Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Tylny most - inne przełożenia
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1752
Strona 7 z 8

Autor:  buźka [ 13 września 2015, 20:22 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

Strucelsw nie siej herezji.Most hipoidalny 9/43 był w żukach od 90-go któregoś roku.Zunifikowali je już z lublinami,tylko w żukach były ciut węższe.Zwykłe mosty były 8/41,takie podaje starsza wersja książki naprawczej i z innymi się nie spotkałem.Nowsza książka podaje 7/41 dla wersji z silnikiem 1.6 CB z poloneza,ale na oczy czegoś takiego nie widziałem.Chyba zostało w fazie planów.

Autor:  Strucelsw [ 14 września 2015, 17:07 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

tak, 7/41 był chyba teoretycznie, ksiązkowo
9/43 masz rację był, ale właśnie hipoidalny, nie wziałem go pod uwage jakos

Autor:  Wydra [ 10 września 2017, 18:07 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

Czy ktoś z Was zakładał przełożenie 4,1 do mostu hipo? Wiem, że ciężko teraz dostać komplet talerza z atakiem. Czy w razie czego komplet ze wspomnianej Wołgi gaz 24 do żukowskich konstrukcji by pasował?

Autor:  atom1 [ 11 sierpnia 2018, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

jako ze moj trabant ma wlasnie fiata to ma most 7, udało mi sie w okazyjnej cenie kupic caly most z wolgi 24, 10, z tym ze trzeba go troche przerobic, tj dorobic mocowania amortyzatorow i wieszaki resorow bo w woldze sa od spodu a nie na wierzchu, teraz pytanie za mylion, srodka raczej sie nie da przelozyc do mojego fsr?

=mam nadzieje ze silnik fiata z 5 skrzynia jakos obsluzy to przelozenie i bedzie sie dalo leciec 100 przelotowo :D

Autor:  Dziwny Mag [ 12 sierpnia 2018, 16:11 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

Przelotowo spokojnie da się pojechać, nawet więcej. Ale na stromych albo długich podjazdach "wymięknie" ekspresowo. Na płaskim i na pusto, jak już się rozbuja, to popłynie; z jakimś odczuwalnym ładunkiem będzie słabiutko.

Autor:  Strucelsw [ 12 sierpnia 2018, 18:47 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

nie da rady, wołga 24 ma most hipo.

Autor:  atom1 [ 12 sierpnia 2018, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

znaczy musze go przerobic na fsr :-))) ladunku on raczej juz nigdy nie bedzie wozil, moze kiedys 6 osob, ale tony juz nikt na niego nie zaladuje :-)) mysle ze 5 skrzynia polepszy troche temat

Autor:  wachmistrz [ 30 maja 2019, 07:47 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

Witam serdecznie.Mam pytanie odnośnie zmiany mostu 8/41 na hipo 9/43.Co uzyskam po takiej zamianie??

Autor:  Strucelsw [ 30 maja 2019, 17:28 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

troche szybciej i ciszej pojedziesz

Autor:  jasio [ 02 marca 2020, 14:54 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

Wiem ,wiem odkop tematu...
Postanowiłem i ja przyspieszyć swoją Nyskę i zamontowałem przełożenie 10:41 w postaci mostu od Tarpana 239d. Potwierdzam jedzie się ciszej i szybciej. Przelotowa bez problemu 80-90 km/h bez wrażenia że silnik zaraz wyskoczy z ramy. Choć mam pewne obawy, jak będzie sobie radziła jak dostanie trochę obciążenia, pewnie trzeba będzie więcej mieszać biegami. Przy okazji oczywistym stało się to że licznik zaniża prędkość około 10-13 km/h. I teraz pytanie czy szukać napędu licznika ze skrzyni Tarpana diesla (choć tam koła 15" więc też nie idealnie) czy może macie już inny sprawdzony patent.

