Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 16:23


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21 grudnia 2010, 13:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 grudnia 2010, 13:12
Posty: 38
Lokalizacja: WW-a
Jak myślicie czy lepiej jest zalać Żuka/Nysę płynem chłodniczym niezamarzającym czy wodą, a w zimę przed jazdą przelewać jeszcze silnik gorącą wodą, żeby lepiej odpalił. Mój Żuk jest zalany płynem, ale do -18 odpala, potem nawet jak jest do pełna naładowany akumulator to ledwo przerzuca wałem i kiszka :/, myślę że to wina gęstniejącego oleju, bo silnik miał 2 lata temu remont i przejechał ze 30tys km.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 grudnia 2010, 16:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
pewnie, ze płyn chłodniczy jest najlepszy. Jeśli chodzi o kręcenie, to na pewno olej gęstnieje, a akumulator bierzesz na noc do domu, czy zostawiasz w Żuku? Jak zostawiasz na mrozie to nawet jak jest naładowany a nie ma tyle elektrolitu ile trzeba to też będzie słabo kręcić.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 grudnia 2010, 17:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 grudnia 2010, 13:12
Posty: 38
Lokalizacja: WW-a
Akumulator biorę do domu i pod akumulator


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 grudnia 2010, 20:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Przelewanie ciepłą wodą da niewiele, gdyż nie ma wymiennika ciepła, a olej jest głównie w misce... więc się nie zagrzeje.

Jeśli olej gęstnieje, to może znak, że należałoby na zimę olej wymieniać na rzadszy?

Można by też spróbować takiego myku, aby najpierw wykręcać świece (jako dekompresja) i zakręcić silnikiem, aby się odrobinę rozruszał i nasmarował. już samo przepompowanie oleju spowoduje że się on trochę rozgrzeje. Potem wkręcić świeczki i spróbować jeszcze raz.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 grudnia 2010, 21:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
normalnie silnik benzyniak jak ma uklad zasilania w porzadku to pali na dotyk nawet przy -20 , pali zawsze lepiej na mrozach od diesla.Akumulator musi miec conajmniej 60 Ah i jezeli akumulator jest stary to traci zawartosc mocy bardzo szybko , jezeli mierzysz akumulator i pokazuje 12,30 V to jest znak ze trzeba go naladowac ! akumulator zdrowy powinien po naladowaniu i odczekaniu 2 godzin trzymac napiecie od 12,60 - 80 V to jest prawidlowe napiecie i rozrusznik kreci energicznie silnik , sprawdz ten akumulator co masz jak jest stary lub jakis taniej marki wywal to i kup nowy.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 grudnia 2010, 21:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
No - moja pomimo jakichś dziwnych braków mocy paliła dziś przy -11 stopniach za drugim razem, bez hechłania

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 grudnia 2010, 21:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
akumulator to podstawa , dobrej marki.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 grudnia 2010, 21:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 grudnia 2010, 13:12
Posty: 38
Lokalizacja: WW-a
Akumulator Centra Heavy Duty 110Ah, 3 letni, wiem, że za duży do Żuka, ale mogłem go kupić po okazyjnej cenie - 150zł taniej, z po za tym mam alternator i akuś jest regularnie ładowany prostownikiem.

P.S.
Dlaczego w benzyniakach nie stosowało się odprężnika, przecież szybciej by było pokręcić na otwartych zaworach niż wykręcać świece. Bo konstrukcja benzyniaka nie uniemożliwia zamontowania go.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 grudnia 2010, 21:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
rozumiem jak masz motor 4 suw i kopke noznie uruchamiajac silnik wtedy ma sie odpreznik przy kierownicy tak ma moja husqvarna 510 ,albo jak na korbe sie odpala male maszyny budowlane do utwardzania itd, ktore maja male silniki diesel , ale silniki z rozrusznikiem tego niemaja , i generalnie dobra kompresja w silniku niema nic z tym wspolnego ze silnik przez to moze zle odpalac , jak jest slaba kompresja to wtedy nieodpala.Moc akumulatora starczy ktora masz :) swiec niewykrecaj zbyt czesto bo glowica ma slabe gwinty mozna szybko zerwac gwint , tylko jak jest naprawde potrzeba.Mozesz miec rozrusznik padniety to znaczy ze duzy pobór pradu zabiera.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 grudnia 2010, 22:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Tak, tak - tak miałem przy zużytych tulejach rozrusznika. Tera mi przypomniało się. Wtedy kiepsko kręcił, wolno... albo się zawieszał...

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net