Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 14:29


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 22 stycznia 2011, 19:41 
Witam ! Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Zarejestrowałem się dlatego ponieważ interesuję się dostawczakami z okresu PRL-u (Nysa, Żuk). Jeśli umieściłem temat w złym dziele bardzo prosze o przemieszczenie go do prawidłowego działu. Mam do was pierwsze pytanie które zadam na tym forum : Ile spali silnik s-21 i 4c90 w żuku towosie ? Mówie o trasach 15-20 km codzień w jedną stronę (czyli 30-40 km dziennie w obydwie strony). Oczywiście uwzględniam ze chciałbym otrzymać dane dla silnika w średnim stanie technicznym, nie wycackanego i wypastowanego ale też nie zajechanego. Pozdrawiam hrenio_125.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 22 stycznia 2011, 21:52 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Dla Andorii 4c90 przyjmuje sie okolo 9 l/100 km. Moj pali 8-9 w cyklu mieszanym, z malym obciazeniem. Zaladowany zapewne wiecej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 10:16 
A do którego silnika części będą tańsze ? I eksploatacja którego silnika będzie tańsze (oleje, filtry itp.) ?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 10:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
czesci silnikowe do diesla sa drozsze , filtry i pierdoly to sa koszty niskie do obu typow silnikow.
Jezeli masz techniczna wiedze i troche bedziesz trzymal reke na pulsie jak to sie mowi , w naprawach to zawsze sobie dasz rade i zuk ktory ma silnik benzyna jezeli ma dobrze ustawiony zaplon ,zawory , gaznik sprawny jest oszczedny na trasie spali 10 litrow , to jest mowa o niedobitym silniku , bo diesel czy benzyniak jezeli sa dobite to i spalanie wieksze i naprawy dochodza

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 10:55 
Czyli teoretycznie dużej róznicy niema w spalaniu. ale na kieszeń młodego studenta co nie pracuje każdy grosz sie liczy. U mnie benzyna po 4.99 zł, chyba że na ukraine jeździć jak niektórzy bo mam blisko (około 100 km :D).
A powiedzcie mi czy są dalej dostępne części do hamulców, zawieszenia i skrzyni do żuka ? Bo silnik to zuk 4c90 ma chyba podobny jak ten w samochodzie Lublin I ?
Tutaj kolega pisze że żuk s-21 pali 10 litrów na trasie, natomiast wyżej inny kolega wypowiada się że żuk 4c90 pali 8-9 w cyklu mieszanym. Czyli jakaś różnica jednak jest :D


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 11:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
no tak ale to niesa samochody nowej generacji tutaj masz wlasnie takie skakanie raz mniej raz wiecej spali zalezy wszystko jak cisniesz na pedal gazu, czy jezdzisz w miescie czy na trasie .Hamulce i inne wszystko dostepne , to sie oplaca jechac 100 km poto zeby zatankowac zuka na ukrainie :? jezeli bys mial 20 km to wtedy tak , jak juz tak piszesz o kosztach , to widze tutaj tylko zuka w gazie dla ciebie , ale kazdy zuk czy nysa czy ma diesla czy benzyniaka silnik jezeli przytym niebedziesz grzebac sam to bedziesz stracony , bo malo ktory warsztat w dzisiejszych czasach sie lubi grzebac w zuku czy nysie , tu musisz sobie sam poradzic jakos , a podstawa to wiedza mechaniczna.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 12:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 19:20
Posty: 1089
Lokalizacja: Bytom
żuk 4c90 ma ten sam silnik co lublin... nie ma problemu z częściami :wink:

_________________
ŻUK SERVICE


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 14:19 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Cytuj:
Tutaj kolega pisze że żuk s-21 pali 10 litrów na trasie, natomiast wyżej inny kolega wypowiada się że żuk 4c90 pali 8-9 w cyklu mieszanym. Czyli jakaś różnica jednak jest :D


Hmmm... norma fabryczna dla silnika s-21 w Zuku to chyba 14 l/100. Nie spotkalem nikogo, kto by zeznawal, ze mu pali 10 litrow benzyny. Jesli mieszkasz w miescie, przygotuj sie raczej na 20 :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 14:27 
Mieszkam w malutkiej wiosce, do najbliższego miasta mam 20 km :D Co do silnika to najbardziej martwi mnie spalanie bo remonty jakieś to bym robił sam bo przy motorach duzo robie a tam też sie zapłon ustawia itp. A taki żuk z gazem to potrzebuje jakiejś specjalnej opieki z racji gazu ?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 14:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nawet specjalna opieka mu już nie pomoże.... :evil:

A tak poza tym, jakie 20litrow?!?!
W mieście właśnie pali ok 13, a w trasie normalnie nie powinna wiecej niz 10-11, jak masz lekka noge, to tak jak pisze <nysa-service> mozesz miec nawet troche mniej :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 15:10 
Ja bym zuka używał do codziennej jazdy (do szkoły, kościoła tip.), a jakby wyglądała jazda ? Moge stwierdzić że na dziadka :D 60 km/h 4 bieg zapięty i bym leciał :D Tylko przeraża mnie troche spalanie s-21 w zuku. Co jak co ale na kieszeń człowieka chodzącego do szkoły to troche jest pieniążków te 11 litrów na 100 km. Dlatego bardziej był bym przekonany do diesla :D


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 15:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No wg wykresu spalania dla silnika S-21 przy predkosci ~55km/h jest najmniejsze spalanie chyba 9,8l.
No diesel na pewno będzie oszczędniejszy...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 15:24 
W zimie nawet z dieselkiem bym problemu nie miał bo garaż by sie jakiś postawił, ze 30 sekund grzania świec żarowych i ma jechać :D Tylko zastanawiam sie jeszcze nad wersją. Czy A07 czy A08 badź tez A16 ?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 15:26 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
< nysa - service > pisze:
jezeli przytym niebedziesz grzebac sam to bedziesz stracony , bo malo ktory warsztat w dzisiejszych czasach sie lubi grzebac w zuku czy nysie , tu musisz sobie sam poradzic jakos , a podstawa to wiedza mechaniczna.


Proste rzeczy wiekszosc ludzi zrobi, ale zeby wyjac i rozkladac silnik, to juz trzeba miec warunki i nie troche wiedzy, tylko calkiem sporo. Ja na przyklad bym sie nie podjal sam wyciagac i rozbierac.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 15:28 
Co do grzebania przy silniku to po to ktoś wymyślił instrukcje obsługi :D A jakieś większe zlecenia to już wiadomo że trzeba kogoś szukać.
A tak jak rozmawiamy o 4c90 : Czy ten silnik ma jakies większe trudności z odpalaniem na 15 stopniowym mrozie ?


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net