Dzisiaj jest 28 marca 2024, 21:10


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 11 maja 2011, 17:13 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 grudnia 2010, 21:12
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
ja generalnie mam troche doczynienia z mechaniką więc podstawy mam;)
zastosowałem szary silikon ale dalej cieknie ale to może moja wina - 2 razy zakładałem tą pokrywę a drugi raz było z zalanym olejem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 maja 2011, 17:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
pogodz sie z tym wyciekiem , ja juz sie pogodzilem :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 maja 2011, 17:57 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
U mnie nie cieknie w tej skrzyni co mam teraz :) Przynajmniej z pokrywy bocznej nie cieknie. Cieknie z pokrywy tylnego łożyska, tam gdzie jest przekladnia szybkościomierza... ale to trochę z mojej winy. W tej skrzyni, co składam nie będzie cieknąć nic. Będzie suchuteńka... 8)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 maja 2011, 22:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Marian15 pisze:
Ale czy ja dam radę cokolwiek zrobić przy tak potężnym sprzęcie? ;)


Skrzynia biegów ta sama... mało tego na stanie są same 3... może kiedyś zrobimy małą modernizację na 4?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 maja 2011, 03:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
te skrzynie nigdy niebyly suche , tak samo jak przekladnia kierownicza ze 2 razy juz simering wymienialem , poprostu jak ten walek ma juz pewne wglebienie to z nowym simeringiem bedzie na bardzo krotko sucho potem znowu bedzie olej widac , dopuki niecieknie ciurkiem jest normalnie jak ma byc :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 maja 2011, 21:17 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dostałem dziś od mikołaja nową obudowę skrzyni biegów!!! :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dobra, żartowałem - ładnie mi to wyszło, nie? :lol:

Pomalowałem też pokrywę łożyska wałka sprzęgłowego:
Obrazek

Obrazek



Obrazek

Obrazek

To tyle z postępów. To było "bezkosztowe" - farbę miałem, umyłem, wyczyściłem tym co miałem. Łożyska niestety poczekają, a co za tym idzie wszystko poczeka... :/ No ale kasa z nieba nie spada...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 maja 2011, 22:13 
Ładnie wygląda ,widac że się napracowałeś :) tylko po co malowałeś w środku? Od oleju prawie każda farba złazi ,nie mówiąc już o mixie jaki się zrobi po przemieleniu resztek z olejem :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 13 maja 2011, 22:22 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Poprzednia farba nie odlazła z olejem :) Tak, wiem to była porządna fabryczna farba ;)
Dość dobrze wyczyściłem przedtem - więc watpię, żeby chciała złazić, zobaczymy. I tak skrzynia pewnie nie będzie zamontowana od razu, tylko zalana olejem będzie czekać. Zobaczę czy schodzi farba :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 maja 2011, 22:28 
No ok oby nie zlazło ,bo to zmienia wartości smarne oleju ;) a jaka farbę ,,fabryczną,, zastosowałeś? Ja u siebie skrzynkię umyłem i tyle ,malowanie w środku raczej niczemu nie służy :) z zewnątrz dla estetyki to rozumiem .


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 13 maja 2011, 22:46 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zastanawiałem się dość długo czy malować w środku, czy nie. W końcu zdecydowałem się pomalować. Czas pokaże, jak to się będzie zachowywać.
Jak pisałem - nie jest to skrzynia, która będzie od razu zamontowana w Nysie. Umycie mojej skrzyni dużo nie dało. Stara farba była... hm... widać było, że była stara :D Nie podobało mi się to, więc postanowiłem to zmienić.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 maja 2011, 09:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
niepotrzebnie malowales w srodku , jezeli dobrze bylo odtluszczone no to bedzie sie trzymac farba moze :roll: , wazne jest przy skladaniu skrzyni naolejic tryby i moze sobie tak na polke powedrowac i stac nic sie niestanie.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 czerwca 2011, 20:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dzisiaj rozebrałem skrzynie, bo mnie wkurzała niewchodząca jedynka, wyciągnąłem skrzynie, przytargałem do domu i co się okazało :idea: :arrow: Skrzynia jest wzmacniana do Żuka diesla - inny typ obudowy, otwór na tylne łożysko większy niż w normalnych, przez to jest ta tulejka zamontowana. Wałek główny też ten wzmacniany żukowy. Niebawem w temacie "regeneracja skrzyni biegów" wrzucę dokładniejszy opis i fotki, tutaj wrzucam różnicę w obudowie:
Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 czerwca 2011, 22:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No to zrobię szybką relację ze składania skrzyni IV WZMOCNIONEJ (Do diesla)

Czym się rózni ta skrzynia?

