Dzisiaj jest 28 marca 2024, 21:52


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 15 kwietnia 2016, 13:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Zostań mentorem mym.
Jeśli panewki siadają, jest słabe ciśnienie oleju. Czy na postoju wskazówka powinna wskazywać nie mniej niż początek pasma czerwonego?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 kwietnia 2016, 17:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
panewki nie powinny rechotać na goraco, tj po kilkunastu km. słabe ciśnienie może miec dużo przyczyn. tak 0,12-0,15(1,5) to minimalne ciśnienie na wolnych dla w miarę zdrowego motoru na ciepł. oczywiście pod warunkiem,że czujnik działa jak trzeba.
jak sygnalizujesz taki kłopot to Motul 4000 (minerał) 15w/50. ok 100zł za 5l. dobry na takie akcje, wyleczyłem już tym sierre dohc, mini i poldka. na ciepło wyraźnie wyższe ciśnienie i cisza panewkowa. w mini dodatkowo biegi chodza bajkowo

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2016, 16:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
To jest tak, po trasie 80 km na postoju wskazówka wchodzi na początek czerwonego pola.

mam elfa 15w40 i myślisz że warto by zalać 15w50. Spróbuję.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2016, 18:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Sprawdź sobie najpierw faktyczne ciśnienie oleju, zamiast polegać na fabrycznym wskaźniku.To mało kiedy pokazuje prawdę.Być może wszystko jest ok.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2016, 18:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
generalnie nie powinno mocno w dół lecieć po takiej trasie. to świadczy o słabej klasie oleju. Nawet jak wskaźnik pokazuje wartość nieco różną od faktycznej, to przecież nie "psuje" sie po 80km tylko olej rzednie.
znajomy miał taką akcję w W123 200D na shellu 15w/40. po 100km ciśnienie spadało z 3 do 2 at. zmieniliśmy na organikę i problem ustąpił, niestety tego oleju już nie robią:(

wlej motula i będzie po kłopocie.tylko pamietaj że motul 4000 jest też 15w/40, a 15w/50 jest 5 albo 6 rodzajów, w tym do motocykli i estrowe syntetyki. Ma być Motul 4000 Motion 15w/50 (minerał)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2016, 19:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ja teraz mam w Nysie olej 20W-50 classic Liqui Moly , jest to caloroczny olej do starych silników :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2016, 20:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jest ok, tylko pewno cena... tylko czy on nie jest do tych mega starych silników bez filtra oleju, z których osady płukało sie olejem wrzecionowym a szlam wybierało skrobakiem z miski i pokrywy zaworów? tzn nie ma dodatków myjących. S 21 jednak pełnoprzepływowy filtr posiada, mimo pradawnej konstrukcji. całkiem dobry jest platinium classic 20w/50 i kosztuje mało. jak ktoś ma mega zabity motor to jest też selenia 20w/60, ostatnio widziałem PEnrite 10w/70-ale to do extremalnego wyczynu i cena powala, a i estry nie do naszych uszczelek.
no i te 20W to kiepska sprawa na zimnym silniku w chłody. Motul jednak nieźle płynie i nie zakatuje rozrusznika.

http://motul.sklep.pl/pl/mineral/345-mo ... 50-5l.html

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 kwietnia 2016, 07:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
wiadomo cena jest z kosmosu ale jest to marka oleju warta tej kasy , ten olej jest do wszystkich silników starej daty , niema róznicy jaki filtr oleju czy bez filtru , ja uzywam Nyse wiosna tak ze temp. 15 C + latem w upaly jest juz rano 20 C+ wiec ten 20W-50 classic jest idealny , producent podal ze caloroczny jest . Silnikowi S21 jest gesciejszy olej potrzebny. Ten platinium classic jest tez dobrym olejem i tanszym :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 kwietnia 2016, 09:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
do takiego użytkowania to się nada, zwłaszcza ten z Mos2:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... db=web.nsf

a 15w/50 z Mos2 też widzę jest i ten na pewno lepszy od motula, który Mos2 nie ma:
https://www.exist.ru/cat/UCat/7/3/F2605011

ciekawe czy w Polsce jest.

a S21 nie wymaga aż tak gestych olejów "zimowych"- za czasów luxa, extra i selektola zalecali zimą 10w.
co innego latem-zalecali 30-40, natomiast z praktyki wiadomo,że jak ma trochę najechane to po dobrym nagrzaniu na i na 40 głośny się robi i ciśnienie pikuje. dlatego latem 50 jak najbardziej, ja tam leje 10w/60 i po kłopocie, tyle,ze jeżdzę w chłody też, o ile nie ma sniegu i lodu a kilka razy na rok tłukę 350km trasą w ciągu 1 dnia.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 kwietnia 2016, 09:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
aha, ten liqui moly classic to klasa API SC/SD- ja bym tego nie lał, to coś jak Selektol SC albo Specjal SD póżniej szlam w silniku aż miło i klawiatura dęba staje . to nawet Orlen Lubro 20w/50 ma SF, Orlen Classic life +20w/50 ma SG:
http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/P ... 0W-50.aspx

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 kwietnia 2016, 10:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
to jest ten olej Liqui Moly o którym pisze :

http://allegro.pl/liqui-moly-motorenol- ... 14820.html

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=PT

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 kwietnia 2016, 11:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Strucelsw pisze:
generalnie nie powinno mocno w dół lecieć po takiej trasie. to świadczy o słabej klasie oleju. Nawet jak wskaźnik pokazuje wartość nieco różną od faktycznej, to przecież nie "psuje" sie po 80km tylko olej rzednie.
znajomy miał taką akcję w W123 200D na shellu 15w/40. po 100km ciśnienie spadało z 3 do 2 at. zmieniliśmy na organikę i problem ustąpił, niestety tego oleju już nie robią:(

wlej motula i będzie po kłopocie.tylko pamietaj że motul 4000 jest też 15w/40, a 15w/50 jest 5 albo 6 rodzajów, w tym do motocykli i estrowe syntetyki. Ma być Motul 4000 Motion 15w/50 (minerał)


Dziękować za wsparcie.
Motul 4000 Motion 15w/50 -Jak to bywa z wymianą, co 10 tysięcy/ co roku? Częściej?
Silnik ma już trochę przejechane, myślę że nie zaszkodzi mu wlać Motula. Pytano tylko, czy na upały da radę? w Końcu 50-ka. Trochę biegam po omacku w tym "olejowym labiryncie' i raczej zdaje się na waszą opinię, forumowicze.
Czy taki olej można nalać do Turbodiesla (oczywiście, że można, pytanie czy spełni swoją funkcję)- mam jeszcze starego Golfa, którego przywracam do stanu używalności, bardziej z zamiłowania do tego konkretnego auta, niz do marki. Tak czy siak, wydaje mi się, że 460 tysięcy na liczniku + 200 tysięcy robi swoje, czy taki olej poprawi kulturę pracy?
Silnik nie jest zażygany - słyszę jednak - po zimnym odpaleniu że hydraulika napełnia się ze 2-3 sekundy, może potraktować tego Nazistę II generacji 1.6TD 60km Motul 4000 Motion 15w/50 ?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 kwietnia 2016, 14:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
w upał da rade-bo 50tka a nie 40tka. Wymieniasz co rok lub 10kkm.
do golfa niebardzo-hydraulika nie toleruje gestszych niż 10w. do niego najlepiej Valvoline Maxlife 10w/40 i w zasadzie tylko to. Miękka praca i redukcja spalania oleju gwarantowane.
żebye rechotu nie było, wlej mu jeszcze do paliwa Donap organiki albo Diesel Spulung Liqui moly albo diesel cleaner K2. Wszystkie sprawdzone i super działają, z tym że najlepszy stosunek ceny do jakości ma k2.
http://archiwum.allegro.pl/oferta/k2-di ... 35471.html

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 kwietnia 2016, 07:17 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 307
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
Strucelsw pisze:
Było już. polecam płukanke co kilka wymian, tyle,że powinno byc jej z 400-500ml. jak jest mało, dolej ropy. i niech chodzi 20-30min.
Superol bardziej do diesla, niektórzy leją do zabitych żuków.
jak nie chcesz drogiego oleju kup Platinium Classic 15w/40. całkiem daje radę a lepsze własności niz bliźniaczy lotos. jak chcesz naprawdę dobry a silnik ma mały przebieg -Valvoline ALL Climate 10w/40,zwłaszcza jak jeździsz na krótkich dystansach. Ma poniżej 10% bazy syntetycznej, więc uszczelnień nie gryzie, bańka 5l kosztuje 70zł.

A ten vawoline all climate10w 40 nada się na trochę dłuższe dystanse? No tak w tygodniu to zrobi 170 km. A w jeden dzien to do Opola i spowrotem, czyli 80km

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 kwietnia 2016, 17:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tak spokojnie, masz żuka z małym przebiegiem.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net