Autor:  Marian [ 02 marca 2020, 15:06 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

Raczej szukać licznika od Warszawy (?) Warszawa też miała chyba szybszy most i inny licznik

Autor:  jasio [ 02 marca 2020, 15:27 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

No właśnie były z tego co wiem dwa liczniki 625:1 i 1000:1 i jeden i drugi mam. Są jeszcze dodatkowe oznaczenia np teraz w Nysie mam 625:1 a drugie oznaczenie jeśli dobrze pamiętam to 650/17. Różne liczniki mam i mają 650/18, 650/20 ale prędkości jakie wskazują mniej więcej pokrywają się w granicach błędu

Autor:  buźka [ 02 marca 2020, 17:46 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

Te drugie oznaczenia, to coś zupełnie innego. Liczą się tylko oznaczenie przełożeń, czyli 625:1, albo 1000:1. Ale z dopasowaniem licznika to już nie tak łatwo. Tarpany 239D, miały niby przy skrzyni dodatkowo jakieś ustrojstwo, które zmieniało przełożenie na linkę. Nie wiem tylko, czy ich liczniki miały 1000:1 czy 625:1. To też jest istotne, jeśli komuś zależy na prawidłowych wskazaniach. Jest trochę problem z tym wszystkim, bo występowały różne zestawy napędu prędkościomierza w skrzyniach, czyli para koło-wałek napędowy i stosowano też różne rozmiary kół. Żuki miały zawsze takie same przełożenia mostu i reszty, ale w tarpanach, to było już inaczej, bo i były krótkie mosty, z silnikami od poloneza i bardzo długie z Perkinsem. Żuki z mostami hipoidanymi, też już miały inną ilość zębów na wałku napędu linki licznika, bo mam takiego oryginalnego i liczyłem. Mosty hipo 9/43 są delikatnie szybsze od żukowych 8/4. Jak ktoś od nowości nic nie zmieniał, to jest ok, ale jak zmieniał skrzynię od innego, to już mogą być różnice we wskazaniach. Te same skrzynie były przecież w różnych naszych autach. W pierwszych lublinach też były czwórki i też miały inne przełożenie napędu licznika i liczniki z poloneza o przełożeniu 1000:1. Ja teraz mam skrzynię 5-cio biegową z lublina i dałem licznik z lublina, ale wskazania i tak są błędne, bo rozmiar opon jest inny. Żeby było jak trzeba, to trzeba by dać 205/75 R16C jak w lublinach 3,5T. Czyli podsumowując, żebyś miał wskazania jak z fabryki, musi być wszystko jak w tarpanie 239D, czyli opony, licznik, most i komplet napędu licznika w skrzyni. U nas na forum chłopaki mają fabryczne tarpany 239, to mogą sprawdzić dokładnie.

Autor:  jasio [ 02 marca 2020, 19:13 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

Oglądałem skrzynię z Tarpana 239 i wyjście na licznik miała identyczne jak moja nysowa. Niestety nie wiem jakie ma przełożenie, a sprzedający cenę dał zaporową, więc szukam dalej. Narazie w mojej okolicy nic nie ma. Ale to nic pilnego, zawsze można dodawać do wskazań te 10km/h, albo kupić jakiś licznik rowerowy z gps. Mam też pewien pomysł, żeby oryginalne cyfry na cyfer blacie poprzesuwać o dyszkę w górę :wink: Dziś rozmawiałem z moim kolegą syreniarzem, który zmajstrował sobie taki elektroniczny licznik, https://www.youtube.com/watch?v=HW-fp0kNhdQ ale narazie ma w fazie testów a i tak nie jest lekko z tego co opowiadał

Autor:  sukiennik68 [ 02 marca 2020, 20:44 ]
Tytuł:  Re: Tylny most - inne przełożenia

jasio pisze:
Wiem ,wiem odkop tematu...
(...) I teraz pytanie czy szukać napędu licznika ze skrzyni Tarpana diesla (choć tam koła 15" więc też nie idealnie) czy może macie już inny sprawdzony patent.


Tarpan 239D ma koła 16 calowe w przeciwieństwie do wcześniejszych modeli :D

Strona 7 z 8 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/