Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1206 |
Strona 17 z 19 |
Autor: | bugi [ 18 grudnia 2017, 22:46 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
Ja jak pierwszy raz wsiadłem do żuka zrobiłem rundę dookoła podwórka i niemiłosiernie zazgrzytałem jedynką, potem drugi raz. Teściu stał na środku i się śmiał coraz bardziej. Wyskoczyłem trochę zdezorientowany i mówię tak śmiało "on coś ma ze skrzynią popsute, z jedynką..". Teściu na to wybuchł jeszcze większym śmiechem i mówi:" synu ty jesteś z innej epoki, on ma jedynke nie synchronizowaną, jedynka jest tylko do ruszania!". No i zrozumiałem... śmiał się ze mnie:) |
Autor: | Marian [ 18 grudnia 2017, 22:51 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
Nie tylko do ruszania, ale zasadniczo najłatwiej i "najzdrowiej" pierwszy bieg w 3-biegowej skrzyni wrzuca się na postoju. W 4-biegowej jedynka jest już synchronizowana. |
Autor: | phinek [ 19 grudnia 2017, 00:35 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
Marian pisze: ...ale zasadniczo najłatwiej i "najzdrowiej" ... Najzdrowiej to mieć wyczucie... bo na postoju jeden wałek na pewno stoi. Zaś drugim można "ruszać" operując sprzęgłem. Więc trzeba umieć sprzęgło wcisnąć i wyczuć kiedy wałek zdawczy zwolni na tyle, że jedynka nam wskoczy bez wciskania. Trzeba to robić po prostu delikatnie z wyczuciem - jak nie wchodzi to delikatnie sprzęgło w górę i w dół... a przy redukcji to jest akcja przegazówka czyli: - Wciskasz sprzęgło - na wciśniętym sprzęgle przełączasz z 2 na luz - puszczasz sprzęgło - dajesz w gaz - szybko i zdecydowanie wciskasz sprzęgło - na wyczucie załączasz jedynkę - spokojnie miarowo puszczasz sprzęgło operując gazem Oczywiście tyle teoria... praktyka uczy pokory... a tym bardziej praktyka na czymś cięższym... Tak Star 20 czy Star 25 nie miały synchronizowanych biegów... Star 200 w wersji ubogiej też |
Autor: | Strucelsw [ 20 grudnia 2017, 20:41 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
bugi pisze: Ja jak pierwszy raz wsiadłem do żuka zrobiłem rundę dookoła podwórka i niemiłosiernie zazgrzytałem jedynką, potem drugi raz. Teściu stał na środku i się śmiał coraz bardziej. Wyskoczyłem trochę zdezorientowany i mówię tak śmiało "on coś ma ze skrzynią popsute, z jedynką..". Teściu na to wybuchł jeszcze większym śmiechem i mówi:" synu ty jesteś z innej epoki, on ma jedynke nie synchronizowaną, jedynka jest tylko do ruszania!". No i zrozumiałem... śmiał się ze mnie:) oo. witam sąsiada:) mój a111b też kupiłem z Opaczy kolonii. Stacjonuje teraz w Michałowiczance w Regułach |
Autor: | bugi [ 28 grudnia 2017, 14:13 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
No witam witam:) Michałowiczanka to tam przy kolejce zaraz naprzeciwko Urz Gminy?, tam chyba jakiś zakład jest? Ja już dawno nic przy żuku nie robiłem, zmieniłem olej i teraz stoi pod wiatą, raz na 2-3 tyg odpalam na 15 minut, ale mrozy się zaczną to chyba wyjmę akumulator. Może na wiosnę jak się ciepło zrobi to zacznę coś remontować. Z tego co się zorientowałem czytając forum to ty masz jakiś warsztat w okolicy? może jak sobie z czymś nie będę mógł dać rady przy żuku to wpadnę po pomoc hehe:) ( chyba powinienem założyć temat w dziale "nasze żuki" bo tutaj jest o skrzyni biegów ) |
Autor: | Strucelsw [ 28 grudnia 2017, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
Tak, na przeciw urzedu, mamy warsztat w tej spółdzielni, druga brama. Żuki itp. widać z daleka:) |
Autor: | Szymon_n [ 24 stycznia 2018, 11:46 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
Cześć. Szukam skrzynię IV wzmocnioną do Żuka. Jak rozróżnić po obudowie, która skrzynia jest zwykła, a która wzmocniona? |
Autor: | sukiennik68 [ 24 stycznia 2018, 12:25 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
jest takowa w sklepie z częściami do Zuka w Krakowie na ul. Pachońskiego. Wg mnie regenerowana chociaż sprzedawcy twierdzą, że nowa. Wołają za nią 1350zł. |
Autor: | Marian [ 24 stycznia 2018, 17:05 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
Po obudowie raczej nie rozpoznasz - ja przynajmniej nie zauważyłem różnicy w korpusie ani pokrywie bocznej. Różnią się te skrzynie jedynie wałkiem głównym i osadzeniem na nim piast tzw "przesuwek" I i II oraz III i IV biegu. Poza tym wizualnie niczym się to nie różni. Po zdemontowaniu dekla bocznego prawdopodobnie po baaardzo dokładnych oględzinach można stwierdzić, czy wzmocniona czy nie. |
Autor: | tomiwfs2 [ 24 stycznia 2018, 20:12 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
A te wzmacniane wychodziły w jakichś wersjach Żuka ? w konkretnych latach ? |
Autor: | phinek [ 24 stycznia 2018, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
Teoretycznie były do klekotów czyli równoległa produkcja względem normalnych, ale jak było w rzeczywistości i czy po numerach seryjnych dało by radę dojść to nie wiem czy ktoś to badał. |
Autor: | Marian [ 25 stycznia 2018, 00:28 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
Teoretycznie do klekotów, praktycznie spotkałem benzyniaka z fabryczną skrzynią wzmocnioną, ale to był rok już bodaj 1996 albo 1997. |
Autor: | Szymon_n [ 25 stycznia 2018, 09:00 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
Które z części są zamienne pomiędzy wzmacnianą, a zwykłą skrzynią? |
Autor: | tomiwfs2 [ 25 stycznia 2018, 14:18 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
Wychodzi na to że trafiła mi się taka skrzynia Kupiłem przed dwoma dniami kolejnego Żuczka , tym razem nie strażak ale Diesel z 1996r. w nie najgorszym stanie . |
Autor: | Marian [ 25 stycznia 2018, 20:50 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja |
Szymon_n pisze: Które z części są zamienne pomiędzy wzmacnianą, a zwykłą skrzynią? Teoretycznie wszystkie poza wałkiem głównym i wspomnianymi piastami stałymi tulei wyłączających biegi. We wzmacnianej nie ma też tulejek kół zębatych poszczególnych biegów - ślizgają się one bezpośrednio po "wzmocnionym" wałku głównym. Nie ma też paru podkładek dystansowych, ale poza tym cała reszta jest zamienna. Szczerze powątpiewam, jakoby poza wałkiem głównym i tulejami cokolwiek więcej miało być wzmocnione - choć nie sprawdzałem, bo nie miałem jak, a w literaturze nie znalazłem żadnych informacji o tym. |
Strona 17 z 19 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |