Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:26


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 15 września 2010, 18:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
na krzyzakach masz luzy , jedynie krzyzaki wymien , jezeli byly krzyzaki walu smarowane to niebedzie wcale takiej potrzeby , luz ten jest wyczowalny na krzyzakach , a czemu chcecie tak kombinowac idzie to prosciej rozwiazac majac orginalne skrzynie 3 b lub 4 b jedynie w moscie walek atakujacy wymieniec na 10 zebow i talez 41 zebow , przelozenie szybkie 10/41 , orginalnie 8/41 i to wszystko , mniej zabawy niz z innymi skrzyniami biegow i obcinaniem walu :wink:

zawsze wymienia sie pare, czyli walek i talez.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 września 2010, 18:38 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tomek - ja własnie w mojej Nysie na krzyżakach nie mam luzów, były nasmarowane i są ok. Natomiast mam luz na wieloklinie wału i nie wiem, czy ten luz który mam jest już na tyle duży, żeby się przejmować, czy nie ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 września 2010, 19:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Po kolei...

Skrzynia biegów:
- Tczewska 5 ma bardzo fajną rozpiętość biegów i do tego jest ogólnie miła w eksploatacji, więc ją po prostu polecam i to nie tylko dla zwiększających prędkość przelotową.

Wał napędowy:
- Jeżeli są wyczuwalne luzy na wieloklinie to wał nadaje się do wymiany.
- Każdy wał winien być wyważony dynamicznie przy pomocy przylutowanych płytek, niewyważony wał obciąża przeguby niszcząc je a później załatwia łożyska skrzyni i ataku.
- Wały najlepiej dawać do roboty wyspecjalizowanym zakładom takim jak ten:
http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s ... zukaj+mapy
lub ten:
http://waly-napedowe.pl/strona-glowna/
z usług tego pierwszego korzystałem zamawiając wały do drezyny = pełna satysfakcja.


Most:
- wymieniając most na szybki zupełnie zmieniamy charakterystykę wozu... między innymi "podnosimy jedynkę" co przełoży się na spadek trwałości sprzęgła i większe zużycie paliwa w mieście - stąd polecam TS5-21

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 września 2010, 20:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ja mam taki zamiar wstawic to przelozenie 10/41 a skrzynie zostawie 4b , silnik S21 jest elatyczny da rade mysle :wink: ale druga strona medalu jest taka pod gore jak bedzie ciagla nawet na pusto :roll: napewno slabiej , wiec zalety i minusy :? Moze trafi mi sie przelozenie z warszawy 9/41 to takie zamontuje bedzie posrodku miedzy 8/41 a 10/41 :)

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 września 2010, 15:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 813
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
< nysa - service > pisze:
ja mam taki zamiar wstawic to przelozenie 10/41 a skrzynie zostawie 4b , silnik S21 jest elatyczny da rade mysle :wink: ale druga strona medalu jest taka pod gore jak bedzie ciagla nawet na pusto :roll: napewno slabiej , wiec zalety i minusy :? Moze trafi mi sie przelozenie z warszawy 9/41 to takie zamontuje bedzie posrodku miedzy 8/41 a 10/41 :)

zawsze mozesz hipoidalny z żuka zalożyc to tez bedzie posrodku:) tyle ze troche nie po nysowemu...

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 września 2010, 19:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
narazie niech jest jak jest , jak trafi sie 9/41 to zamontuje :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 września 2010, 19:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 813
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
< nysa - service > pisze:
narazie niech jest jak jest , jak trafi sie 9/41 to zamontuje :wink:

właśnie tata tez polecał :D

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 września 2010, 19:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
moj ojciec tez mi mowil ze kiedys w PRLu duzo kierowcow co panstwowymi nysami zukami jezdzilo z warszawy to 9/41 montowali sobie :wink: ponoc ten jeden zabek na walku tez duzo zrobi :)

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 września 2010, 08:19 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
A może wydzielić temat dotyczący mostów i przełożeń :idea:

Zacytuję ciękawą wypowiedź z forum www.lowrider.pl
TOPIC
piter69A pisze:
Wołga ma inny dyfer jak UAZ. W wołdze jest most z przekładnia hipoidalna, w UAZie z łukową. Blokada z UAZa nie pasuje do wołgi ale można ją za to wsadzić do mostu Warszawy/Żuka :wink:
(...)
Kupujesz nowy dyfer z blokadą za 350-500zł np. na bazarze w Łodzi, rozbierasz most z Żuka (stopki resorów od góry) lub Warszawy (stopki resorów od dołu), wywalasz oryginalny dyfer, w jego miejsce wkładasz ten nowy z blokadą, dystansujesz łożyska, ustawiasz luzy (nie łatwa sprawa bo trzeba x razy wszystko składac i rozkładać) i masz most z blokadą. Można też zamontować przekłądnię 8/41 z GAZa/UAZa (5,125:1) dla lepszego efektu ale trzeba miec odpowiedni silnik :wink:

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 października 2010, 19:14 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
słuchajcie koledzy, udało mi sie zdobyć skrzynie biegów IV do nyski w sumie za grosze prawie wcale nie uzywaną, tylko koleś mówił że wsteczny wyskakuje, co trzeba zrobic, naprawić wymienic ?? zęby są w doskonałej kondycji, on coś mówił że to wina czegoś przy pokrywie


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 października 2010, 10:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
no to może być sprężynka kulki lub kulka, musisz w takim wypadku wymontować wodzik wstecznego biegu i zobaczyć co i jak i dać nową kulkę lub sprężynkę :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 października 2010, 10:31 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
"no to może być sprężynka kulki lub kulka, musisz w takim wypadku wymontować wodzik wstecznego biegu i zobaczyć co i jak i dać nową kulkę lub sprężynkę''

a gdzie to mozna zdobyc ?? i jak to wymontowac ??


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 października 2010, 11:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
to można kupić cały zestaw naprawczy pokrywy bocznej, ale to kosztuje ok 100zł, zobaczę w tygodniu , czy nie zostały mi kulki i sprężynki, bo mi nie były potrzebne, a były w zestawie :) jak znajdę, to masz za free, tylko za wysyłkę płacisz. A jak wymontować, ściągasz pierścień zabezpieczający i wybijasz wodzik :) jak dobrze pamiętam, wodzik wstecznego to ten najbardziej na dole, ale jak przyłożysz pokrywę do skrzyni to sam zobaczysz który to jest.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 grudnia 2010, 14:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 grudnia 2010, 13:12
Posty: 38
Lokalizacja: WW-a
Mam pytanie, otóż kupiłem skrzynię 4 biegową po regeneracji za 450zł. Jest ona bez oleju, ile, którędy i jaki olej do niej wlać?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 grudnia 2010, 16:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
na samym dole skrzyni masz taki korek na 4 katowy klucz do odkrecania , to jest korek spustowy , i w korpusie skrzyni po prawej stronie jest tak po srodku drugi taki sam korek 4 katowy , to jest korek wlewowy i kontrolny stanu oleju , montujesz skrzynie do auta nastepnie odkrecasz ten boczny korek , ja zawsze biore taki reduktor ze skrzynki grzechotkowej z tego kompletu tam wchodzi 4 kat 1 cm na 1 cm ,lub mozna cos innego dorobic zeby mialo 1 cm na 1 cm , zalewasz skrzynie najlepiej wziasc butelke i sobie jakos wezyk dorobic, i do tego otworu bocznego wlewasz olej przekladniowy SAE 80W/90 lepiej jakis wlac zagraniczny olej, tam wchodzi 1 litr , jak wyplynie z tej bocznej dziurki to jest ok zakrecasz spowrotem.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net