Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 07:52


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 15 grudnia 2010, 17:43 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Czy ktos wie, jakie zuzycie oleju dopuszcza producent dla silnika Andoria 4c90 zainstalowanego w Zuku?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 grudnia 2010, 20:16 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Nikt nie wie?

Znalazlem tylko dane dla 4c90 z turbo. Tam producent dopuszcza 33 gramy oleju na godzine pracy - zakladajac pi razy drzwi srednia predkosc przelotowa Zuka 40 km/godz., dawaloby to 825 gramow, czyli jakies 0,9 litra na 1000 km.

Moze inni wlasciciele 4c90 wypowiedza sie na temat zuzycia smarowidla w ich bolidach :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 grudnia 2010, 23:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
od czasu do czasu sie dolewa troche ale mi ciezko okreslic bo jezdze glownie rekreacyjnie a poza tym teraz do prerfekcji doszedlem i wszelkie wycieki zlikwidowalem wiec teraz co spali to jego

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 grudnia 2010, 09:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
to zalezy od stanu silnika przebieg km czy to jest benzyniak czy diesel , na przykladzie mojej nysy z silnikiem S21 na trasie dlugiej tak co 200 km dolewam z pol litra oleju , ale predkosc jaka jade to 80-90 KMh , tak ze te silniki wywalaja nadmiar oleju tez jezeli za duzo sie wleje , jak trzyma sie na bagnecie stan oleju po srodku okreslen 0 -------- P jest najlepiej , i silnik jak jest oszczedny wezmie sobie troche oleju , tak mowili o S21 ma prawo , te diesle andorii nieznam na tyle zeby cos powiedziec napisz po ilu km dolewasz olej i ile , w S21 uszczelniacze zaworowe to prowizorka :twisted: trzymaja pierwsze 500 km szczelnosc potem przez to tez kropelka oleju wpada do komory spalinowej , tak ze ta budowa tych silnikow niepozwala na 100% szczelnosci.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 grudnia 2010, 10:49 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Na razie za malo przejechalem tym dieslem, ale poki co z prowizorycznych obliczen wychodzi mi, ze zjada ok. 0,4 l/1000 km. Kopci tylko jak jest zimny - po rozgrzaniu nie puszcza nawet czarnego dymka.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 grudnia 2010, 19:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
maqsz pisze:
Kopci tylko jak jest zimny - po rozgrzaniu nie puszcza nawet czarnego dymka.

to pozytywny objaw:)

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 grudnia 2010, 21:13 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Zeby jeszcze dziad chcial zapalic :( Mroz wykonczyl akumulator...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 grudnia 2010, 21:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ano widzisz czemu rosjanie mieli tak duzo samochodow na benzyne :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 grudnia 2010, 23:07 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
No tak :)

Jednak akumulator mialby w zimie latwiejsze zycie, gdyby go umieszczono w komorze silnika. A tak, to nawet podczas jazdy pozostaje praktycznie zamrozony.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 grudnia 2010, 23:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
jest patent akumulator w styropian , takie plytki 5 cm grube albo 3 cm wystarczy i juz mu cieplej bedzie, do okola oblozyc i tasma to zaklejic.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 grudnia 2010, 00:12 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
To chyba malo skuteczne w przypadku akumulatora, ktory nie ma sie od czego zagrzac (podczas ladowania niewiele ciepla sie wydziela).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 grudnia 2010, 09:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ale nieochladza sie tak bardzo styropian izoluje.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 grudnia 2010, 10:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Sprawność akumulatora to ok. 70%... czyli przy ładowaniu z każdego 100Wh mocy ok. 30Wh idzie na grzanie... z kolej przy rozładowaniu znów z tego co akumulator zachomikował czyli z 70Wh kolejne 21Wh idzie na grzanie...

Efekt: Dając do aku 100Wh, możemy oczekiwać jedynie jakiś 49Wh na powrocie.. zaś całe 51Wh idzie na grzanie okolicy.

Biorąc pod uwagę, że alternator daje jakieś 300W to z tego jakieś 200W idzie w aku czyli 60W w grzanie - to już całkiem dobrze jest.

Wniosek: Styropian wystarcza, dla poprawienia komfortu pracy aku.

Kolejne drobiazgi... pamiętacie rady starych kierowców... "zanim uruchomisz starter włącz światła na 15-20 sekund aby obudzić aku"... to jest dobry myk, bo relatywnie niewielkim prądem podgrzewa aku dzięki czemu możemy od niego potem oczekiwać większej mocy na wyjściu.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 grudnia 2010, 10:22 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Myslisz, ze minuta grzania silnika swiecami zarowymi to za slabe pobudzenie? :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 grudnia 2010, 17:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
kup sobie ladnego zuka A11B z silnikiem S21 i bedziesz mial rakiete niezawodna :wink: diesel zawsze bardziej zuzywa akumulator , grzac trzeba dlugo te silniki.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net