Dzisiaj jest 28 marca 2024, 14:24


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna
Autor Wiadomość
Post: 18 grudnia 2017, 22:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 czerwca 2017, 13:09
Posty: 24
Lokalizacja: Opacz-Kolonia
Pojazd: Żuk A11b 1989 rok
Ja jak pierwszy raz wsiadłem do żuka zrobiłem rundę dookoła podwórka i niemiłosiernie zazgrzytałem jedynką, potem drugi raz. Teściu stał na środku i się śmiał coraz bardziej. Wyskoczyłem trochę zdezorientowany i mówię tak śmiało "on coś ma ze skrzynią popsute, z jedynką..". Teściu na to wybuchł jeszcze większym śmiechem i mówi:" synu ty jesteś z innej epoki, on ma jedynke nie synchronizowaną, jedynka jest tylko do ruszania!". No i zrozumiałem... śmiał się ze mnie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2017, 22:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie tylko do ruszania, ale zasadniczo najłatwiej i "najzdrowiej" pierwszy bieg w 3-biegowej skrzyni wrzuca się na postoju. W 4-biegowej jedynka jest już synchronizowana.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2017, 00:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Marian pisze:
...ale zasadniczo najłatwiej i "najzdrowiej" ...


Najzdrowiej to mieć wyczucie... bo na postoju jeden wałek na pewno stoi. Zaś drugim można "ruszać" operując sprzęgłem. Więc trzeba umieć sprzęgło wcisnąć i wyczuć kiedy wałek zdawczy zwolni na tyle, że jedynka nam wskoczy bez wciskania. Trzeba to robić po prostu delikatnie z wyczuciem - jak nie wchodzi to delikatnie sprzęgło w górę i w dół... a przy redukcji to jest akcja przegazówka czyli:
- Wciskasz sprzęgło
- na wciśniętym sprzęgle przełączasz z 2 na luz
- puszczasz sprzęgło
- dajesz w gaz
- szybko i zdecydowanie wciskasz sprzęgło
- na wyczucie załączasz jedynkę
- spokojnie miarowo puszczasz sprzęgło operując gazem

Oczywiście tyle teoria... praktyka uczy pokory... a tym bardziej praktyka na czymś cięższym... Tak Star 20 czy Star 25 nie miały synchronizowanych biegów... Star 200 w wersji ubogiej też :D

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2017, 20:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
bugi pisze:
Ja jak pierwszy raz wsiadłem do żuka zrobiłem rundę dookoła podwórka i niemiłosiernie zazgrzytałem jedynką, potem drugi raz. Teściu stał na środku i się śmiał coraz bardziej. Wyskoczyłem trochę zdezorientowany i mówię tak śmiało "on coś ma ze skrzynią popsute, z jedynką..". Teściu na to wybuchł jeszcze większym śmiechem i mówi:" synu ty jesteś z innej epoki, on ma jedynke nie synchronizowaną, jedynka jest tylko do ruszania!". No i zrozumiałem... śmiał się ze mnie:)


oo. witam sąsiada:) mój a111b też kupiłem z Opaczy kolonii. Stacjonuje teraz w Michałowiczance w Regułach

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 grudnia 2017, 14:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 czerwca 2017, 13:09
Posty: 24
Lokalizacja: Opacz-Kolonia
Pojazd: Żuk A11b 1989 rok
No witam witam:) Michałowiczanka to tam przy kolejce zaraz naprzeciwko Urz Gminy?, tam chyba jakiś zakład jest? Ja już dawno nic przy żuku nie robiłem, zmieniłem olej i teraz stoi pod wiatą, raz na 2-3 tyg odpalam na 15 minut, ale mrozy się zaczną to chyba wyjmę akumulator. Może na wiosnę jak się ciepło zrobi to zacznę coś remontować. Z tego co się zorientowałem czytając forum to ty masz jakiś warsztat w okolicy? może jak sobie z czymś nie będę mógł dać rady przy żuku to wpadnę po pomoc hehe:) ( chyba powinienem założyć temat w dziale "nasze żuki" bo tutaj jest o skrzyni biegów :wink: )


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 grudnia 2017, 20:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Tak, na przeciw urzedu, mamy warsztat w tej spółdzielni, druga brama. Żuki itp. widać z daleka:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 stycznia 2018, 11:46 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2017, 17:57
Posty: 16
Cześć. Szukam skrzynię IV wzmocnioną do Żuka. Jak rozróżnić po obudowie, która skrzynia jest zwykła, a która wzmocniona?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 stycznia 2018, 12:25 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
jest takowa w sklepie z częściami do Zuka w Krakowie na ul. Pachońskiego.

Wg mnie regenerowana chociaż sprzedawcy twierdzą, że nowa. Wołają za nią 1350zł.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 stycznia 2018, 17:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Po obudowie raczej nie rozpoznasz - ja przynajmniej nie zauważyłem różnicy w korpusie ani pokrywie bocznej. Różnią się te skrzynie jedynie wałkiem głównym i osadzeniem na nim piast tzw "przesuwek" I i II oraz III i IV biegu. Poza tym wizualnie niczym się to nie różni. Po zdemontowaniu dekla bocznego prawdopodobnie po baaardzo dokładnych oględzinach można stwierdzić, czy wzmocniona czy nie.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 stycznia 2018, 20:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2017, 10:57
Posty: 52
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd: Żuk
A te wzmacniane wychodziły w jakichś wersjach Żuka ? w konkretnych latach ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 stycznia 2018, 22:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Teoretycznie były do klekotów czyli równoległa produkcja względem normalnych, ale jak było w rzeczywistości i czy po numerach seryjnych dało by radę dojść to nie wiem czy ktoś to badał.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2018, 00:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Teoretycznie do klekotów, praktycznie spotkałem benzyniaka z fabryczną skrzynią wzmocnioną, ale to był rok już bodaj 1996 albo 1997.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2018, 09:00 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2017, 17:57
Posty: 16
Które z części są zamienne pomiędzy wzmacnianą, a zwykłą skrzynią?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2018, 14:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2017, 10:57
Posty: 52
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd: Żuk
Wychodzi na to że trafiła mi się taka skrzynia :wink:
Kupiłem przed dwoma dniami kolejnego Żuczka , tym razem nie strażak ale Diesel z 1996r. w nie najgorszym stanie .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2018, 20:50 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Szymon_n pisze:
Które z części są zamienne pomiędzy wzmacnianą, a zwykłą skrzynią?


Teoretycznie wszystkie poza wałkiem głównym i wspomnianymi piastami stałymi tulei wyłączających biegi. We wzmacnianej nie ma też tulejek kół zębatych poszczególnych biegów - ślizgają się one bezpośrednio po "wzmocnionym" wałku głównym. Nie ma też paru podkładek dystansowych, ale poza tym cała reszta jest zamienna. Szczerze powątpiewam, jakoby poza wałkiem głównym i tulejami cokolwiek więcej miało być wzmocnione - choć nie sprawdzałem, bo nie miałem jak, a w literaturze nie znalazłem żadnych informacji o tym.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net