Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=542 |
Strona 8 z 28 |
Autor: | ekmir [ 13 maja 2011, 20:24 ] |
Tytuł: | |
Po odpowietrzeniu należy wyregulować cylinderki? |
Autor: | nysanek [ 13 maja 2011, 20:34 ] |
Tytuł: | |
no tak , i caly czas jezeli bedzie ci samochod na jedna strone sciagac przy hamowaniu to np. jak sciaga kierownice przy hamowaniu w prawo to prawy bardziej hamuje od lewego , to moze byc walka w nieskonczonosc z tym , i jak wyregulujesz ze wszystkie rowno biora to przed przegladem hamuj specjalnie zeby hamulce byly cieple i z takimi jedz na przeglad bedzie o wiele lepszy wynik , kup sobie jak niemasz naprawa zuka albo instrukcje obslugi tam opisana jest regulacja cylinderkow , i zawsze z cieplymy bebnami hamulcowymi na przeglad. |
Autor: | Enerde [ 13 maja 2011, 20:57 ] |
Tytuł: | |
< nysa - service > pisze: kup sobie jak niemasz naprawa zuka albo instrukcje obslugi tam opisana jest regulacja cylinderkow , i zawsze z cieplymy bebnami hamulcowymi na przeglad.
od biblii się zaczyna ,no zrób jak mówi Tomek , dziwę się że nawet z ciekawości nie zbiłeś bębnów . Warto też wymienić płyn hamulcowy bo diabli wiedza ile to ma już latek |
Autor: | maqsz [ 14 maja 2011, 07:57 ] |
Tytuł: | |
Podepne sie pod temat. Niedawno wyszlo mi, ze jedno z tylnych kol hamuje z sila 1/3 pozostalych. Samochod nie sciaga na bok i generalnie hamuje niezle - jak na Zuka. Ruszac, nie ruszac? Wyciekow zadnych nie mam, a boje sie, ze jak zaczne dlubac w hamulcach to jedno naprawie, drugie pier*****, i tak w nieskonczonosc |
Autor: | nysanek [ 14 maja 2011, 08:56 ] |
Tytuł: | |
ty masz napewno te nowe cylinderki bez regulacji , one tez potrafia sie zapiec , to znaczy ze po nacisnieciu na pedal nieodbija spowrotem tloczek , tam jest taki O-ring jako uszczelniacz jezeli on zaczyna sie rozpuszczac to te farfocle blokuja prace tloczka. Ale to jest zwiazane ze staroscia tych cylinderkow po jakims czasie i one wysiadaja , jezeli po jezdzie bez hamowania jedno z kól jest gorace to tloczek nieodbija i to kolo bedzie bardziej hamowac to logiczne , dla cylinderkow ktore trzeba regulowac recznie stary typ , najczesciej po regulacji moze byc tak ze jedno z kól moze sie bardziej grzac , podczas regulacji tych starego typu trzeba uniesc auto do gory zeby obydwa kola jednej z osi niedotykaly ziemi i wtedy pokrecac srubokretem plaskim regulatory cylinderkow ,obracac kolem dopuszczalne jest lekkie ocieranie szczek o beben, z przodu sa po 2 regulatory na jedno kolo do regulacji z tylu 1 podwójny cylinderek, w tarczach kotwicznych da taki podluzne dziury i zaslepki gumowe zdjac je wtedy mozna widziec regulator |
Autor: | Kahn13 [ 14 maja 2011, 09:30 ] |
Tytuł: | |
u mnie ostatnio reczny nie dzialal wiec tata zajrzal do hamulcow. pierwszy raz rozbieralismy nowy most z nowym typem i po wymianie linki na ta w teflonie i wymianie okladzin przy podciaganiu linki jedno kolo tzymalo na recznym a drugie nie i okazalo sie ze ten mechanizm samoregulacji sam nie chcial sie przesunac zeby sie dopasowaly okladziny w lewym kole (trzeba bylo mu pomoc) oczywiscie zostal wczesniej nasmarowany |
Autor: | nysanek [ 14 maja 2011, 09:39 ] |
Tytuł: | |
zawsze trzeba rozebrac i sprawdzic dokladnie , tutaj na forum mozna pisac ale to auta nienaprawi trzeba rekawy zakasac i do roboty.Hamulce w tych autach nienaleza do mocnych i jakosciowo dobrych i grzebanie w tym musi przejsc w krew uzytkownika takiego pojazdu. |
Autor: | maqsz [ 14 maja 2011, 13:51 ] |
Tytuł: | |
A propos recznego - najdziwniejsze jest u mnie to, ze reczny hamuje mocniej niz pedal... |
Autor: | nysanek [ 14 maja 2011, 14:12 ] |
Tytuł: | |
bo pedal rozdziela sile na wszystkie 4 kola a reczny dziala mechanicznie na 2 kola. |
Autor: | ekmir [ 14 maja 2011, 15:56 ] |
Tytuł: | |
Jakich mogę sie spodziewać cylinderków w Żuku A11B z 1990 r.? |
Autor: | nysanek [ 14 maja 2011, 16:03 ] |
Tytuł: | |
stary typ na regulacje reczna, chyba ze ktos wymienil na nowe |
Autor: | ekmir [ 14 maja 2011, 20:06 ] |
Tytuł: | |
Nie sądze aby ktoś wymieniał. Może Ktoś z forumowiczów dysponuje skanem dot. regulacji cylinderków? |
Autor: | ekmir [ 15 maja 2011, 13:16 ] |
Tytuł: | |
A jaka jest prawidłowa siła hamowania dla Żuka? |
Autor: | patron [ 15 maja 2011, 17:54 ] |
Tytuł: | |
Taka, że na pusto jadąc koła się zblokują i będzie pisk i hebel. |
Autor: | maqsz [ 15 maja 2011, 20:08 ] |
Tytuł: | |
Hmmm, calkiem sporo wlascicieli Zukow twierdzi, ze to niemozliwe... |
Strona 8 z 28 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |