.jpg
odma.jpg [ 148.93 KiB | Przeglądany 373 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 marca 2020, 18:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1837
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
do tej odmy niski bez siatki. ale wysoki tez nie zaszkodzi

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 marca 2020, 18:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 20
Pojazd: ŻUK A15B
Dzięki za odpowiedź, wymienię bo ten wysoki ciężko mi się zamyka, chyba mam nieoryginalną uszczelkę do niego i może przez to.

Od jakichś kilku dni pojawił się objaw, że auto po odpaleniu i odpuszczeniu ssania nie chce wejść na obroty. Tzn trzymam gaz w podłodze i może zwiększy maksymalnie o jakieś 100obr/min. Po kilku minutach objaw ustępuje. To znaczy po kilku minutach jak dodaję gazu to auto zaczyna bardzo ospale się na nie wkręcać, ale jak przekroczy jakiś tam pułap tych obrotów, to nagle jakby wszystko wraca do normy i kolejne wciśnięcie gazu to już normalna reakcja silnika (wkręca się prawidłowo). Bardzo mnie zastanawia co to może być :)

Oczywiście nie mam na celu pałować go na zimno, chodzi mi tylko o to, że po odpaleniu po jakimś postoju (np 30 minut) nie da się nim od razu jechać, bo zupełnie nie raguje na pedał gazu. Próbowałem właśnie dać mu w opór z tego powodu i sprawdzić czy się choć trochę obroty podniosą, ale to jest tylko jakieś wzrost powiedzmy o 100 obrotów w stosunku do biegu jałowego. Ktoś ma jakieś pomysły?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 marca 2020, 20:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1837
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
po prostu zimny silnik, chłodno i uboga mieszanka. to nie wtryskowiec, że od razu jedzie jak nagrzany

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 marca 2020, 08:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4900
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Nie no, aż tak źle to nie powinno byc ze powyżej 1000obr sie nie wkreca... Może gaznik przytkany? A przepustnice obie mechaniczne?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 marca 2020, 16:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 20
Pojazd: ŻUK A15B
Czy jest szansa na montaż podwieszanych pedałów zamiast tych w podłodze? Jak tak, to co trzeba kupić?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 marca 2020, 20:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1837
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
najpierw pojeździj i zobacz czy podwieszane Ci pasują. jedyny plus to jak dla mnie lzejsza praca sprzegła i jak ktos chce tarczowki załozyc, to pompe lucasa załozy. poza tym nie polecam, długi skok pedałów, utrudniona zmiana sprzęgła i linki,pekają wsporniki pedałów i noge trzeba zadzierać jak piesek do siusiu przy każdej zmianie biegów.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net