Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1206
Strona 10 z 19

Autor:  kulako [ 11 lipca 2012, 12:18 ]
Tytuł: 

nie mogę sobie wyobrazić o co dokładnie chodzi. Ale jesli chodzi o mocowanie oryginalnej dźwigni biegów w Żuku do skrzyni biegów, to bywa tam często zaspawane. Musisz rozwiercić.

Autor:  Marian [ 11 lipca 2012, 12:40 ]
Tytuł: 

NIEEE!
Nic nie wierć na razie!
To wygląda tak, że ze skrzyni wychodzi lewarek, jako taki pręt, z dziurą na tą śrubę mocującą, na ten pręt/wałek nakładasz lewarek, który masz w kabinie, konkretniej - tulejkę tego lewarka. Aby się nie obracał, wsadzasz śrubę, która łączy pręt z tuleją. Dlatego, patrząc z góry nie zobaczysz żadnej śruby przechodzącej przez środek. Być może śruba jest wyrobiona, powstały na niej progi i nie chce wyjść tak łatwo, ale powinieneś móc ją wybić. Wejdź pod samochód i spróbuj.

Jeśli tulejka, która została i śruba nie mają luzu w ogóle i mimo użycia siły nie daje się wybić, wtedy można sądzić, że prawdopodobnie jest zaspawana.

Autor:  szymek [ 14 lipca 2012, 09:27 ]
Tytuł: 

a wiec tak - zapieczone i przerdzewiale z soba wszystko tak hardkorowo, ze trzeba bylo sciagac pokrywe.

ten wystajacy bolec zardzewialy i wnetrze lewarka na maksa - sruba oprocz tego progi na maxa i zezarte wszystko ze soba.

ale juz git. dzieki za pomoc!

Autor:  ImD [ 29 sierpnia 2012, 16:08 ]
Tytuł:  Andoria - wyciek ze skrzyni

Po wymianie oleju w skrzyni biegów, po dluższej trasie w upale na skrzyni biegów pojawiły się krople oleju. Olej wydostaje się ze skrzyni od strony wyjścia wału napędowego.

Zakładam, że należy wymienić uszczelniacz na wyjściu ze skrzyni.

Czy ktoś z Was wie jaki rozmiar ma to uszczelnienie? Jest to pierścień metalowo-gumowy (simering)? Czy może jakiś inny rodzaj uszczelnienia?

Posiadam Żuka A07 z 95roku z Andoria.

Autor:  Marian [ 30 sierpnia 2012, 08:25 ]
Tytuł: 

Skrzynia IV czy V?
Jeśli IV to na 90% nie jest to simmering, o którym piszesz, a papierowa uszczelka, która na 100 przypadków w 70 nie trzyma jak powinna. Nową trzeba starannie na silikon zakładać.
Wycieki mogą też sie pojawić przy osi choinki i biegu wstecznego, które wystają praktycznie na zewnątrz, a jedynym uszczelnieniem tam, jest warstwa miedzi, która po wbiciu osi ma uszczelniać. Oczywiście, jeśli juz bedziesz robił cokolwiek, to warto wspomniany przez Ciebie uszczelniać wymienić. Są dostępne zestawy uszczelek do skrzyń biegów IV, można kupić dość tanio w sklepach Nysa Żuk Lublin...

Jeśli masz skrzynie V to raczej wiele nie pomogę, bo nie widziałem tej skrzyni na oczy...

Autor:  ImD [ 30 sierpnia 2012, 12:09 ]
Tytuł: 

Mam skrzynie IV biegową.

Ok, dzięki za informację. Ktoś kiedyś mi mówił, że tam może być jakies dziwne uszczelnienie ale sądziłem, że w takim roczniku ('95) będzie tam jakiś cywilizowany simmering.

Ubytek oleju wynosi jakieś 100-200ml na 1000km także to może nie tragedia na krótkich trasach ale zamierzam dojechać Żukiem do Grecji ze Złombolem... Boję się, że w wysokiej temperaturze i przy długiej jeździe skrzynia się kompletnie rozszczelni. Spróbuję więc wymienić tę papierową uszczelkę i zobaczę jaki będzie efekt.

Autor:  Marian [ 30 sierpnia 2012, 20:03 ]
Tytuł: 

Bo "cywilizowany" simering też tam jest, ale pokrywa łożyska tylnego jest uszczelniana papierową uszczelką.
Poszukaj w tym temacie, może znajdziesz odpowiedź: http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic. ... c&start=30

Autor:  morchun93 [ 28 sierpnia 2013, 17:47 ]
Tytuł:  Andoria 4c90 skrzynia biegow