-Wałek główny inny, wzmocniony,
- co za tym idzie - brak podkładek dystansowych między kołami zebatymi, te są bowiem integralna częścią tulei kół zębatych, które są inne niz w zwykłej IV. Jedna "podkładka" jest integralna częścią wałka głównego.

Tutaj zdjęcie wałka głównego:
Obrazek


Do wymiany u mnie było:
-Łozysko wałka sprzęgłowego,
-Tylne łożysko wałka głównego,
-oś choinki,
-synchronizatory I i II biegu,
-sprężyna kamieni synchronizatorów I i II biegu,
-kamienie synchronizatorów.

Do wszystkiego oczywiście nowe uszczelki:

Obrazek

Łożyska z nacięciem na pierścień:
Obrazek

Rozmontowywanie jest identyczne jak zwykłej czwórki, z tym, że trzeba pamietać, że w nieco innej kolejności wyciąga się tryby z wałka głównego (za racji jego innej konstrukcji).
Zatem po wyciągnięciu wałka sprzęgłowego, można wyciągnąć jakoś łożysko tylne wałka głównego, tylko w tym celu, aby było nim (wałkiem) łatwiej manewrować w obudowie. Trzeba nim tak wymanewrować, aby ściągnąć tuleję z piastą przesuwną III i IV biegu (od strony wałka sprzęgłowego).
ALE :arrow: NAJPIERW trzeba ściągnąć pierścień sprężysty zabezpieczający -

Obrazek

Następnie ściągamy koło zębate III biegu wraz z synchronizatorem. Teraz wysuwamy po prostu wałek główny przez otwór wałka sprzęgłowgo. Może się opierać, ale powinien siędać wyciągnąć. Koła zębate, tuleja stała i wszystko co było na wałku głównym po drugiej stronie "podkładki" - zostanie nam w obudowie, można wszystko wyjąć.
To, co powinniśmy wyjąć to:
-Koło zębate I biegu z tuleją i synchronizatorem i podkładką od strony łożyska,
-Piasta stała z kamieniami synchronizatorów + koło zębate wstecznego biegu będące piastą przesuwną;
-Koło zębate II biegu z synchronizatorem.

Teraz możemy wyjąć choinkę. W choince znajdziemy 2 łożyska wałeczkowe jedno krótsze, drugie dłuższe oraz tuleję, taką niepełną. Jakby blachę zgiętą w O nie do końca. Poza tym powinny być oczywiśćie 2 podkładki miedziane i jedna zwykła.

Podkładki nie mogą być zbyt wyrobione, muszą mieć nacięcie, czy bardziej natłoczenie, w celu zapobiegania ich obracaniu. W obudowie skrzyni są otwory, gdzie to ma się blokować.
ZAŁOŻONE TEŻ TAK MUSZĄ BYĆ! TAK, ABY SIĘ NIE OBRACAŁY. NACIĘCIAMI W OTWORY W OBUDOWIE!

Zawsze podkładka miedziana ma być od strony obudowy. Z jednej strony choinki jest jedna podkładka (tylko miedziana), z drugiej są dwie, druga chyba stalowa, czy ze stali hartowanej - tego nie wiem, ale ona ma być od strony choinki.


Tak powinna wyglądać oś choinki z tą tuleją i łożyskami (cholernie trudno kupić...) - dalej szukam tego krótszego do mojej drugiej skrzyni.

Obrazek

To powinno być wyciągnięte ze skrzyni, ja sobie to tak ułożyłem, jak było :D

Obrazek

Takie pierścienie:

Obrazek

I inne pierdołki, bo PORZĄDEK MUSI BYĆ
:!:

Obrazek

Obrazek


No to teraz składanie. Po zaopatrzeniu sie w potrzebne części zaczynamy składanie:
Wkładamy choinkę:

Obrazek Obrazek

Podkładki najlepiej "przykleić" na smar stały do obudowy. Tylko te miedziane, tą stalową włożymy później.

Zanim wepchniemy choinkę wgłąb - trzeba pamiętać o łożyskach i tulei:

Obrazek

Obrazek

Teraz podtrzymując choinkę wciskamy podkładkę:

Obrazek


Obrazek

Trzeba pamiętać, by przy wkładaniu innych części do obudowy i ruszaniu wszystkim, żeby nie pozwolić, aby spadły podkładki, bo potem znów będzie upierdliwe ich wsadzanie!

