Dzisiaj jest 04 czerwca 2024, 14:02


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 18 grudnia 2007, 17:08 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Wygląda, że większe problemy techniczne są.
Pojazd dziś do przeglądu nie dotarł, jak się okazało była przejażdżka techniczna i wnioski są niby, ale wiele mi nie mówią. Tyle wiem, że dobrze nie jest, ale ciężko stwierdzić co konkretnie zawala sprawę. Otóż ogólnie rzecz biorąc silnik na jałowym biegu przypomina pracą Ursusa. Co ważniejsze, NIE DZIAŁA bez ssania, w momencie jego wyłączenia, chamsko gaśnie. Były badane świece, z lekka zakopcone. Czyli stawiałbym skromnym zdaniem dyletanta na gaźnik. Bo temp. otoczenia rzędu -1st.C chyba nie powinna aż tak szkodzić... Choć kiedyś bywało że przy -15st.C z początku ciężko chodził, ale starczyło że się nagrzał i już było dobrze.
A teraz... kutfa, to nie pierwsze jazdy z gaźnikiem. I już zdaje się temat orałem na FPM. Najgorsze, że na stanie są 4szt. i w zamierzchłych czasach ich części były ponoć przemieszane, tak że żaden nie jest w 100% uregulowany. I zaglądałem zdaje się do obecnego, poziom paliwa był ok, pozornie wszystko grało. Więc czy w ogóle to jest pewne, że gaźnik powoduje problemy? Zostaje jeszcze np. niepewny aparat zapłonowy.
Cóż, pozostaje mi liczyć na radę światlejszych ode mnie w tym temacie...
Juzef


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 grudnia 2007, 17:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
ja powiem tylko tyle: najpierw zapłon wyreguluj, sprawdź czy nie ma przebicia na przewodach-w nocy otwórz klape na silniku i zapalając popatrz czy iskier nie widać po ciemku. Kurde-wyreguluj potem zapon-pisze o tym na fpm-ie wiesz w którym dziale b. dużo-weź według tych wskazówek postępuj krok po kroczku. Chyba to zapłon-ciężko przez neta sprawdzić, nawet jakbyś foty wkleił :lol: :wink:

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 grudnia 2007, 18:07 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Hm, orientacyjnie głównie chodzi żeby było wiadomo co działać, bo na razie ogólne podejrzenia są na gaźnik. Przewody były sprawdzane wielokrotnie przy niejednej okazji, są dobre. Zapłon był już regulowany, ale co to tam za akcja, chałupnicza dosyć. Niby było wedle książki do Żuka robione, ale co z tego, skoro nie zawsze wszystko jest tak, jak tam jest napisane, że wyjść powinno. Dziwi mnie ta sprawa, że bez ssania gaśnie - to by na coś wskazywało czy nie bardzo? Czy okopcenie świec może świadczyć o rozregulowaniu gaźnika czy właśnie o niewłaściwym zapłonie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 grudnia 2007, 18:17 
a ty juzef lub twoj tata niemacie 20 zl na mechanika zeby wam powiedzial co to moze byc tylko sami chcecie do wszystkiego dochodzic ? co innego jak sie jest na miejscu i sie slyszy silnik jak pracuje , ale jak piszesz ze chodzi jak ursus to napewno nie na 4 cylindrach , albo sciagniete byly kiedys wszystkie fajki ze swiec i nie zwracaliscie uwagi na kolejosc zaplonu , tutaj mozna pisac w nieskonczonosc co moze byc , ale najprosciej przywiesc mechanika na miejsce i niech on poslucha doradzi wam :wink: a to ze chodzi tylko na ssaniu to jest przycznyna jak najbardziej gaznika wymaga rozbiorki i przeczyszczenia, niebaw sie tez zbytnio tymi starymi czesciami co masz tylko jak cos nowego kupisz to nowe i bdzie chodzic :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 18 grudnia 2007, 18:32 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Łoj, nie popadajmy w skrajności, mechanik jak trzeba to się znajdzie, tylko dotąd nie było jeszcze aż tak źle by się nie dało samemu zadziałać. Nawet swego czasu była rozbiórka z okazji wymiany uszczelki pod głowicą i złożone, części nie zostało i działa. Więc proszę aż tak w kompetencje tutejszej ekipy nie wątpić. 8)
O nowy gaźnik zdaje się ciężko w dzisiejszych czasach? Był ze dwa lata temu kupiony regenerowany, ale na nim to już nieźle kopcił. Znaczy się działałem z pół roku temu w tej dziedzinie i wychodziło, że którego bym nie założył i tak jest lipa podobna. Czyli wszystkie są rozregulowane, albo też przyczyna inna.
Cóż, zrobi się regulację tego i owego, coś się okaże. Może.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 grudnia 2007, 19:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
jeśli na kilku gaźnikach masz to samo to zapłon na stówe jest do bani. O nowy gaźnik to nie ma problema, ale zakupuąc go możesz się liczyć z podwojeniem wartości twojego pojazdu. nie jest tani...

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 grudnia 2007, 19:34 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Ta, wiem... :lol: Ale tak czy inaczej zacznie się pewno od nowego aparatu zapłonowego. Obecny jest nie do uregulowania. Chyba że byłbym aż taki dyletant i nie umiał przeczytać z instrukcji, ale po ustawieniu wedle niej kąta i parokrotnym pokręceniu wałem ustawienia bywały już nieco inne od tych ustalonych. Tam po prostu nic nie jest pewne, a juz kiedyś był zamiar na zakup, więc po prostu trzeba w końcu....


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 grudnia 2007, 14:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Znaczy że aparacik masz rozdygotany jak przelatany messershmit 8)

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 grudnia 2007, 20:06 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
ja miałem to w obydwu nyskach , na zimnym jak się odpaliło to przez około 5 minut to tylko na ssaniu chodziły, tyrkocząc jak jednogarowy ursus...na ciepłym wszystko ok chociaż czasem na pełnym gazie szarpneło albo strzeliło. Dałem do elektromechanika , coś porobił z fajkami i kablami i jest cacy.

_________________
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'87
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'91
Polski Fiat 126p 650E FL Bielsko Biała '92
Romet Ogar 205 r.'91
Jawa 210 r.'80


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2007, 14:50 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Wycieczka była do sklepu na drugi koniec miasta, a tam się okazało że są tylko części do aparatu zapłonowego. Całego nie mają, a za zamówienie mają kosmiczne wymagania - 300zł. Widzę, że tu http://www.zelmot-electric.pl/produkty/elektrotechnika/rozdzielacze_zaplonu.asp?j=p
jest za 140zł, ale zakupić to nie bardzo się tam da...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2007, 14:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5080
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Poszukaj na allegro, itp... na różnych stronach są zamieszczane ogłoszenia... Może znajdziesz sklep który sie zajmuje takim czymś i można kupic to przez internet... :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2007, 15:52 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Ta, szukam, ale z allegro cos wyparowało i nic nowego nie ma, a chyba że inne sklepy w mieście coś będą miały...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2007, 17:40 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
ekstra strona ta zelmotu , kupię światła cofania i przeciwmgłowe z obramówka chromowaną i zamontuję w nyskach 8)

_________________
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'87
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'91
Polski Fiat 126p 650E FL Bielsko Biała '92
Romet Ogar 205 r.'91
Jawa 210 r.'80


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2007, 18:05 
aparaty takie starego typu sa coraz drozsze , w tym roku placilem 240 zl chyba cos tak bylo ale juz 300 zl wolaja :shock:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2007, 19:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 września 2007, 12:13
Posty: 63
Lokalizacja: krakow
jakis miesiac temu widzialem w sklepie za 180 zlociszy


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net