Witam. Zwracam sie z pytaniem do wszystkich doswiadczonych:) Posiadam Żuka ze skrzynia ladunkowa z polskim silnikiem andoria 4c90. i skrzynia 3 biegowa z żuka. Samochod sluzy do drobnych prac przydomowych jak i zarabia na mnie niekiedy, wozi gałęzie ziemie itd, ale nie w tym rzecz. Mam pytanie jaka skrzynie mozna dopasowac do tego silnika aby na 1 biegu byl mocniejszy a na ostatnim rozwijał wieksza predkosc bez przeciązania silnika. Mysle tutaj o powiedzmy 70km/h lekkim gazem? Jakie ruchy mozemy wykonac co zmienic id itp. Z gory dziekuje za odpowiedzi typu ze to sie nie oplaca. Zuk ma mi sluzyc i koniec nie bede kupowal nic innego pozdrawiam:)

Autor:  Kahn13 [ 28 sierpnia 2013, 19:26 ]
Tytuł: 

za od miesiąca jeżdże na ts5-21 to polska skrzynia montowana w Lublinach w żukach na zamówienie jedynka ma mniejsze przełożenie a V to nadbieg
trzeba zmienić element dźwigni ręcznego na stary typ to pozwala cięgło główne podczepić bliżej ramy wał trzeba skrócić 10 cm i mocowanie skrzyni do ramy jest inne to przeba dorobić. ogólnie zajeło mi to półtora tygodnia tydzień od rana do 22 w kanale przy pomocy taty i dziadka dodatkowo.

Autor:  morchun93 [ 29 sierpnia 2013, 16:32 ]
Tytuł:  odpowiedz

dzieki za odpowiedz, a co do skrocenia wału trzeba to oddac do jakiegos zakladu no nie? Bo musi byc wyważony...

Autor:  Kahn13 [ 02 września 2013, 12:39 ]
Tytuł: 

właśnie nie bardzo u mnie na osiedlu mam zakład ślusarski co za 100zł go mi skrócił ale przez moją niewiedze dałem wał do skracania inny niż ten wyjęty z mojego żuka i okazało się że był do mostu starego typu(dłuższa ta cześć mocowana do mostu) i żeby znowu nie skracać to z dwóch złożyłem jeden i biło, zawiozłem do wyważania do specjalnego zakładu(są tylko dwa z okolicach Lublina) i gość dziwił się kto mi tak wał skrócił, że nie ma co wyważać za to wyważył tą cześć którą dołożyłem z mojego wału i to 140 zł kosztowało.
ale pewnie skracanie w tym profesjonalnym zakładzie to by sporo więcej kosztowało. ja miałem o tyle dobrze, że taty szef mi ten mały warsztat polecił bo tam mu do ciężarówek skracają i nie ma reklamacji.

Autor:  Marian [ 02 września 2013, 13:42 ]
Tytuł: 

Wystarczy zawieźć wał do zakładu, gdzie regenerują wały i wiedząc jakie potrzebujesz kołnierze z jednej i z drugiej strony, oraz jaką długość potrzebujesz, oni na bazie Twojego starego powinni Ci zrobić to, co chcesz. Jak dostarczysz dodatkowo swoją część z kołnierzem pasującym do nowej skrzyni to będzie im łatwiej i zapewne taniej. Wyważenie oczywiście jest konieczne, ale cena chyba zależy od zakładu. Wpisz w google wały napędowe, a na pewno znajdziesz w okolicy lub w większym mieście jakiś zakład, który się tym zajmuje. A jak nie znajdziesz, to podjedź do większego warsztatu, lub jakiejś zajezdni MZK, gdzie mają tabor ciężarowek i zapytaj, gdzie wyważają wały, to Ci powiedzą i na pewno dobrze doradzą.

Autor:  morchun93 [ 02 września 2013, 19:30 ]
Tytuł:  d

dziekuje za pomoc

Autor:  morchun93 [ 12 grudnia 2013, 17:22 ]
Tytuł: 

a co ze sprzęgłem zostaje stare jezeli jest w dobrym stanie? nic nie trzeba przerabiac?

Autor:  buźka [ 12 grudnia 2013, 20:26 ]
Tytuł: 

Koło zamachowe,docisk i tarczę dajesz z lublina 2 ze skrzynią Tczew.Są wersje na skrzyni Kia,ale tam jest inny frez w tarczy,drobniutki,bo wałek w skrzyni taki ma.Zależy oczywiście,jaką skrzynię chcesz dać,ale mówimy tu o polskiej.Ja już jestem po przeróbce i jeździ się super.jedyny mankament,to duży przeskok pomiędzy 3 a 4 biegiem,ponieważ pierwsze trzy biegi są skrócone,a czwórka jest bezpośrednia,jak w żuku,więc jest spory przeskok,ale np. na pusto nie robi to problemu.Zrobiłem do tej pory na tym ze 200 km i jeździ się super,problemów nie ma.Tylko musisz sobie dorobić mocowanie pod podwieszkę skrzyni w innym miejscu,najlepiej od razu kupić orginalną z lublina,ale i na żukowskiej można,jak ja zrobiłem.nie będę tu wklejał fotek,bo wszystko jest w moim temacie.
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic. ... c&start=15

Strona 10 z 19 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/