Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 07:48


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 maja 2015, 11:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zazwyczaj wychodzi palcem. Jeśli mówimy o tym samym sworzniu. Mi chodzi o sworzeń ustalający lewarek w pokrywie. Sworzeń mocujący "kość" do lewarka to lepiej go nie ruszać, jeśli ciasno siedzi...
Jak nie chce wyleźć, to WD-40 i młotek... innej rady nie ma. Nie próbuj przewiercać, bo jak powiększysz jeszcze bardziej otwór w lewarku to możesz lewarek do kosza wyrzucić

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2015, 11:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Sworzeń - pręt z jabłuszkiem w skrzyni jest ok- nie ma luzu. Luz jest tylko na mocowaniu wybieraka na sworzniu - otwór i wbity jakiś badziewny klin. Ani w jedną ni w drugą. Bić młotkiem w elementy które mają styk z wybierakami ? Brr... Nope. Czy tak ? To żuk, no nie ?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2015, 14:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Że tak zapytam - skrzynia Ci nie cieknie? Kiedy w niej olej zmieniałeś? Może zamiast się pałować i denerwować, po prostu spuść olej, odkręć pokrywę boczną - bez obaw, nic Ci się nie wysypie - i po prostu napraw to na stole warsztatowym, jak Bozia przykazała :D

Swoją drogą, to ja już zdurniałem i nie kumam, gdzie Ty masz ten luz, jakie wybieraki, jakie sworznie, jabłuszka... :shock: :roll: :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2015, 17:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
No cholera jasna. :P Zobaczysz!. No zdenerwował mnie!. xD
Idę wykręcić pokrywę boczną! Masz przekichane! :P Hihi


Edit: już po wyjęciu. Poprzedniego właściciela mam ochotę udusić. Wkręcili śrubę - wodziki nowiuteńkie. Spoko. Dali radę. ale góra? Naprawimy. Biegi będą paluszkiem wchodzić.
Olej, no coż. Ciemne coś. Brunatne. Takie. Lepik. Mogę tam wlać 75w90?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2015, 11:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Pokrywa zregenerowana. Mam do was pytanie. Już trzy osoby, które połamały zęby na żukach i nysach wciskają mi bajkę o 5-biegowej skrzyni. Formatu IV i III, może to ktoś potwierdzić?
Zdaniem sąsiada, leciwego emerytowanego kierowcy, widział w modelu eksportowym skrzynię 5- może jakaś rzeźba? Jeśli nie uchowały się żadne egzemplarze,to powinny ostać się dokumentacje.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2015, 12:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
skrzynia 4 biegowa to znaczy 4 biegi do przodu i wsteczny , to bylo cos nieosiagalne w latach 80 marzenie kierowców , 90% nys i zuków jezdzilo na 3 biegowych , ale niech sie inni wypowiedza o tej 5 biegowej :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2015, 12:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
zokolic pisze:
Pokrywa zregenerowana. Mam do was pytanie. Już trzy osoby, które połamały zęby na żukach i nysach wciskają mi bajkę o 5-biegowej skrzyni. Formatu IV i III, może to ktoś potwierdzić?
Zdaniem sąsiada, leciwego emerytowanego kierowcy, widział w modelu eksportowym skrzynię 5- może jakaś rzeźba? Jeśli nie uchowały się żadne egzemplarze,to powinny ostać się dokumentacje.

w jakim ty kraju żyjesz ?:P na zwykłego żuka dokumentacje dostać to już coś a na wersje na zamówienie to wcale nie było jej zapewne ;)

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2015, 13:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Czyli nie wykluczone, że te pogłoski nie są wyssane z palca. Jak w takim razie skrzynia została zaprojektowana a niewiele osób o niej wie?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2015, 13:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
jak juz to wzieli od innego auta skrzynie i dopasowali jezeli by to bylo jakies specjalne zamówienie w FSC Lublin dla zachodniego odbiorcy , ale w takie cos niechce mi sie wierzyc bo 4 biegowa byla juz tym luksusem dla tych aut , napewno jakis pan Henio zlota raczka bawil sie w takiego typu modernizacje swojego zuka

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2015, 14:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Uważam temat za otwarty. Skoro IV była luksusem, a był to czas rozwoju nad owym pojazdem, może szukali innej możliwości wprowadzenia Vtki. Jeśli macie racje i zrobił to pan Henio, to z jakiego innego pojazdu wytrzasnąłby taką skrzynie? Przypominam, że gabarytowo 3 osoby opisują ją łudząco podobną do bryły IV i III -czyli małego pudełka - zwaną prześmiewczo skrzynką prędkości.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2015, 15:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ja bym niechcial miec 5 biegowej skrzyni w nysie , bo to jeszcze wiecej mieszania w biegach , tak jak ja uzytkuje nyse starczy mi skrzynia 3ka , bo ladunków ciezkich tez niewoze , a ostatni bieg w 3b i w 4b ma takie same przelozenia , w 3b trzeba uwarzac z 1 biegiem bo niejest synchronizowany , wiadomo optymalna predkosc podrózy dzisiejszych czasów dla nysy czy zuka to 110 km/h , ale mysle ze 80 km/h tez wystarczy na trasie z 4b lub 3b , szybszy most 10/41 daje tez poprawe w predkosci :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2015, 17:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
weź pod uwagę to, że skrzynia we współczesnych autach, podobnie jak tczewska Vtka z Lublina stanowi praktycznie jedną całość z obudową sprzęgła. Gdybyś zdemontował IV lub III z obudową sprzęgła, to jej gabaryty stałyby się zbliżone do tczewskiej V.
Ktoś kiedyś pisał na forum ,że bya jakaś krótka seria Żuków z andorią i skrzynia V, więc może o to chodziło. Ale to była na 90% skrzynia tczewska, która była montowana w Lublinach, bo nie wiadomo mi o opracowaniach specjalnej Vtki do Żuka.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2015, 18:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
obudowa tez musiala by byc wieksza ale to tczewska musiala byc jak piszesz marian, bo przeciez ten 5 bieg potrzebuje dwie zebatki i miejsca w obudowie :wink: jeszcze chyba montowali do lublina te skrzynie KIA ale one mniejsze byly

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2015, 21:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Dla mnie to szukanie sensacji takie niby to V w nysach. Bez przesady. Bo 3 ludków powiedziało że takie małe pudełka miały i tyle... Henio to zrobił i już... Są na świecie tysiące modeli skrzyń biegów i któraś na pewno pasuje do żuka czy nysy-tylko która .......i po co?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2015, 22:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Marian, a pamiętasz te zdjęcia prototypowej skrzynki... czy to nie było to?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 51 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net