Dzisiaj jest 28 marca 2024, 09:29


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna
Autor Wiadomość
Post: 12 lipca 2017, 17:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
A skąd jesteś?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lipca 2017, 19:37 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Niepołomice - bliskie okolice Krakowa. Ale to chyba nie ma większego znaczenia, skrzynkę można wysłać jakimś kurierem, byle mechanik był pewny :-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2017, 07:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Istotne o tyle, że Marian zna się na robocie... w dziale porad:
http://polskiedostawczaki.pl/regeneracj ... -biegowej/
Znajdziesz opis regeneracji jaką przeprowadziliśmy kiedyś razem z Marianem, gdzie skrzynia 3 od 4 różni się wręcz detalami.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2017, 12:58 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
dzięki za link, przeczytałem dokładnie.

Może rzeczywiście, korzystając z opisu, mógłbym pomalutku próbować powalczyć ze skrzynią samodzielnie. Moje największe wątpliwości budzi weryfikacja zdemontowanych części, nie mam niestety żadnych danych jakie wymiary powinny trzymać sprawne elementy (tzw. tabela dopuszczalnych zużyć - wymiarów granicznych)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2017, 20:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wszystkie te dane są w książkach. Co do regeneracji skrzyni IV, jak przegrzebiesz ten temat to znajdziesz moje pięć groszy na ten temat :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 sierpnia 2017, 12:11 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
skrzynia złożona, jeszcze stoi na stole, do montazu pójdzie z końcem sierpnia. Składałem wg wskazówek z forum ( dzięki :-) ) i ksiązki serwisowej zuka. Przy okazji wzbogaciłem się o porządną suwmiarkę i śrubę mikrometryczną. Zakup planowany dawno ale teraz dopiero zrealizowany :-) Efekt regeneracji na oko ok ale prawda wyjdzie w praniu czyli podczas pracy pod obciążeniem. Skrzynka, oprócz wyłamanych zebów 3 biegu i zmasakrowanej zębatki wstecznego była w zaskakująco dobrym stanie. Mam jeszcze pytanko - zalewać hipolem 15F czy też czymś innym? (czym ? ) i drugie : od kiedy była produkowana skrzynia IV wzmocniona do zuka?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 sierpnia 2017, 14:24 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zalej jakimś lepszym przekładniowym olejem. Ja ostatnio stosowałem Veedol. Bardzo dobry olej. Hipol ogólnie nie jest najlepszy, ale raczej najtańszy.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 sierpnia 2017, 17:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
byle gl-4 był. z dobrych moze być elf tranself ep

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2017, 13:55 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 17 grudnia 2017, 13:24
Posty: 2
Pojazd: nie mam jeszcze
Witam serdecznie, od razu napisze nie mam nysy ani żuka, Szukając informacji na temat skrzyni trafiłem tu i mam kilka pytań do was jako specjalistów.
1. Czy to skrzynia z nysy ?
Obrazek
2. Jak działają te wajchy ?
3. Jaki to typ skrzyni?
4. Plus minus masa wymiary

Bardzo dziękuje pozdrawiam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2017, 17:36 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Może być i z Nysy. W ogólności sama skrzynia trzybiegowa, nieco upraszczajac, jest taka sama w Warszawie, Żuku, Nysie i Tarpanie. Różne są dekielki, zależnie od typu auta i od sposobu sterowania skrzynią (dźwignia przy kierownicy / dźwignia w podłodze).
Ta ze zdjęcia to Nysa i Żuk z dźwignią zmiany biegów juz w podłodze, ale jeszcze na wodzikach.
Ksiązowo masa kompletnej skrzyni biegów to ok 27kg.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2017, 17:41 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 17 grudnia 2017, 13:24
Posty: 2
Pojazd: nie mam jeszcze
Dziękuje

2. Jak działają te wajchy ?
kiedy jaki bieg?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2017, 16:32 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Lewa obrócona przeciwnie do wskazówek zegara to 3 bieg, lewa obrócona zgodnie ze wskazówkami zegara to 2 bieg, prawa obrócona przeciwnie do wskazówek zegara to wsteczny bieg, prawa obrócona zgodnie ze wskazówkami zegara to pierwszy bieg. Pierwszy bieg (i naturalnie wsteczny) nie jest synchronizowany, a koła zębate nie są zazębione stale - włączenie biegu nastepuje przez zazębienie trybów - stąd nie zawsze bieg wchodzi za pierwszym razem, czasem trzeba wysprzęglić jeszcze raz, aby wałek się lekko inaczej ustawił i dopiero wbić bieg.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2017, 21:29 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Określenie "wbić bieg" jest najgorszym, jakie znam. I zwykle reaguję nań alergicznie. Dziś będę wyrozumiały... ;)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2017, 21:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Wbijanie biegów kończyło się często rozbiciem i rozwaleniem wajchy pod kierownicą.

Tam po prostu trzeba umieć robić przegazówkę i mieć kapkę wyczucia.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2017, 22:14 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jedynkę się wrzuca/wbija/włącza na postoju po prostu :) Redukcja z 2 na 1 w czasie jazdy wymaga doświadczenia we wspomnianej przegazówce, a i tak skutkuje większym zużyciem zębów przez to, że bieg nie jest stale zazębiony :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net