Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 12:35


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 09 marca 2024, 17:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 18 września 2019, 21:00
Posty: 74
Pojazd: Nysa 522 Towos 1990
Witam. Muszę wymienić w Nysie pompę paliwową i taka zakupiłem. I tu jest problem bo moja stara pompka ma pompowanie ręczne od strony silnika a ta nowa od strony chłodnicy. Po dokładniejszym obejrzeniu to widać że w starej pompce ten palec co wchodzi w wałek i pompuje paliwo odstaje więcej niż w tej nowej. Teraz moje pytanie w jaki sposób określić ile podkładek trzeba dać pomiędzy pompę a blok aby wszystko poprawnie działało. Nowa pompa jest oryginalna ze starych zapasów .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2024, 17:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 18 września 2019, 21:00
Posty: 74
Pojazd: Nysa 522 Towos 1990
Na zdjęciu widać różnicę między pompą która kupiłem ( nr 1i 2) a starą (3) . Licząc po kolei od lewej strony. Mają inne le palce , inny kształt.


Załączniki:
image.jpeg
image.jpeg [ 141.61 KiB | Przeglądany 480 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2024, 19:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
krociec obroc, rozkrec pompe i obroc katowo gorna czesc wzgledem dolnej. przyda jej się to tez jak jest ze starych zapasów bo moze membrana zesztywniala i skruszala ze starosci. ta pompa nie jest zbyr wrazliwa na grubosc podkladek, to nie fiaty. w razie czego odsylam do ksiazki

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 marca 2024, 10:27 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 18 września 2019, 21:00
Posty: 74
Pojazd: Nysa 522 Towos 1990
Jeszcze raz dla wyjaśnienia. Wrzucam autentyczne zdjęcie o co mi chodzi. Pompy mają te same numery 51. 1106094. Zauważyłem że od strony wałka mają inne oznaczenia,na mojej jest 6/1 Z41A a na nowej jest 5/2 Z41A. Czyli czymś się różnią? No i te dźwigienki inaczej wystają. Co ciekawe u mnie pompa była zamontowana na 3 podkładki grubsze i 2 uszczelki. O co chodzi ?


Załączniki:
IMG_20240312_092327.jpg
IMG_20240312_092327.jpg [ 2.34 MiB | Przeglądany 447 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 marca 2024, 10:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 18 września 2019, 21:00
Posty: 74
Pojazd: Nysa 522 Towos 1990
Podkładki 3 grubsze i dwie uszczelki


Załączniki:
17102358335438983285323646415392.jpg
17102358335438983285323646415392.jpg [ 2.45 MiB | Przeglądany 447 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 marca 2024, 11:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 18 września 2019, 21:00
Posty: 74
Pojazd: Nysa 522 Towos 1990
Dzwoniłem do pana który to sprzedaje i wyjaśnił mi co nieco o co chodzi z tą pompką. Otóż tą pompke którą kupiłem jest ponoć starszego typu i montuje się ja tylko na uszczelki bez podkładki tej grubej ebonitowej. Ponoć ma też kilka aut z tak zamontowana pompka i wszystko jest ok. Pytanie do was montować bez podkładki na samych uszczelkach czy nie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 marca 2024, 20:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
w kazdym zuku który robilem byla podkladka ebonitowa. w wiekszosci jednak zalozylem pompki elektryczne, zwl. jesli maja gaz

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 marca 2024, 15:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 18 września 2019, 21:00
Posty: 74
Pojazd: Nysa 522 Towos 1990
Pompka wymieniona na taką jak była poprzednia,założona gruba ebonitowa podkładka plus dwie uszczelki.
wszystko ładnie pompuje nysa odpalona ale cieknie paliwo z pompki tymi otworkami co są od spodu. Ręce opadają.. Więc znowu ją ściągłem i rozebrałem. Membrana ładna bez uszkodzeń, zaworki niby ok, a po uruchomieniu silnika po chwili zaczyna cieknąć. Dodam ze ją sprawdzalem po za autem i zaciągała ładnie ,pompowała też solidnie i nic nie cieknie tylko po montazu wszystko sie leje..


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 marca 2024, 15:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 18 września 2019, 21:00
Posty: 74
Pojazd: Nysa 522 Towos 1990
tymi otworami leje sie paliwo


Załączniki:
pompka 2.png
pompka 2.png [ 136.11 KiB | Przeglądany 353 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2024, 09:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 151
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Może puszczać na śrubie popychacza
Tej zciskajacej membranę. Na sucho Ok ale na szybkiej pracy w silniku cieknie


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net