Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Pompa paliwa - diagnoza, regeneracja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1261
Strona 2 z 2

Autor:  Strucelsw [ 12 lutego 2018, 17:15 ]
Tytuł:  Re: Pompa paliwa - diagnoza, regeneracja

zawalony smok w zbiorniku. nieswieże paliwo

Autor:  zukostrazak [ 12 lutego 2018, 17:50 ]
Tytuł:  Re: Pompa paliwa - diagnoza, regeneracja

Od razu załóż filtr paliwa przed pompą, żeby jej nie zabić za chwilę, jak Ci ruszy syf i rdza z baku.

Autor:  sztyrlitz1 [ 12 lutego 2018, 19:57 ]
Tytuł:  Re: Pompa paliwa - diagnoza, regeneracja

Dzięki za rady. Faktycznie, oba pływaki były przytarte (ale nic w nich nie grzechocze i nie chlupie, widać , że już kiedyś były lutowane w newralgicznych miejscach), a na dnie komory sporo syfu. Po odpaleniu przy ręcznym pompowaniu paliwa, pojawia się benzyna na łączeniu kolektora z rurą wydechową. Żeby wyeliminować usterki,wywaliłem przystawkę do gazu i założyłem fabrycznie nowy gaźnik, który dał mi Marian, na szybko - bez regulacji dysz, objaw identyczny jak w gaźniku z utopionym pływakiem.

Co do samej pompy paliwa -niestety dźwignia pompowania ręcznego w nowej współczesnej pompie "nie odbija" i muszę ją wcisnąć żeby zaciągnęła paliwo.Pompa po ok. 10 pompnięciach napełnia (na słuch) komorę pływakową. Być może przez zły montaż nie ma pełnego skoku a tym samym pełnej wydajności, niemniej słabo wygląda to, że dźwignia ręczna nie odbija.

Zbiornik paliwa był suchutki i nie wyglądał na zasyfiony, więc niefrasobliwie wlałem 10l świeżego paliwa bez odkręcania smoka, to zapewne był strategiczny błąd. Przy okazji czy jest we Wrocławiu lub okolicach zakład regenerujący gaźniki lub sprawdzony mechanik, który był by w stanie wyregulować nowy gaźnik?

Poprawię pompę paliwa, paliwo podam bezpośrednio z czystego kanistra i zobaczę jaki będzie efekt. Czy mieliście złe doświadczenia ze współczesnymi, nowymi pompami paliwa??

Autor:  lbs5 [ 13 lutego 2018, 09:48 ]
Tytuł:  Re: Pompa paliwa - diagnoza, regeneracja

W zasadzie było już powiedziane, ale miałem te same objawy po zakupie Nysy z lpg. Przyczynę był przetarty pływak. Spróbuj podać mu paliwo do pompy z kanistra. Ja zmieniłbym też na próbę - świece. Jak są już wiekowe, to mogło je zalać i szlag je trafił .

Autor:  wachmistrz [ 01 października 2018, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Pompa paliwa - diagnoza, regeneracja

Witam serdecznie.Panowie proszę o pomoc.Moja pompa paliwa przepuszcza olej silnikowy nie przez uszczelkę miedzy blokiem a pompą a poprzez dół pompy. Są tam takie małe otworki przez które zalewa mi mocno belkę przednią a na długiej trasie ciśnienie zarzuca olejem pod całym samochodem.Przy pracującym silniku widać jak z pod spodu pompy wylatują opary,dym właśnie z tych dolnych otworów.Pierwsza moja myśl to taka aby uszczelnić ją sylikonem i powinno być po sprawie,ale tak myślę co może być tego przyczyną??Jakiś czas temu zmieniłem korek wlewu oleju na ten bardziej szczelny czy ciśnienie mogło się na tyle zmienić że znalazło ulotność w pompie??

Autor:  wachmistrz [ 02 października 2018, 13:35 ]
Tytuł:  Re: Pompa paliwa - diagnoza, regeneracja

A jakie są objawy zatkanej odmy?? Bo tak przyszło Mi na myśl czy może coś z tym nie będzie związanego.Dziś po ściągnięciu gażnika okazało się że jest też mocno brudny od oleju.

Autor:  Marian [ 02 października 2018, 15:22 ]
Tytuł:  Re: Pompa paliwa - diagnoza, regeneracja

A jakie masz przewietrzanie miski olejowej? Otwarty obieg czy zamknięty?

Autor:  wachmistrz [ 02 października 2018, 17:14 ]
Tytuł:  Re: Pompa paliwa - diagnoza, regeneracja

No faktycznie obieg zamknięty co tłumaczy brud w gaźniku.A co w takim razie z pompą paliwa która zachowuje się jak część odmy??Może przyczyną tego był też za duży stan oleju bo Mi się troszkę ponad miarkę przelało?

Autor:  Marian [ 02 października 2018, 17:22 ]
Tytuł:  Re: Pompa paliwa - diagnoza, regeneracja

Obieg zamknięty powinien mieć przewód z filtra powietrza do odmy i dalej od odmy do miski olejowej. Jeśli masz syf w filtrze powietrza to może być odma przytkana.
Co do stanu oleju - zależy jak bardzo się przelało ;) Ale nie powinno się lać ponad stan.

Autor:  wachmistrz [ 02 października 2018, 17:29 ]
Tytuł:  Re: Pompa paliwa - diagnoza, regeneracja

I dokładnie tak są poprowadzone przewody jak piszesz.Filtr powietrza był wymieniany jakiś czas temu więc jest ok.Jak wyciągam przewód z filtra powietrza i dmucham w rurkę to czuję że nie jest zatkana,a to by oznaczało drożność układu odmy.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/