Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 03:18


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 14 grudnia 2010, 10:31 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Czy silnikowi Andorii pomoze/zaszkodzi dogrzanie swiecami silnika juz po odpaleniu? Moj diesel, dopoki nie osiagnie przynajmniej 50 stopni, pracuje na wolnych obrotach troche nierowno. Po rozgrzaniu klekocze jak trzeba.

Troche sie boje eksperymentowac w ciemno, za malo mam doswiadczenia z dieslami.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 grudnia 2010, 00:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ja pamiętam w jednym Lublinku był taki myk założony metodą chałupniczą, że o ile normalnie kontrolka świec gaśnie dość szybko, to tak na prawdę świece grzeją dłużej... więc zamontowana była druga kontrolka, która była wpieta bezpośrednio pod świece, a nie pod układ sterujący tym i owym.

efekt, był taki, że można było obserwować kiedy świece się rzeczywiście wyłączają, co zwłaszcza przy tęgich mrozach ułatwiało opisywana przeze mnie procedurę "włącz-wyłącz-włącz..."

Wnioski:
1 - fabrycznie po odpaleniu świece grzeją jeszcze chwilkę i bidy z tym nie ma
2 - nie trzeba odpalać od razu po zgaśnięciu kontrolki fabrycznej - świece jeszcze grzeją
3 - możesz sobie najpierw podgrzać kilkoma "włącz-wyłącz" i potem sru... do szybciej stanie na równe klekoty.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 grudnia 2010, 20:19 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 listopada 2010, 00:09
Posty: 17
Lokalizacja: Tarnów
W lublinie świece grzeja jeszcze dobre 5-10minut po zapaleniu, dopóki silnik nie nabierze temperatury.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 grudnia 2010, 21:45 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Ale z tego co wiem, nie na pelna moc. A w Zuku to jest wlacz-wylacz.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 grudnia 2010, 22:29 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 listopada 2010, 00:09
Posty: 17
Lokalizacja: Tarnów
Raczej pełna moc, przecież tam nie ma żadnej regulacji mocy grzewczej (przy takim obciążeniu ciężko byłoby coś takiego zrobić).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 grudnia 2010, 00:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Tzn.. moc sama się zmniejsza... wszak ze wzrostem temperatury świecy rośnie opór więc spada prąd i moc maleje... Ale to nie jest efekt działania układu regulacyjnego, ale czystej fizyki materiału.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net