Dzisiaj jest 29 marca 2024, 16:32


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 04 lipca 2011, 22:17 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 września 2009, 21:11
Posty: 333
Lokalizacja: Kalisz
Najlepszy poradnik na forum napisaliście:)

Może skusicie się na coś o tylnym moście?:D

_________________
Jeśli wierzysz, że się uda, znajdziesz każdą "nieosiągalną" część!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 lipca 2011, 07:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Jeszcze w temacie łożysk i nie tylko...

N - to jest rowek na pierścień
NA lub NR - to jest rowek z pierścieniem

Więc jak kupicie N zamiast NA/NR to będziecie musieli sobie pierścionek ze starego łożyska przemontować.

C3 - to jest oznaczenie powiększonego luzu, który jest dedykowany ze względu na spory udział obciążeń osiowych, jednak w praktyce często zamiast łożyska C3 są montowane zwykłe i też hulają.

TNG - oznaczenie koszyka z tworzywa sztucznego- starsze miały koszyki metalowe. Ponoć te plastiki są lepsze, zwłaszcza, że cichsze, ale jak dla mnie co metal to metal.

Kolejna drobna sprawa to sprawa nie tylko typ stary/nowszy/jeszcze nowszy... ale też model w rozumieniu do czego to było skonstruowane - niby wszystkie są takie same, ale jednak były rozróżniane... np:
- model B02, miał przełożenie napędu szybkościomierza 5/17
- model 20, miał przełożenie 5/19
- model A13.3, miał przełożenie 8/18

(Ten A13.3 to jest IV wzmocniona od Lublina)

B02 była do Warszawy
20 była do Warszawy i Nysy
co i jak jeszcze, to trzeba poszperać po literaturze... różne przełożenia, wynikały oczywiście, z różnych wymiarów kół i przełożeń mostu.

Dla przykładu podaję listę skrzyń które demontowaliśmy:

Kod:
Model   Numer      Odlew       Typ
20     228700      4  X 67      1
03     081377     27 II 68      1
17     261347     28  I 79      2
20     293702     21 IV 80      2
16     236481      2  X 8(8)?   3
16     354251     21  I 89      3
15     389622      8 XI 89      3

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lipca 2011, 16:23 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 września 2009, 21:11
Posty: 333
Lokalizacja: Kalisz
Skrzynia poskładana:) Jutro powinienem mieć zdjęcia.

Brakuje mi korkowej uszczelki, ale to chyba nie problem kupić.

Poleca ktoś jakiś dobry, sprawdzony olej?

_________________
Jeśli wierzysz, że się uda, znajdziesz każdą "nieosiągalną" część!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lipca 2011, 16:41 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Korkowe uszczelki kup od razu dwie, bo może bedziesz musiał ciąć :D Chociaz z doświadczenia wiem, że umiejętnie ułożona fabryczna uszczelka powoduje, że najpierw wałek sprzęgłowy się obraca MEGA ciężko, ale po kilku minutach pracy na luzie jest ok. Tuż po montażu moze się zdarzyć, że puszczając sprzęgło silnik będzie gasnąć :D To już hardkorowe przykłady, ale bywa.

Oleju właśnie nie mam żadnego sprawdzonego. Teraz kupiłem jakiś olej Elf "Tranself" czy coś takiego. Zobaczymy, jak się będzie sprawowoać Na pewno nie kupuj Hipola, przynajmniej ja nie polecam. Wszyscy twierdzą, że Castrol jest jednym z lepszych. Musisz zapytać kogoś obeznanego, ale raczej pytaj o olej do przekładni samochodów dostawczych i ciężarowych, a nie do Żuka, bo wszyscy Ci powiedzą, że Hipol :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lipca 2011, 16:48 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 września 2009, 21:11
Posty: 333
Lokalizacja: Kalisz
Ok, ja do Elfa mam zaufanie, ale jakie parametry? 80W90?

_________________
Jeśli wierzysz, że się uda, znajdziesz każdą "nieosiągalną" część!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lipca 2011, 18:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
PONY007 pisze:
Ok, ja do Elfa mam zaufanie, ale jakie parametry? 80W90?


kazdy jeden zagraniczny , aby nie hipol :!: SAE 80W 90 taki wlej , tak samo tylny most zalac zagranicznym, i przekladnie kier.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lipca 2011, 20:43 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
Ja mam Texaco 80W90 do maszyn budowlanych z beczki w cenie takiej jak hipol w sklepie

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 września 2011, 08:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Wreszcie zasiadłem przy porządkach i znalazłem takie oto zdjęcia, które obrazują jak wyglądała masowa naprawa skrzyń biegów...

Gdy ja spokojnie czyściłem tryby...

Obrazek

...Marian przyniósł naręcze wałków głównych:

Obrazek

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Zmiana biegów.
Post: 28 stycznia 2012, 20:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 listopada 2010, 17:44
Posty: 35
Lokalizacja: W-Wa
Jechał dziś ze mną Żukiem znajomy, dawny mechanik prl-owskich samochodów.
Ale do rzeczy: Mam skrzynię czterobiegową, mówi mi że powinienem zmieniać biegi w dół z przegazówką, a w góre niby nie trzeba ale z moim stylem zmiany także powinienem na dwa razy bo synchronizatory są marnej jakości.
Nie wiem co o tym myśleć, w końcu niby jest pełna synchronizacja, a z drugiej strony już kilka osób mówiło że te synchronizatory są zwyczajnie słabe.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 stycznia 2012, 20:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
niepotrzeba , masz wszystkie 4 do przodu full synchron , w 3 biegowej masz 1 bieg bez synchronu , to znaczy auto musi kompletnie sie zatrzymac zeby wbic bez wiekszych szkód , w 4 biegowych nieraz troche ciezko wchodzi wsteczny , to ja zawsze jak czuje ze wsteczny zle wchodzi , wbijam 1 lekko puszczam sprzeglo i wbijam ponownie wsteczny chodzi oto zeby inaczej ustawic tryby , ale przygazówke to sie robilo w starach jelczach gdzie niemialo sie biegow wszystkich synchronizowanych, jak redukuje bieg to nie na wysokich obrotach silnika i wszystko dziala bez zgrzytow :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 stycznia 2012, 21:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 listopada 2010, 17:44
Posty: 35
Lokalizacja: W-Wa
OK, ale jedynkę i tak wrzucam z przegazówką bo z dwa na jeden żeby zrzucić to musiałbym mieć prędkość bliską zeru.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 stycznia 2012, 22:08 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie musiałbyś, tylko po puszczeniu sprzęgła byłoby szarpnięcie (ostre hamowanie silnikiem), oczywiście im większe są różnice między prędkościami obrotowymi kół zębatych, tym gorzej. Wtedy synchronizatory bardzoej dostają po dupie, bo muszą w takim samym czasie wyhamować koło zębate z wyższej prędkości obrotowej. Zatem zawsze warto zmieniać biegi w dół z między gazem, bo oszczędzamy przez to skrzynię i układ napędowy, a także zwiększamy komfort jazdy nie powodując szarpnięć przy redukcji. Przy zmianie w górę nie ma się co spinać - normalnie zmieniać biegi zawsze z wciśniętym sprzęgłem - to w zupełności wystarczy.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 stycznia 2012, 23:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 listopada 2010, 17:44
Posty: 35
Lokalizacja: W-Wa
Muszę :) Prędzej lewarek pognę niż zredukuje na jedynkę przyprędkości wyższej niż kilka km.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 stycznia 2012, 08:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
daj wiecej czasu , te silniki sa tak wolno-obrotowe ze jak nawet na 3 biegu zejdziesz kompletnie z gazu to niebedzie naglych szarpniec , poprostu jak jedziesz nawet 10 kmh to niemusisz 1 wbijac tylko na 2 tez da rade , wolniej wszystko wykonywac to nie auto rajdowe ze potrzebuje redukcje w ciagu paru sekund , i zawsze wolno puszczaj sprzeglo jak ruszasz z 1 , to wlasnie krzyrzaki na wale napewdowym tez dluzej wytrzymaja , ogolnie tylny most i wszystko tak bedzie dluzej funkcjonowac sprawnie.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2012, 11:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lutego 2009, 13:21
Posty: 111
Lokalizacja: Katowice
Wymiana lewarka zmiany biegów - Temat połączony

kupilem od kaczki:

BRAK OBRAZKA

bo mi sie zlamal. Zlamal sie tuz nad tym rozszerzeniem.

i tak: wykrecilem wszystkie nakretki "od tylu" - jednak sruba ani drgnie,

nie umiem "wybic" ani wykrecic sruby, ktora wchodzi w dziurki na dole.

Glowka sruby jest okragla - albo rozlajrowana.

Patrzac od gory wewnatrz zlamanej resztki lewarka nie widze sruby,

jest jakby zaspawane - grzebie srubokretem:

rura w srodku jest pelna, zamknieta.

Czy to znaczy ze nie wykrece tej sruby, bo jest zaspawana?

I musze ciac, wiercic?

dzieki za pomoc z gory !


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net