Dzisiaj jest 29 marca 2024, 13:02


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna
Autor Wiadomość
Post: 03 listopada 2016, 23:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A właśnie my je "wklejaliśmy" na smar do obudowy a potem można było wsunąć delikatnie choinkę.
I jeszcze taka podpowiedź. Weź jakiś pręt i włóż go zamiast wałka... jak wszystko będzie na swoim miejscu to wprowadzając wałek wyciągaj pręt - wówczas nic Tobie nie ucieknie.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 grudnia 2016, 12:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 października 2015, 14:01
Posty: 45
Lokalizacja: Falenty Duże
Pojazd: Żuk A07 1985
Problem został rozwiązany.
Podkładki wkładałem normalnie z choinka, bez ich wklejenia. Problemem była uszkodzona obudowa skrzyni w miejscu montażu podkładki miedzianej nieruchomej. Musiałem lekko tam spiłować.

Teraz mam kolejny problem, tylko że że skrzynią IV biegową. Szukam i nie mogę znaleźć schematu jej budowy i tym samym nie potrafię jej złożyć :(
Macie dostęp do jakiejś dokumentacji?
Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
Mateusz


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 grudnia 2016, 14:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
A skrzynia zwykła czy wzmocniona?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 grudnia 2016, 16:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 października 2015, 14:01
Posty: 45
Lokalizacja: Falenty Duże
Pojazd: Żuk A07 1985
W jaki sposób mogę to sprawdzić?
Wiem, że chodziła w Lublinie, ale równie dobrze może to być zwykły bullshit.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 grudnia 2016, 20:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Podeślij zdjęcia wałka głównego to Ci powiemy jaka to wersja.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 grudnia 2016, 16:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 października 2015, 14:01
Posty: 45
Lokalizacja: Falenty Duże
Pojazd: Żuk A07 1985
Taki mam wałek, jeżeli zdjęcie nie wyraźne będę jeszcze dosyłał wieczorkiem.

Pozdrawiam,
Mateusz


Załączniki:
d382809f4e52bcedc3bc83b030a9.jpg
d382809f4e52bcedc3bc83b030a9.jpg [ 29.84 KiB | Przeglądany 11318 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 grudnia 2016, 20:34 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zwykła czwórka niewzmocniona. Z czym konkretnie masz problem? Taki obrazek mam na podorędziu, poszukaj sobie na necie książki naprawa samochodów żuk w PDFie tam znajdziesz dokładne schematy skrzyń III i IV biegowej, z opisami.


Załączniki:
Skrzynia.png
Skrzynia.png [ 520.77 KiB | Przeglądany 11310 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 grudnia 2016, 21:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 października 2015, 14:01
Posty: 45
Lokalizacja: Falenty Duże
Pojazd: Żuk A07 1985
Hej,

Największy problem sprawiają mi podkładki. Nie wiem dokładnie pomiędzy które koła powinny być zamontowane. Nie wiem dlaczego, ale kojarzę, że przy rozbiórce skrzyni wszystkie te dystanse znajdowały się przy łożysku wałka głównego.

Załącznik:
Komentarz: Zdjęcie nr 1 - podkładki nieobracające się
DSC_0444.JPG
DSC_0444.JPG [ 939.64 KiB | Przeglądany 11302 razy ]


Kolejny problem na jaki natrafiłem to tuleje pod koła 1, 2 i 3 biegu. W którą stronę powinny być skierowane "prowadnice" takiej tulei? Wału czy też silnika, a może w zależności od zębatki?

Załącznik:
Komentarz: Zdjęcie nr 2 - tulejka pod koło zębate, z jednej strony prowadnice, z drugiej strony brak
DSC_0449.JPG
DSC_0449.JPG [ 704.79 KiB | Przeglądany 11302 razy ]


Ostatni mój problem to sprężyny montowane chyba w przesuwkach stałych (ale pewien nie jestem), które mają za zadanie podtrzymać kamienie synchronizatorów. Na zdjęciu nr 3 widać, że odległość pomiędzy drutem a synchronizatorem jest różna. Jak powinienem poprawnie zamontować te druciki-sprężyny?

Załącznik:
Komentarz: Zdjęcie numer 3 - zaznaczyłem różne odległości
DSC_0446.JPG
DSC_0446.JPG [ 589.04 KiB | Przeglądany 11302 razy ]

Wielkie dzięki za schemat.

Pozdrawiam, Mateusz


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 grudnia 2016, 23:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ty rozbierałeś tą skrzynię? Czy składasz na nowo? Przy rozkładaniu, jeśli robisz to pierwszy raz warto robić sobie zdjęcia, notatki i rozkładać i składać z książką/schematem :)

Odpowiadając na Twoje pytania:

-podkładki powinny być o ile dobrze kojarzę : jedna lub dwie między kołami zębatymi III i II biegu i jedna bodaj między kołem zębatym I biegu a łożyskiem kulkowym wałka głównego.

-tuleje powinny być montowane na wałku głównym: pod kołem zębatym III biegu, zazębienie o wieloklin wałka ma być w stronę wałka sprzęgłowego, pod kołem II biegu w stronę tyłu skrzyni, a pod kołem I biegu znów w stronę wałka sprzęgłowego. Czyli jakby "na zmianę". Tyle wynika z rysunku, który wstawiłem.

-drut jest, jak sam napisałeś spreżyną. Zagięciem do jednego z kamieni, resztę kamieni ma wypychać opierając się krawędzią o kamień.

Zwróć także uwagę, że piasty stałe nie są symetryczne - powinny być zamontowane w jedną, zaznaczoną na rysunku stronę, podobnie jak tuleje przesuwne. Rozebrałem kiedyś skrzynię, która miała to wszystko odwrotnie zmontowane. Jakoś działało, ale finalnie 90% skrzyni było do wymiany, a poskładałem z powrotem już należycie.

Powodzenia, jakby co to pytaj, lepiej 10 razy się zastanowić i zapytać niż złożyć i pluć sobie w brodę :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 marca 2017, 20:17 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Panowie, zadam pytanie z tych mniej mądrych ale mimo to proszę o podpowiedź: w którym dokładnie miejscu montuje się korkową uszczelkę wałka sprzęgłowego?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 marca 2017, 20:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
O ile dobrze pamiętam to ten przedni dekiel (ten z tuleją dla łożyska sprzęgłowego) ma takie drobne podtoczenie od środka. Tam wkładasz korek... z tym, że może być tak, że będzie on wchodził bardzo ciężko lub że włożysz, ale nie obrócisz wałkiem sprzęgłowym... wówczas demontujesz, odcinasz trochę korka (aby było luźniej) i montujesz jeszcze raz.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 marca 2017, 22:01 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
super :D dziękuję za informację :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lipca 2017, 15:20 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Mam problem ze wzmocnioną 4 biegową skrzynią do żuka polegający na wyskakiwaniu 3 biegu, co dziwne tylko przy hamowaniu silnikiem. Przy rozpędzaniu samochodu cy też jeździe ze stałą prędkością wszystko jest ok. Nie bardzo potrafię dociec co może być przyczyną takich objawów chorobowych skrzynki biegów?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lipca 2017, 15:26 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
99% wytarte tuleje przesuwne i stałe oraz przypuszczalnie zużyte kamienie i ich sprężynki.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lipca 2017, 16:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Dzięki :-)

Poszukuję zatem solidnego warsztatu/osoby, który mógłby porządnie zregenerować skrzynię biegów 4 do żuka i ma dostęp do niezbędnych części - oczekiwany termin realizacji: nie pali się :-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net