Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=2786
Strona 2 z 3

Autor:  Vein [ 02 maja 2015, 20:21 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

No kolego... Jak bym miał włożyć w to 4500zł to już bym wolał wsadzić dolniaka, bo taki był w oryginalne, a nie kolejnego parcha dieslowego z andrychowa. Ostatecznie znalazł bym sobie jakąś fajną V6.

Autor:  Strucelsw [ 03 maja 2015, 19:32 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

czyli jednak warto było nowe szpile wsadzić w ciemno...przestroga dla potomnych. Da radę ją nawiercić i wykrętakiem ruszyć?

Autor:  Vein [ 03 maja 2015, 21:34 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

Urwało się przy samej nakrętce. Spróbuję wykręcić bez zdejmowania głowicy, założyć nową szpilkę i dokręcić wszystko. Ostatecznie zaryzykuję dodatkową robotę.

Autor:  zokolic [ 04 maja 2015, 07:58 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

Może spróbować dospawać i wykręcić ?

Autor:  buźka [ 04 maja 2015, 09:33 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

Jak jest do czego,to by dało radę.Przyspawać śrubę m10 i by wykręcił.

Autor:  Strucelsw [ 04 maja 2015, 09:42 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

to szczęście,że na górze. ostrożnie ze spawaniem, żeby alu na głowicy nie poniszczyć

Autor:  zokolic [ 04 maja 2015, 09:55 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

To tylko propozycja - jeśli pękają twarde śruby to wykręca się je z reguły palcem - np w stopie korbowodu, natomiast w głowicy? Fiu fiu. Może jedno "kliknięcie" spawarką i lekko wykręcić? Warto się bawić niż zwalać głowicę dla jednej szpili.

Autor:  buźka [ 04 maja 2015, 11:18 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

Strucelsw pisze:
to szczęście,że na górze. ostrożnie ze spawaniem, żeby alu na głowicy nie poniszczyć

To nam nie grozi,bo głowica jest przecież żeliwna.Aluminiowa to jest tylko nasada z wałkiem rozrządu i dekiel na niej.Stara dobra technika.

Autor:  Strucelsw [ 04 maja 2015, 13:42 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

tego nie wiedziałem,że zeliwna, nie znam andorii. spawać można śmiało. A czy żeliwna to taka dobra? blok żeliwny owszem dobry, ale głowica to tak sobie. Swoją droga wyjaśnia to zalecenie dokręcania na gorąco... tak właśnie dokręcało się żeliwne głowice.

Autor:  Vein [ 05 maja 2015, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

Dospawałem nakrętkę i wykręciłem. Niestety kolejna zaczęła się "ciągnąć" :/ Jeszcze nie zerwana ale widać, że nie ma "klik". Jutro kupię kolejne szpilki...

Autor:  buźka [ 05 maja 2015, 23:53 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

Wychodzi na to,że lepiej już wymienić cały komplet,skoro tak się sypią.W życiu bym nie pomyślał,że ten silnik może mieć takie gówniane śruby głowicy :-|

Autor:  Strucelsw [ 07 maja 2015, 07:35 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

teraz do wszystkich silników (konstrukcje od końca lat 80-tych)trzeba nowe śruby dawać, czasem są w zestawie z uszczelką.chociaż nawet cinquecento 900, generacyjnie siegajace fiata 850 nie daje rady na starych złozyć, a w silniku 1.4 rovera to ich koszt boli-kiedyś kosztowały 380zł kpl, ale tam dość długie są, skrecają cały silnik do kupy(kadłub warstwowy)

Autor:  buźka [ 07 maja 2015, 20:47 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

Wiem,wiem,mam taki silnik w polonezie.Tam śruby wymienia się,jeżeli przekraczają dopuszczalną długość po wkręceniu do oporu w magistralę olejową.Jeśli są dobre,to się zostawia.Ogólnie straszny wynalazek,ale silnik fajny,tylko nie dla idiotów,bo tego młotkiem i przecinakiem nie naprawisz.Różni tacy co się nie znają w tym grzebią,a potem opinia idzie w świat,że awaryjny.

Autor:  Strucelsw [ 08 maja 2015, 20:02 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

o tak, tam jest konieczna wysoka kultura techniczna

Autor:  Marian [ 10 maja 2015, 18:49 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90

A co sądzicie o śrubach głowicy w S-21? WSZYSCY mechanicy, jakich znam, którzy robią te silniki nie wymieniają śrub głowicy. Mówię o śrubach, nie o szpilkach. Tam się dociąga na 120Nm...

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/