W każdym razie wkładamy to, co wchodzi na wałek główny z tej strony:
Obrazek

Po czym wsuwamy wałek główny:

Obrazek

tutaj UWAGA!!!!!!!!!!!!!!!!!111111

Trzeba pamietać, by wcześniej sprawdzić, w której pozycji na wieloklin na wałku wchodzi piasta stała z kamieniami synchronizatorów! Ona nie wchodzi w obie strony! Zdaje się, że jest stożkowa lekko, zawsze ma swoją pozycję, w której najłatwiej ją włożyć. Więc zanim złozymy kamienie i nałozymy tuleję przesuwną trzeba sprawdzić którą stroną mamy ja wsadzić do środka!

O montowaniu kamieni synchronizatora trochę niżej...

Teraz dalsza część montazu zespołu kół zebatych na wałku głównym:

Obrazek

Jak wałek główny jest już wsadzony we wszystko, w co miał być, możemy załozyć koło zebate III biegu:

Obrazek

Potem, znów odpychająć wałek główny jak najbardziej do tyłu i manewrując nim, wkładamy tuleję stałą z tuleją przesuwną III i IV biegu, zmontowane, wg następującego schematu:


Mamy 3 kamienie, 2 spręzyny, 1 tuleję stałą, 1 tuleję przesuwną:
Obrazek

Nakładamy tuleję przesuwną na stałą:

Obrazek

Wkładamy w odpowiednie miejsca kamienie synchronizatorów:

Obrazek

Włożone wszystkie:

Obrazek

Po podniesieniu one wypadną drugą stroną, więc można to robić na ręce, albo, jak ja na płytkach, potem, mocując spręzynę z jednej strony:

Obrazek

Już się te kamienie jakoś trzymają i tak łatwo nie wypadną:

Obrazek

Wtedy obracamy na drugą stronę i analogicznie montujemy drugą sprężynę. Tym zagięciem, "haczykiem" sprężyna musi wejść w kamień. Dorabiane, pełne kamienie powinny mieć otworki.

Teraz możemy założyć spowrotem pierścień, jak na tym zdjęciu:

Obrazek

I wsuwamy wałek sprzęgłowy z nabitym nowym łożyskiem i pierścieniami zabezpieczającymi:

Obrazek

Wałek będzie trzeba prawdopodobnie lekko wbić, można puknąć gumowym młotkiem lub zwykłym przez deskę, WCZEŚNIEJ UPEWNIWSZY SIĘ, ŻE NIC GO NIE BLOKUJE (synchronizator, łozysko wałeczkowate pomiędzy wałkiem sprzęgłowym, a wałkiem głownym, o którym też niewolno zapomnieć przy montażu!

Montujemy tylne łożysko - też wbijając (u mnie akurat nie w obudowę tylko w tą dziwną tulejkę, którą mam nową)

Obrazek

Teraz można już spokojnie wbić oś choinki, ważne, żeby być pewny, że podkładki nie "uciekły" tylko oś przechodzi przez nie. Oś się wbija pobijając w ten koniec z nacięciem.
Można też zamontować tryb i oś wstecznego, wbijając tak samo, do wewnątrz.

Teraz pozostaje tylko na nowych uszczelkach (najlepiej na silikon wysokotemperaturowy, odporny na oleje) skręcić pokrywy i wsadzić blaszkę blokującą osie.

Wcześniej sprawdzić, czy wszystkie biegi sie wrzucają, czy skrzynia nie chodzi z nadmiernym oporem, czy nie ma zgrzytów itd... Wszystko ma płynnie pracować.

Teraz na samochód, oleju nalać pod górny otwór wlewowy - i jazda 8)

Szerokiej drogi ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 czerwca 2011, 21:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
No to za parę dni relacja z III ?

A tak BTW gdzie jest przycisk "Pochwal" ?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 czerwca 2011, 21:32 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Bardzo chętnie :)
Teraz jeszcze 3 zdjęcia z zakładania pokryw. Pokrywa boczna jest nieprzykręcona na stałe, tylko, żeby sprawdzić, czy wszystkie biegi się poprawnie wrzucają - wszystko jest ok, skrzynia się kręci, biegi się ładnie wrzucają, jutro prawdpodobnie wyląduje w Nysie ;)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Aha - ważna rzecz, której nie napisałem - synchronizatory powinny być tak ustawione, aby wcięciamy cały czas zapierały się o kamienie synchronizatorów. W zasadzie synchronizatory przy obrocie wałkiem głównym muszą się obracać razem z tulejami stałymi i przesuwnymi. A nie z kołami zębatymi.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net