Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=542
Strona 8 z 28

Autor:  ekmir [ 13 maja 2011, 20:24 ]
Tytuł: 

Po odpowietrzeniu należy wyregulować cylinderki?

Autor:  nysanek [ 13 maja 2011, 20:34 ]
Tytuł: 

no tak , i caly czas jezeli bedzie ci samochod na jedna strone sciagac przy hamowaniu to np. jak sciaga kierownice przy hamowaniu w prawo to prawy bardziej hamuje od lewego , to moze byc walka w nieskonczonosc z tym , i jak wyregulujesz ze wszystkie rowno biora to przed przegladem hamuj specjalnie zeby hamulce byly cieple i z takimi jedz na przeglad bedzie o wiele lepszy wynik , kup sobie jak niemasz naprawa zuka albo instrukcje obslugi tam opisana jest regulacja cylinderkow , i zawsze z cieplymy bebnami hamulcowymi na przeglad.

Autor:  Enerde [ 13 maja 2011, 20:57 ]
Tytuł: 

< nysa - service > pisze:
kup sobie jak niemasz naprawa zuka albo instrukcje obslugi tam opisana jest regulacja cylinderkow , i zawsze z cieplymy bebnami hamulcowymi na przeglad.


od biblii się zaczyna :) ,no zrób jak mówi Tomek , dziwę się że nawet z ciekawości nie zbiłeś bębnów 8) . Warto też wymienić płyn hamulcowy bo diabli wiedza ile to ma już latek :)

Autor:  maqsz [ 14 maja 2011, 07:57 ]
Tytuł: 

Podepne sie pod temat.

Niedawno wyszlo mi, ze jedno z tylnych kol hamuje z sila 1/3 pozostalych. Samochod nie sciaga na bok i generalnie hamuje niezle - jak na Zuka.

Ruszac, nie ruszac? Wyciekow zadnych nie mam, a boje sie, ze jak zaczne dlubac w hamulcach to jedno naprawie, drugie pier*****, i tak w nieskonczonosc :)

Autor:  nysanek [ 14 maja 2011, 08:56 ]
Tytuł: 

ty masz napewno te nowe cylinderki bez regulacji , one tez potrafia sie zapiec , to znaczy ze po nacisnieciu na pedal nieodbija spowrotem tloczek , tam jest taki O-ring jako uszczelniacz jezeli on zaczyna sie rozpuszczac to te farfocle blokuja prace tloczka. Ale to jest zwiazane ze staroscia tych cylinderkow po jakims czasie i one wysiadaja , jezeli po jezdzie bez hamowania jedno z kól jest gorace to tloczek nieodbija i to kolo bedzie bardziej hamowac to logiczne , dla cylinderkow ktore trzeba regulowac recznie stary typ , najczesciej po regulacji moze byc tak ze jedno z kól moze sie bardziej grzac , podczas regulacji tych starego typu trzeba uniesc auto do gory zeby obydwa kola jednej z osi niedotykaly ziemi i wtedy pokrecac srubokretem plaskim regulatory cylinderkow ,obracac kolem dopuszczalne jest lekkie ocieranie szczek o beben, z przodu sa po 2 regulatory na jedno kolo do regulacji z tylu 1 podwójny cylinderek, w tarczach kotwicznych da taki podluzne dziury i zaslepki gumowe zdjac je wtedy mozna widziec regulator

Autor:  Kahn13 [ 14 maja 2011, 09:30 ]
Tytuł: 

u mnie ostatnio reczny nie dzialal wiec tata zajrzal do hamulcow. pierwszy raz rozbieralismy nowy most z nowym typem i po wymianie linki na ta w teflonie i wymianie okladzin przy podciaganiu linki jedno kolo tzymalo na recznym a drugie nie i okazalo sie ze ten mechanizm samoregulacji sam nie chcial sie przesunac zeby sie dopasowaly okladziny w lewym kole (trzeba bylo mu pomoc) oczywiscie zostal wczesniej nasmarowany

Autor:  nysanek [ 14 maja 2011, 09:39 ]
Tytuł: 

zawsze trzeba rozebrac i sprawdzic dokladnie , tutaj na forum mozna pisac ale to auta nienaprawi trzeba rekawy zakasac i do roboty.Hamulce w tych autach nienaleza do mocnych i jakosciowo dobrych i grzebanie w tym musi przejsc w krew uzytkownika takiego pojazdu.

Autor:  maqsz [ 14 maja 2011, 13:51 ]
Tytuł: 

A propos recznego - najdziwniejsze jest u mnie to, ze reczny hamuje mocniej niz pedal...

Autor:  nysanek [ 14 maja 2011, 14:12 ]
Tytuł: 

bo pedal rozdziela sile na wszystkie 4 kola a reczny dziala mechanicznie na 2 kola.

Autor:  ekmir [ 14 maja 2011, 15:56 ]
Tytuł: 

Jakich mogę sie spodziewać cylinderków w Żuku A11B z 1990 r.?

Autor:  nysanek [ 14 maja 2011, 16:03 ]
Tytuł: 

stary typ na regulacje reczna, chyba ze ktos wymienil na nowe

Autor:  ekmir [ 14 maja 2011, 20:06 ]
Tytuł: 

Nie sądze aby ktoś wymieniał.
Może Ktoś z forumowiczów dysponuje skanem dot. regulacji cylinderków?

Autor:  ekmir [ 15 maja 2011, 13:16 ]
Tytuł: 

A jaka jest prawidłowa siła hamowania dla Żuka?

Autor:  patron [ 15 maja 2011, 17:54 ]
Tytuł: 

Taka, że na pusto jadąc koła się zblokują i będzie pisk i hebel.

Autor:  maqsz [ 15 maja 2011, 20:08 ]
Tytuł: 

Hmmm, calkiem sporo wlascicieli Zukow twierdzi, ze to niemozliwe...

Strona 8 z 28 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/