Dzisiaj jest 26 kwietnia 2024, 05:12


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 01 października 2009, 17:59 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Chodzi m.in. o to, że masz mniejsza mozliwosc operowania tymi biegami, czyli jak jedziesz na trojce to np silnik ma takie obroty, ze na dwojke za wysokie, a na trojce sie męczy. Na 4biegowej takich problemow nie ma. 5-biegowa, nawet jesli pasuje to do samochodu, ktorym sie jezdzi pusto nie ma sensu montowac. Juz 4 biegi to wystarczajace są. Wkurzajace jest to mieszanie miedzy jedynka a dwojka, bo to sa biegi o dosc wolnych przelozeniach. Ale musze przyznac, ze jak jezdzimy nyska na pusto, to u nas w gorach to te cztery biegi sa przydatne :)
A tak poza tym to jesli piąty bieg mialby miec szybsze przelozenie od czwartego w czworce, to silnik by sie juz meczyl, bo ta skrzynia jest podpasowana pod ten silnik, pod ta moc. piatka jest dla samochodow o wiekszej mocy. wiadomo S-21 da rade, bo jest elastyczny, ale bez przesady :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 października 2009, 20:30 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Przed zakupem ,,Kermita,, :) oglądałem własnie Żuka z 5tką i szef z firmy co sprzedawał Zuka dal mi do dyspozycji kierowce i własnie chwalił sobie piątkę ,bo na trasie malina , czym więcej biegów tyl zawsze lżej silnikowi bo masz wiecej przełożen do dyspozycji :) .Nie kupiłem go bo miał metalową burtę :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 października 2009, 20:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 czerwca 2009, 00:16
Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
A nie wiesz jak to jest z wymiarami tej skrzyni?
Domyślam się, że trzeba by było przerabiać wał. Nie mylę się, prawda?

Pamiętasz może, czy był to żuk z S-21?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 października 2009, 21:07 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
To była andoria :) i dlatego wybrałem S21 :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 maja 2010, 16:42 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:07
Posty: 3
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
:arrow: amadeo

Możesz powiedzieć więcej o tym żuku z V skrzynią co to była za skrzynia mam żuka z andorią i potrzebuję zwiększyć przelotową prędkość do 90KM/h czy to jest możliwe?
Z tego co piszesz wynika że jechałeś takim właśnie jak szybko się dało jechać na 5 biegu bez męczenia silnika.
Czy wał i mos był orginalny?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 sierpnia 2010, 17:30 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
Witam. Czy byłaby szansa zeby ktoś wrzucił na forum instrukcję krok po kroku jak zregenerować skrzynie biegów ?? nigdy tego nie robiłem, a chciałbym zeby było dobrze zrobione. zdjęcia mile widziane ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 sierpnia 2010, 21:24 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wszystko jest opisane krok po kroku w książce "Naprawa samochodów NYSA" :) Zaczynasz od demontażu - po kolei ,wszystkie pokrywy, odkrecasz zabezpieczenie wałków, wybijasz wałki, może być problem z wybiciem, najlepiej na prasie...
No i wyciągasz wałek sprzęgłowy, wałek pośredni itd... tylko nie pogub niczego i jak nie rozbierałeś nigdy wcześniej ( jak sądze) to przy odkreceniu kazdej srubki zapamietaj, gdzie byla, co trzymała. Uwazaj, przy wyciąganiu bebechów, zeby nie wysypac kulek i kamieni synchronizatorow, pewnie i tak warto wymienic, ale jak nie wysypiesz, albo zobaczysz, jak byly zamontowane to zamontujesz znow tak samo i dobrze :) Zreszta nie mozna tak tutaj wszystkiego opisac. Tez moze sie okazać, że sam wszystkeigo nie zrobisz (brak narzędzi - np jak bedziesz potrzebowac prasy)
Na pierwszy raz lepiej, zeby jakis znajomy mechanik Ci pomógł :) Powie Ci co i jak, pomoże zweryfikowac czesci do wymiany, da Ci jakies wskazowki dotyczace konktretnych rzeczy. tutaj sie nie da tego tak opisac :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 września 2010, 07:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
w wolnych chwilach regeneruję
sobie moja stara skrzynie do Nysy, i okazało się, że jednak nie wszystko jest w książce
:oops: mam więc parę pytań :
po czym poznać, że synchronizatory są zużyte? Czy przy montażu nowych nie musze się przejmować które gdzie włożyć? Jaki luz może być na tulejach kół zębatych? Czy powinno się wymienić wszystkie podkładki na nowe? I najważniejsze - na kole zębatym walka sprzęgłowego jeden ząb jest jakby lekko zeszlifowany (przez co jest ułamek mm niższy). Mi to wygląda raczej na fabrykę - tak jakby ciut za mało materiału tam było. Czy należy się tym przejmować?

@kaczka - postaram się wrzucić parę zdjęć - ale ze składania skrzyni :)
pozdrawiam
marian

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 września 2010, 11:59 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 września 2009, 21:11
Posty: 333
Lokalizacja: Kalisz
Zrób foto synchronizatora... Ogólnie to musi byc prosty, nie popękany i mieć widoczne rowki(nie być starty i przegrzany- chociaż prędzej pęka)... On działa jak hamulec i wyhamowuje tryby do wspólnej prędkości.

_________________
Jeśli wierzysz, że się uda, znajdziesz każdą "nieosiągalną" część!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 września 2010, 23:15 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
yui pisze:
:arrow: amadeo

Możesz powiedzieć więcej o tym żuku z V skrzynią co to była za skrzynia mam żuka z andorią i potrzebuję zwiększyć przelotową prędkość do 90KM/h czy to jest możliwe?
Z tego co piszesz wynika że jechałeś takim właśnie jak szybko się dało jechać na 5 biegu bez męczenia silnika.
Czy wał i mos był orginalny?


amadeo, wez no odpowiedz bo mnie tez to interesuje :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 września 2010, 09:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Jeżeli mowa o TS5-21 ro z nią prędkość bez katowania silnika będzie gdzieś w okolicy 90-95 km/h

Wał trzeba przykrutasić, ale to są niewielkie koszty, a przy okazji będzie ładny nówka sztuka po wyważeniu - więc wg. mnie warto bo się komfort jazdy po wyważeniu wału zwiększa.

Most... jak ktoś bardzo chce to od lublina można wstawić, ale wielkiej potrzeby w tym temacie nie widzę.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 września 2010, 09:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
TS5-21 to tczewska piatka? u siebie tez mam taki zamiar V wstawic. wujek Lublinka I pocial i mam okazje kupic za 200 zl cos trzeba przy niej porobic. czesci sa jeszcze orginalne do nich czy juz prywaciaze robia?

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 września 2010, 10:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
TS5-21 to jak najbardziej Tczewskie dziecko... ale jak z częściami to nie mam pojęcia... najlepiej jakiś dobry warsztat podpytaj.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 września 2010, 10:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
phinek pisze:
TS5-21 to jak najbardziej Tczewskie dziecko... ale jak z częściami to nie mam pojęcia... najlepiej jakiś dobry warsztat podpytaj.

czyli w tym wypadku Żuk Lublin HOnker Servis przy fabryce samochodow :)

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 września 2010, 15:56 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
@phinek - gdzie się wyważa wały? I a propos wału to jaki luz na wieloklinie świadczy o tym, ze wał lepiej już wymienić?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net