Dzisiaj jest 23 kwietnia 2024, 18:07


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 lipca 2015, 23:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Robo pisze:
Dla mnie to szukanie sensacji takie niby to V w nysach. Bez przesady. Bo 3 ludków powiedziało że takie małe pudełka miały i tyle... Henio to zrobił i już... Są na świecie tysiące modeli skrzyń biegów i któraś na pewno pasuje do żuka czy nysy-tylko która .......i po co?


O żuku, co ty z tą nysą?! - ogarnij jeszcze raz.
Nie ukrywam, że trochę mnie tknąłeś tą wypowiedzią. Podchodź do tematu poważnie.To że ty nie możesz tego (albo nie chcesz) zrozumieć nie znaczy ze tak jest. Wyznacznikiem słów niech będzie rozwaga.
Marian ma słuszność. Prawdopodobnie rozmazane wspomnienia plątają figle.

Jak słusznie zauważył,gabaryty z dzwonem - adapterem mogą odpowiadać rozmiarom Vtki. Może faktycznie chodziło o zwykłą 5-tkę znaną do dziś? Adapter też swoje gabaryty ma.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 lipca 2015, 09:36 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
phinek pisze:
Marian, a pamiętasz te zdjęcia prototypowej skrzynki... czy to nie było to?

Nie, Jacek - tamta to była IV do A-08 :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 stycznia 2016, 09:36 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
EDIT: W przekładni napędu licznika mam wałek 17 zębów (s21 + most hipo), pytanie czy zmieniając wałek na 18 albo 19 (taki mam) muszę też zmienić to koło napędowe?

Licznik zawyża 10%


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 stycznia 2016, 11:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Jak masz most hipoidalny, to wszystko się powinno zgadzać.W moim drugim Żuku mam właśnie S-21 + most hipo i orginalną (od fabryki) skrzynię która ma właśnie przekładnię licznika 5:17.Licznik jak Ci zawyża, to zmień, bo może się uszkodził (naciągnięta sprężynka w środku i wskazówkę porywa). A co do pytania, to nie założysz innego wałeczka, bo moduł zęba nie pasuje, sam próbowałem.Ale bawiłem się też ze sprawdzaniem wskazań licznika "na sucho" czyli z odpiętym wałem napędowym od skrzyni i trzymając równe obroty według obrotomierza, sprawdzałem prędkość zarówno na tej skrzyni, jak i na skrzyni z przekładnią 5:18 i licznik pokazywał praktycznie te same wartości.Niemniej, orginalnie do mostu hipo było 5:17.W swoim dieslu miałem najwidoczniej skrzynię wymienianą, bo wałeczek miał 18 zębów (nikt na to pewnie nie zwracał uwagi)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2016, 14:55 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 listopada 2015, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Ja z innej beczki. Czy komuś z Was udało się wyciągnąć ten mały kołeczek, który siedzi w wałku głównym skrzyni III? Mój w trakcie prób połamał się i został w środku. Próby rozwiercenia spełzły na niczym - to cholerstwo jest twarde. Samego kołeczka też raczej nie uda mi się kupić, zastanawiam się, czy dorobienie go, np. z trzpienia jakiejś śrubki nie spowoduje jego ścięcia przez podkładkę oporową, którą ma za zadanie unieruchamiać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2016, 15:04 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zazwyczaj wychodzi bez większych problemów po potraktowaniu go środkiem penetrującym lub odrdzewiającym. Ale zazwyczaj nie ma nawet takiej potrzeby, gdyż cały wałek nadaje się do wymiany. Sprawdź najpierw, czy jest sens rzeźbić w g... :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2016, 22:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A jeśli już chcesz dorabiać kołeczek, to lepiej poszukaj wałka od łożyska czy czegoś innego z gatunkowej stali, a nie byle śrubkę z gównolitu

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 września 2016, 12:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 października 2015, 14:01
Posty: 45
Lokalizacja: Falenty Duże
Pojazd: Żuk A07 1985
Hej, jestem właśnie w trakcie remontu swojej skrzyni (trójki) i mam do wymiany jedną zębatkę, której nie jestem w stanie dobrze nazwać i znaleźć nowej. Jest to koło zębate z 3 przerwami na kamienie synchronizatorów. W linku widać zdjęcie z poradnika Mariana
http://s1236.photobucket.com/user/Nysss ... 3.jpg.html

A może ktoś z was ma pod ręką takową i mógłby mi ją sprzedać, moją definitywnie nadaje się na złom.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 września 2016, 12:42 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Piasta stała przesuwki II i III biegu.
Kup komplet, razem z przesuwką.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 września 2016, 12:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 października 2015, 14:01
Posty: 45
Lokalizacja: Falenty Duże
Pojazd: Żuk A07 1985
Dlaczego polecasz kupić komplet? I gdzie taki komplet dostać, szukam szukam po internecie i nic.
Zaraz zacznę dzwonić po sklepach z częściami w Warszawie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 września 2016, 13:04 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tylko kamienie, kulki i sprężyny musisz mieć do tego jeszcze:
http://allegro.pl/przesuwka-skrzyni-bie ... 28794.html

Komplet dlatego, że to przenosi spore obciążenia i warto, by części były do siebie dobrze spasowane. A przesuwkę na pewno też masz zużytą - nie kombinuj.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 września 2016, 13:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 października 2015, 14:01
Posty: 45
Lokalizacja: Falenty Duże
Pojazd: Żuk A07 1985
Dzięki wielkie, przesuwka to jest słowo klucz, którego szukałem :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 września 2016, 13:21 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
komplet gratów do III mam używany w przyzwoitym stanie jak coś. Kamienie synchronizatory i sprężynki dostaniesz od ręki niedaleko mnie u Marysi - łożyska pewnie też będzie miała.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 listopada 2016, 17:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 października 2015, 14:01
Posty: 45
Lokalizacja: Falenty Duże
Pojazd: Żuk A07 1985
Witam,

Czy mieliście kiedyś problem z włożenie wszystkich podkładek na ośkę choinki? Po zamontowaniu jednej miedzianej i oporowej-obrotowej nie mam już miejsca na włożenie drugiej miedzianej podkładki. Wchodzi z oporem do połowy jakotako, a dalej klinuje się pomiędzy obudową a największym kołem zębatym choinki.

Dodam, że próbowałem też to też zrobić po nasmarowaniu wszystkiego docelowym olejem przekladniowym - rezultat ten sam.

Macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam,
Mateusz


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 listopada 2016, 23:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Podkładki powinieneś przykleic do obudowy zanim włożysz hoinkę.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net