Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1206
Strona 17 z 19

Autor:  bugi [ 18 grudnia 2017, 22:46 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

Ja jak pierwszy raz wsiadłem do żuka zrobiłem rundę dookoła podwórka i niemiłosiernie zazgrzytałem jedynką, potem drugi raz. Teściu stał na środku i się śmiał coraz bardziej. Wyskoczyłem trochę zdezorientowany i mówię tak śmiało "on coś ma ze skrzynią popsute, z jedynką..". Teściu na to wybuchł jeszcze większym śmiechem i mówi:" synu ty jesteś z innej epoki, on ma jedynke nie synchronizowaną, jedynka jest tylko do ruszania!". No i zrozumiałem... śmiał się ze mnie:)

Autor:  Marian [ 18 grudnia 2017, 22:51 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

Nie tylko do ruszania, ale zasadniczo najłatwiej i "najzdrowiej" pierwszy bieg w 3-biegowej skrzyni wrzuca się na postoju. W 4-biegowej jedynka jest już synchronizowana.

Autor:  phinek [ 19 grudnia 2017, 00:35 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

Marian pisze:
...ale zasadniczo najłatwiej i "najzdrowiej" ...


Najzdrowiej to mieć wyczucie... bo na postoju jeden wałek na pewno stoi. Zaś drugim można "ruszać" operując sprzęgłem. Więc trzeba umieć sprzęgło wcisnąć i wyczuć kiedy wałek zdawczy zwolni na tyle, że jedynka nam wskoczy bez wciskania. Trzeba to robić po prostu delikatnie z wyczuciem - jak nie wchodzi to delikatnie sprzęgło w górę i w dół... a przy redukcji to jest akcja przegazówka czyli:
- Wciskasz sprzęgło
- na wciśniętym sprzęgle przełączasz z 2 na luz
- puszczasz sprzęgło
- dajesz w gaz
- szybko i zdecydowanie wciskasz sprzęgło
- na wyczucie załączasz jedynkę
- spokojnie miarowo puszczasz sprzęgło operując gazem

Oczywiście tyle teoria... praktyka uczy pokory... a tym bardziej praktyka na czymś cięższym... Tak Star 20 czy Star 25 nie miały synchronizowanych biegów... Star 200 w wersji ubogiej też :D

Autor:  Strucelsw [ 20 grudnia 2017, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

bugi pisze:
Ja jak pierwszy raz wsiadłem do żuka zrobiłem rundę dookoła podwórka i niemiłosiernie zazgrzytałem jedynką, potem drugi raz. Teściu stał na środku i się śmiał coraz bardziej. Wyskoczyłem trochę zdezorientowany i mówię tak śmiało "on coś ma ze skrzynią popsute, z jedynką..". Teściu na to wybuchł jeszcze większym śmiechem i mówi:" synu ty jesteś z innej epoki, on ma jedynke nie synchronizowaną, jedynka jest tylko do ruszania!". No i zrozumiałem... śmiał się ze mnie:)


oo. witam sąsiada:) mój a111b też kupiłem z Opaczy kolonii. Stacjonuje teraz w Michałowiczance w Regułach

Autor:  bugi [ 28 grudnia 2017, 14:13 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

No witam witam:) Michałowiczanka to tam przy kolejce zaraz naprzeciwko Urz Gminy?, tam chyba jakiś zakład jest? Ja już dawno nic przy żuku nie robiłem, zmieniłem olej i teraz stoi pod wiatą, raz na 2-3 tyg odpalam na 15 minut, ale mrozy się zaczną to chyba wyjmę akumulator. Może na wiosnę jak się ciepło zrobi to zacznę coś remontować. Z tego co się zorientowałem czytając forum to ty masz jakiś warsztat w okolicy? może jak sobie z czymś nie będę mógł dać rady przy żuku to wpadnę po pomoc hehe:) ( chyba powinienem założyć temat w dziale "nasze żuki" bo tutaj jest o skrzyni biegów :wink: )

Autor:  Strucelsw [ 28 grudnia 2017, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

Tak, na przeciw urzedu, mamy warsztat w tej spółdzielni, druga brama. Żuki itp. widać z daleka:)

Autor:  Szymon_n [ 24 stycznia 2018, 11:46 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

Cześć. Szukam skrzynię IV wzmocnioną do Żuka. Jak rozróżnić po obudowie, która skrzynia jest zwykła, a która wzmocniona?

Autor:  sukiennik68 [ 24 stycznia 2018, 12:25 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

jest takowa w sklepie z częściami do Zuka w Krakowie na ul. Pachońskiego.

Wg mnie regenerowana chociaż sprzedawcy twierdzą, że nowa. Wołają za nią 1350zł.

Autor:  Marian [ 24 stycznia 2018, 17:05 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

Po obudowie raczej nie rozpoznasz - ja przynajmniej nie zauważyłem różnicy w korpusie ani pokrywie bocznej. Różnią się te skrzynie jedynie wałkiem głównym i osadzeniem na nim piast tzw "przesuwek" I i II oraz III i IV biegu. Poza tym wizualnie niczym się to nie różni. Po zdemontowaniu dekla bocznego prawdopodobnie po baaardzo dokładnych oględzinach można stwierdzić, czy wzmocniona czy nie.

Autor:  tomiwfs2 [ 24 stycznia 2018, 20:12 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

A te wzmacniane wychodziły w jakichś wersjach Żuka ? w konkretnych latach ?

Autor:  phinek [ 24 stycznia 2018, 22:43 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

Teoretycznie były do klekotów czyli równoległa produkcja względem normalnych, ale jak było w rzeczywistości i czy po numerach seryjnych dało by radę dojść to nie wiem czy ktoś to badał.

Autor:  Marian [ 25 stycznia 2018, 00:28 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

Teoretycznie do klekotów, praktycznie spotkałem benzyniaka z fabryczną skrzynią wzmocnioną, ale to był rok już bodaj 1996 albo 1997.

Autor:  Szymon_n [ 25 stycznia 2018, 09:00 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

Które z części są zamienne pomiędzy wzmacnianą, a zwykłą skrzynią?

Autor:  tomiwfs2 [ 25 stycznia 2018, 14:18 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

Wychodzi na to że trafiła mi się taka skrzynia :wink:
Kupiłem przed dwoma dniami kolejnego Żuczka , tym razem nie strażak ale Diesel z 1996r. w nie najgorszym stanie .

Autor:  Marian [ 25 stycznia 2018, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów - dane, diagnoza, regeneracja

Szymon_n pisze:
Które z części są zamienne pomiędzy wzmacnianą, a zwykłą skrzynią?


Teoretycznie wszystkie poza wałkiem głównym i wspomnianymi piastami stałymi tulei wyłączających biegi. We wzmacnianej nie ma też tulejek kół zębatych poszczególnych biegów - ślizgają się one bezpośrednio po "wzmocnionym" wałku głównym. Nie ma też paru podkładek dystansowych, ale poza tym cała reszta jest zamienna. Szczerze powątpiewam, jakoby poza wałkiem głównym i tulejami cokolwiek więcej miało być wzmocnione - choć nie sprawdzałem, bo nie miałem jak, a w literaturze nie znalazłem żadnych informacji o tym.

Strona 17 z 19 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/