Dzisiaj jest 04 czerwca 2024, 13:31


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 20:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 lipca 2016, 18:58
Posty: 27
Pojazd: Gaz691971
Panowie. Jakiś czas temu stałem się nieszczęśliwym posiadaczem niestety nieruchomości w postaci Gaza 69 z silnikiem S21. W dniu zakupu po przejechaniu ok 40 km silnik stanął. Byłem zaaferowany że nie kontrolowałem wskaźników. W prezencie dostałem drugi silnik który przeszedł uczciwy generalny remont ale 25 lat temu, przejechał 3 km i stał w stodole tyle czasu. Wstawiłem to uruchomiła, ustawiłem i odbyłem kilka rundę po ok 10 km. Wczoraj dłuższa przejaźdzka ok 20 km a dzisiaj ok 35 do momentu jak zaczęło w silniku coś stukać, częstotliwość styków wziększała się wraz z obrotami natomiast z malała wraz z obciążeniem (jak wkładałem wyższy bieg to malało). W sobotę zdejme miskę sprawdzę panewki albo tłok się rozpadł.
Mam pytanie i nie chodzi o diagnozę silnika.
Zaczynają mnie te S21 denerwować. Jak już to jeździ czy to są uciążliwe silniki? Awaryjne? Często się to remontuje? Zastanawiam się nad zastosowaniem silnika mercedesa 2.5 diesel że 124 (5cylindrów) bo dłuższy nie wejdzie.
Co byście mi doradzili?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 20:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2839
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
A do czego to ma służyć? Jak do upalania w terenie, to zmieniaj - S21 to wolnoobrotowy silnik z korzeniami w latach 20. XX wieku.
Przy "normalnym" traktowaniu jest praktycznie bezawaryjny - ale wymaga podejścia i troski przy składaniu należnej tak starym konstrukcjom. Nieco losowa jest trwałośc / jakość niektórych części - zwłaszcza poza fabrycznych.

P.S. Bazując tylko na Twoim opisie - albo remont tego konkretnego S21 był daleki od ucziwego, albo obecny użytkownik dał ciała 8) (bez urazy) :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 20:15 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Oryginalna serwisówka "z epoki" mówiła, że pierwsza naprawa główna po 100tys. km a następne po 80 i 60 tysiącach km.
:)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 20:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 lipca 2016, 18:58
Posty: 27
Pojazd: Gaz691971
Żadene upalanie. Turystyka. Ewentualnie błoto po oponę. W góry po twardym szutrze.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 20:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 lipca 2016, 18:58
Posty: 27
Pojazd: Gaz691971
Znam gościa co to składał. Zna się na robocie.
Ja zalałam go selektorem według książki z epoki. Silnik się nie przegrzał na pewno. ciśnienie oleju było na poziomie 0.2Mpa dużo się nie wachało na zimnym czy rozgrzanym i na wyższych obrotach według wskaźnika nie mierzyłem manometrem. Z klawiatury olej kapał bo odpalałem go bez dekla jak ustawiłem zawory.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 20:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Nie wiem czy selektor to był dobry pomysł ...

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 20:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 lipca 2016, 18:58
Posty: 27
Pojazd: Gaz691971
A czym się to zalewa?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 20:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2050
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
pewno panewka złuszczona. rozbierz, pomierz i być może wystarczy je wymienić. skorodowała od stania albo/i suchy start po takim postoju ją zjechał.
i nie zalewaj selektolem-ani SC ani Specjal.pierwszy expresowo wydziera panewki i pierścienie, drugi zakleja wszystko czarnym szlamem, zwłaszcza klawiatury.Lej co najmniej Platinium Classic.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 20:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2050
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Panowie: nie selektor a selektol:)
Selektor to może być oktanowy albo kiedys w radiu roxy była taka brytyjska audycja: The Selector

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 20:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 lipca 2016, 18:58
Posty: 27
Pojazd: Gaz691971
Jak to będzie panewka to je zmienie i zaleje platinium. Ale kurcze dwa silniki na niecały zbiornik gazu to średni wynik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 20:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5080
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Po pierwsze, silnika, który stał 25 lat nie odpala się "ot tak". Ostatnio miałem uruchamiać silnik, który stał raptem 8 lat. Dobrze, że przekonałem kolegę do wcześniejszego ściągnięcia miski. Gnój, bagno, przytarta panewka, urwany półpierścień wału, zapchany smok olejowy... Oczywiście, silnik obracał się, odpaliłby od strzała przy odpowiednim ustawieniu. I tak samo od strzała zatarłby się do końca.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 20:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 lipca 2016, 18:58
Posty: 27
Pojazd: Gaz691971
Wiem że nie zrobiłem tego ze sztuką ale naiwnie liczyłem na łud szczęścia.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 21:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 lipca 2016, 18:58
Posty: 27
Pojazd: Gaz691971
A tak z ciekawości zapytam jeszcze ile trzeba zapłacić za sprawny S21. Wiem że taki silnik to loteria ale macie większe doświadczenie z nim. Allegro już przejrzałam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 21:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2050
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
lepiej zrobić co trzeba. chcesz mieć trzeci klocek?

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Stuka S21
Post: 31 lipca 2016, 22:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Dymku, napisz skąd dymisz, to najbliższy forumowicz wyśle w Twoim kierunku znaki dymne i szybko ogarniecie temat.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net