Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 20:05


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 14 listopada 2015, 14:27 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 września 2015, 16:42
Posty: 8
Pojazd: 501.... galeria.lubar.pl
Po remontach generalnie lał bym semisyntetyk, ale ważniejsze są czas wymiany (w zabytkach czesto robimy zbyt krótkie trasy co nie pozwala na pozbycie sie wody z oleju) niż to czy olej jest mineralny czy nie. Ważne jest by zmieniac pompe oleju bo stara wypłukana nie da wystarczajacego cisnienia na oleju nowym a tym bardziej o niskiej lepkości. Silnik 4c90 ma tendencje do przegrzewania sie i gdy jestesmy pewni jakosci remontu mozemy lac oleje syntetyczne liczac na jego prace powyzej typowych temperatur. Same oleje przeszły rewolucje ok 15 lat temu i dzis bez względu na producenta to zupelnie inne przebiegi miedzyremontowe (na wózkach widłowych w pracy róznice miałem dwukrotne!).
Jeszcze inną koncepcja jest dolewanie do benzyny poza dodatkiem oleju 2T w minimalnych ilosciach np 50 ml/20l co chroni gore silnikagłównie zawory. Zrobiłem eksperyment i dolewam go do willysa (silnik prawie blizniaczy do m 20) przejechałem tak dopiero ok 7-8tys km i jak na razie żadnych problemów, ale to za mało by coś konkretnego powiedzieć ale słysze różnice w pracy silnika bez oleju 2t lub z nim( pracuje ciszej)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 listopada 2015, 23:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
pompa oleju raczej nie zarasta syfem-ciśnienie traci, jeśli jest luz między zębatkami a pokrywą(porysowana pokrywa, lub zacięty opiłkami zawór przelewowy.
Górne smarowanie-super sprawa, tyle,ze oleju 2t lub rycyny daje się wiecej- od 60ml dla rycyny do 75ml dla oleju na 10l benzyny, lub 50ml 2t/10l ropy tak ustalono kiedyś w badaniach.
silnik rzeczywiscie cichszy i kompresja rośnie, stosuję ten patent od 19lat

fiat ma lekki wał, bo i 2l i 5 garów i kreci się wiecej. a momenty obciązające mniejsze, bo benzyna i osobowa, mniejsze rezerwy materiału się zostawia w projektowaniu.
z ciekawostek, w silnikach PSA serii XU wały do benzyny są bodaj naweglane, czy cyjanowane, a do diesli azotowane, wyglądają tak samo. Jak ktoś np. zaturbia XU10,(2 litry) i planuje miec np. 400KM
wkłada wał od XUD 10(2.0HDI). O dziwo jakoś wytrzymują.

Diesla(twardy rechot) jak słychać z daleka to wiadomo, że kibel.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2015, 08:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Dotarło do mnie, gdy przeglądałem ostatnio autoryzowaną instrukcje napraw, że ten silnik nie jest taki badziewny - znaczy, użyto do jego budowy (bynajmniej książkowo) dobrej jakości materiałów.

Mercedes Bezn 123W 240D, mojego brata pracuje na Superolu. Niby silniki zbliżone konstrukcyjnie, ale ten olej to jest normalnie kisiel. Zastanawiało mnie czy taki patent nadałby się do Andorii.

Strucelsw pisze:
pompa oleju raczej nie zarasta syfem-ciśnienie traci, jeśli jest luz między zębatkami a pokrywą(porysowana pokrywa, lub zacięty opiłkami zawór przelewowy.
Górne smarowanie-super sprawa, tyle,ze oleju 2t lub rycyny daje się wiecej- od 60ml dla rycyny do 75ml dla oleju na 10l benzyny, lub 50ml 2t/10l ropy tak ustalono kiedyś w badaniach.
silnik rzeczywiscie cichszy i kompresja rośnie, stosuję ten patent od 19lat

Warto lać te wynalazki do Andrychowa?

Strucelsw pisze:
fiat ma lekki wał, bo i 2l i 5 garów i kreci się wiecej. a momenty obciązające mniejsze, bo benzyna i osobowa, mniejsze rezerwy materiału się zostawia w projektowaniu.

Wał ma lekki, fakt. Czy obciążenia są też mniejsze jeśli mówimy o wersji z turbiną?


Strucelsw pisze:
Diesla(twardy rechot) jak słychać z daleka to wiadomo, że kibel.


Rozwiń swoją myśl?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2015, 17:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
spójrz na moment obrotowy. poza tym diesel obciążony jest mocno również w czasie suwu spręzania a i ciśnienia w trakcie spalania większe i inaczej przebiegają.
Górne smarowanie zawsze warto, tylko dobrze dać olej niskopopiołowy np. orlen 2t semisyntetic, żeby nie koksował za bardzo.
a diesel jak zuzyty lepiej stwierdzić z odległości. z bliska każdy głośny, cyka i terkocze. jak z 50m słyszysz tłuczenie i klekot to padnięty, jak słychać tylko buczenie dolotu i wydechu, to zdrów.
to chyba sprawa akustyki
superol dobrze uszczelnia, ale ścina się i słabo myje

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 września 2016, 06:02 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Panowie zamawiam oleje mam Andorię 2.4TD i co zalać?

Do silnika? Motul 4000 15w/50 MOTION? Widzę, że zalecają takie:
Obrazek


Mam skrzynie biegów po remoncie, zakład zalał ją zalecanym HIPOLEM, książka mówi, że ma to być HIPOL 10ZF
(http://www.petro-oil.eu/index.php?page= ... roduct=212)

Po 500 km mam wymienić ten olej, no tylko na jaki?

No i jaki olej do mostu? Stary już wylałem muszę czymś zalać....

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 września 2016, 20:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tylko nie HIPOL. Wlej po prostu dobry olej przekładniowy.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 września 2016, 20:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
No mam już tym zalaną skrzynię :(
Zleję go i zaleję coś innego :P

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 września 2016, 18:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zrób na tym hipolu 2-3kkm i wtedy wlewaj juz właściwy

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 września 2016, 06:41 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 307
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
Dlaczego nie ten bidny hipol... Ja mam w moście i w skrzyni hipolka i w ciągnikach...

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 września 2016, 10:41 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Zalej czymkolwiek lepszym to sam zobaczysz... A właściwie usłyszysz


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 września 2016, 12:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Co proponujecie?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 września 2016, 19:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
elf, mannol. oczywiście zależy od mostu i skrzyni.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 57 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net