Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=2786 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | Vein [ 02 maja 2015, 20:21 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
No kolego... Jak bym miał włożyć w to 4500zł to już bym wolał wsadzić dolniaka, bo taki był w oryginalne, a nie kolejnego parcha dieslowego z andrychowa. Ostatecznie znalazł bym sobie jakąś fajną V6. |
Autor: | Strucelsw [ 03 maja 2015, 19:32 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
czyli jednak warto było nowe szpile wsadzić w ciemno...przestroga dla potomnych. Da radę ją nawiercić i wykrętakiem ruszyć? |
Autor: | Vein [ 03 maja 2015, 21:34 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
Urwało się przy samej nakrętce. Spróbuję wykręcić bez zdejmowania głowicy, założyć nową szpilkę i dokręcić wszystko. Ostatecznie zaryzykuję dodatkową robotę. |
Autor: | zokolic [ 04 maja 2015, 07:58 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
Może spróbować dospawać i wykręcić ? |
Autor: | buźka [ 04 maja 2015, 09:33 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
Jak jest do czego,to by dało radę.Przyspawać śrubę m10 i by wykręcił. |
Autor: | Strucelsw [ 04 maja 2015, 09:42 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
to szczęście,że na górze. ostrożnie ze spawaniem, żeby alu na głowicy nie poniszczyć |
Autor: | zokolic [ 04 maja 2015, 09:55 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
To tylko propozycja - jeśli pękają twarde śruby to wykręca się je z reguły palcem - np w stopie korbowodu, natomiast w głowicy? Fiu fiu. Może jedno "kliknięcie" spawarką i lekko wykręcić? Warto się bawić niż zwalać głowicę dla jednej szpili. |
Autor: | buźka [ 04 maja 2015, 11:18 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
Strucelsw pisze: to szczęście,że na górze. ostrożnie ze spawaniem, żeby alu na głowicy nie poniszczyć To nam nie grozi,bo głowica jest przecież żeliwna.Aluminiowa to jest tylko nasada z wałkiem rozrządu i dekiel na niej.Stara dobra technika. |
Autor: | Strucelsw [ 04 maja 2015, 13:42 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
tego nie wiedziałem,że zeliwna, nie znam andorii. spawać można śmiało. A czy żeliwna to taka dobra? blok żeliwny owszem dobry, ale głowica to tak sobie. Swoją droga wyjaśnia to zalecenie dokręcania na gorąco... tak właśnie dokręcało się żeliwne głowice. |
Autor: | Vein [ 05 maja 2015, 20:49 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
Dospawałem nakrętkę i wykręciłem. Niestety kolejna zaczęła się "ciągnąć" :/ Jeszcze nie zerwana ale widać, że nie ma "klik". Jutro kupię kolejne szpilki... |
Autor: | buźka [ 05 maja 2015, 23:53 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
Wychodzi na to,że lepiej już wymienić cały komplet,skoro tak się sypią.W życiu bym nie pomyślał,że ten silnik może mieć takie gówniane śruby głowicy |
Autor: | Strucelsw [ 07 maja 2015, 07:35 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
teraz do wszystkich silników (konstrukcje od końca lat 80-tych)trzeba nowe śruby dawać, czasem są w zestawie z uszczelką.chociaż nawet cinquecento 900, generacyjnie siegajace fiata 850 nie daje rady na starych złozyć, a w silniku 1.4 rovera to ich koszt boli-kiedyś kosztowały 380zł kpl, ale tam dość długie są, skrecają cały silnik do kupy(kadłub warstwowy) |
Autor: | buźka [ 07 maja 2015, 20:47 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
Wiem,wiem,mam taki silnik w polonezie.Tam śruby wymienia się,jeżeli przekraczają dopuszczalną długość po wkręceniu do oporu w magistralę olejową.Jeśli są dobre,to się zostawia.Ogólnie straszny wynalazek,ale silnik fajny,tylko nie dla idiotów,bo tego młotkiem i przecinakiem nie naprawisz.Różni tacy co się nie znają w tym grzebią,a potem opinia idzie w świat,że awaryjny. |
Autor: | Strucelsw [ 08 maja 2015, 20:02 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
o tak, tam jest konieczna wysoka kultura techniczna |
Autor: | Marian [ 10 maja 2015, 18:49 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka pod głowicą Andoria 4C90 |
A co sądzicie o śrubach głowicy w S-21? WSZYSCY mechanicy, jakich znam, którzy robią te silniki nie wymieniają śrub głowicy. Mówię o śrubach, nie o szpilkach. Tam się dociąga na 120Nm... |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |