Dzisiaj jest 25 kwietnia 2024, 16:59


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 08 stycznia 2016, 00:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Dlatego- możesz zalać olej krakowany, czyli z opisem syntetic blend, technosynthese. ja płukałem silnik, niejeden zresztą i nie było kłopotów a był zalany właśnie krakowanym Valvoline VR1 10w/60.po paru kkm był rozbierany z powodu uszczelki podgłowicą i żadnych rys na wale(wymieniałem pierścienie na inne przy okazji-dlatego odkęcałem korby widziałem, również mierzyłem) Rozmycia sznura łojowego też nie zarejestrowałem.
Do nowego dotartego silnika andorii lałbym Valvoline durablend lub nextgen(b. stabilny) 10w/40 lub 5w/40 durablend diesel, albo też krakowany, swietny Total quartz 9000 Energy 5w/40-tanie i łagodne dla uszczelek.
Do nowego s21- Total Racing 10w/50(krak), Motul 4000 15w/50, lub w budżetowej wersji i krótkich trasach Mobil Super M 15w/40. Valvo VR1 10w/60 jest dobry do nieco podjechanego silnika, albo do szybkich i dalekich letnich przelotów, zwłaszcza jesli jest lpg w aucie.


Niedopuszczalne są syntetyki rzadkie typu 0w/30 5w/30, oraz te z dodatkiem estrów, generalnie te z opisem full syntetic, 100% syntetic, esther.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2016, 09:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Myślę że z tą myjką ultra dźwiękową, to jakaś gruba przesada. Kanały w wale 4c90 są bardzo duże. W sumie, co jaki czas wymieniać? Pytam bardziej z punktu dbałości o jakość oleju w misce niż o książkowa terminowość.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2016, 19:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
krakowańce mozna co 2lata, minerał co rok. przebieg max 10 tysi.
A jak już ktoś chce wał czyscić, można rozbrokować i wiertłem, frezem czy inszym skrobakiem kanały przebolcować. Tak sie to robiło w dobrych warsztatach w czasach kiedy w silniki smarował i zakllejał na amen olej lux a o myjkach "nietoperzowych" nikt nie słyszał.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2016, 19:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Strucelsw - my mamy olej Castrol GTX High Mileage 15W40 o taki -> http://www.castrol.com/content/castrol- ... 801305.jpg

Myślisz, że też trzeba co 10tys zmieniać?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 stycznia 2016, 19:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
nie dłużej. generalnie olej trzeba zmieniać jak producent silnika a nie oleju każe. a minerał, pólsyntetyk i niektóre oleje wycznowe to max. 10 wytrzymują. tym bardziej, że masz castrol a one lubią zaszlamiać silnik takim brunatnym g...

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwietnia 2016, 10:32 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 307
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
A co z superolem 15w40 ? Mozna go stosowac? Bo bardzo znająca sie na olejach hurtownia polecila mi do zuków , nys itp wlasnie superola 15w40.

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwietnia 2016, 12:20 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Przed wymiana stosujecie "plukanke" chyba 100ml dilewa sie do silnika, 15 min pochodzi i zlewa z olejem.
Polecil mi gosc z sklepu, co wy na to?
Tym bardziej ze nie wiem/sz co bylo wlane.

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwietnia 2016, 12:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Co 10 tysięcy? Hm. Warto stosować jakieś dodatki, czy wymieniać co 10 tysięcy lub co rok?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwietnia 2016, 15:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Było już. polecam płukanke co kilka wymian, tyle,że powinno byc jej z 400-500ml. jak jest mało, dolej ropy. i niech chodzi 20-30min.
Superol bardziej do diesla, niektórzy leją do zabitych żuków.
jak nie chcesz drogiego oleju kup Platinium Classic 15w/40. całkiem daje radę a lepsze własności niz bliźniaczy lotos. jak chcesz naprawdę dobry a silnik ma mały przebieg -Valvoline ALL Climate 10w/40,zwłaszcza jak jeździsz na krótkich dystansach. Ma poniżej 10% bazy syntetycznej, więc uszczelnień nie gryzie, bańka 5l kosztuje 70zł.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2016, 07:06 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Do nysy z s21 chyba wchodzi 6l .
Tez slyszalem o lotos-ie negatywnie opinie.

Zgada sie plukanki ok 0,4-0,5 l moza pomyłka 0,1l
Wczoraj naczytalem sie o plukankach w starych motorach, nie jest to wskazane.

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2016, 07:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Dobry olej 15w40.
Krótkie trasy po 15 km 3 razy w miesiącu ?
Może być drogi. Byle dobry, ale nie pod nazwą.
Strucel, pomóż.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2016, 16:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Plukanie lepiej robić, nigdy z tytułu tego nie było kłopotów, w dawnych czasach nawet zalecano.
ja zamiast tego 15w/40 wziąlbym te 10w/40 Valvoline All climate, lepiej dosmaruje niedogrzany silnk po starcie. Valvoline ma super bazy. Z 15w/40 może być Mobil lub platinium, są ok.
jak chcesz olej odporny, nietani i dobry na długie przestoje to Penrite Everyday 15w/40. duża zawartośc dodatków cynkowych to zabezpieczenie przed suchymi startami, pracą w ekstremalnych temperaturach wychlastaniem panewek i wałka nierzadu-jak jeżdzisz raz na 2 tyg. tylko nie mozna go nigdzie dostać:(
Albo Xado z ceramiką, mnie kiedyś ich siuwax uratował przytarty dyfer w cytrynie :
http://allegro.pl/xado-atomic-oil-15w40 ... 10498.html
http://allegro.pl/xado-atomic-polsynt-o ... 57978.html

ten ostatni jest hydrokrakiem, wiec nie żre uszczelek.

pytanie czy silnik nie robi się głośny na ciepło(panewki), wtedy zostaje ci mineralny Motul 4000 Motion 15w/50(dobry) lub krakowany total racing 10w/50(taki sobie) lub też krakowany valvoline vr1 10w/60-ten ostatni ma duzo cynkowych dodatków i jest sprawdzony.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2016, 17:15 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Co to "krakowany"?

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2016, 18:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
powstały z ropy naftowej w wyniku krakingu termicznego, katalitycznego a nie rafinacji, przynajmniej finalnie. tym sposobem mozna uzyskać cząstki o parametrach jakie nam pasują- podobnie jak w syntezie, tylko taniej. te oleje charakteryzuja się lekkobieżnością,stabilnością w czasie, dobrą płynnością temperaturową i brakiem reakcji z uszczelkami.
generalnie olej pochodzenia mineralnego o parametrach zbliżonych do syntetyku/półsyntetyku.
w wyniku krakingu można np. zrobić benzynę z oleju napędowego, itp

generalnie nie ma to chyba nic wspólnego z crackami i innymi dopalaczami

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Ostatnio zmieniony 14 kwietnia 2016, 18:12 przez Strucelsw, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2016, 18:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kraking

https://pl.wikipedia.org/wiki/Hydrokraking

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net