Dzisiaj jest 28 marca 2024, 11:02


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19 kwietnia 2020, 19:27 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 września 2019, 07:08
Posty: 43
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd: Intrall Lublin 3 102 KM
Witam, ostatnio wymieniłem cylinderki na tyle bo auto słabo hamowało. Teraz jest nieco lepiej, jednak zablokowanie kół na piasku przychodzi z trudem o asfalcie nawet nie myślę. Przy kilkukrotnym wciśnięciu pedału hamulca, staje się on twardy i auto przestaje hamować. Trzymając go dalej wciśniętego powoli opada i mięknie. Gdzie szukać usterki? Dodam tylko że na postoju przy zgaszonym silniku po kilkukrotnym wciśnięciu pedału hamulec twardnieje, po odpaleniu opada w dół. Układ odpowietrzony.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 kwietnia 2020, 20:06 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeśli nie widać wycieków z zacisków, cylinderków, przewodów, to możliwe, że pompa przesącza do serwa. Tak mieliśmy w pompie Lucasa z lublina. Z tym, że nie było w.w. objawów, auto hamowało normalnie, tylko płynu ubywało i po kilku dolewkach co jakiś czas płyn z serwa dostawał się przez podciśnineie do kolektora ssącego i spalał się wydzielając spektakularną chmurę białego dymu i powodując złą pracę silnika :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 kwietnia 2020, 20:08 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Sprawdź wydajność pompy podciśnienia. U mnie były takie objawy, jak się ta pompka kończyła. Po wymianie na nową jak ręką odjął.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 kwietnia 2020, 21:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 września 2019, 07:08
Posty: 43
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd: Intrall Lublin 3 102 KM
Płynu nie ubywa. Aby sprawdzić pompę potrzebuje manowakuometr ? Czy są jakieś inne metody ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 kwietnia 2020, 22:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 września 2019, 07:08
Posty: 43
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd: Intrall Lublin 3 102 KM
Przeglądnąłem internet i widzę że są zestawy naprawcze do pompy hamulcowej. Wymiana jest banalna a koszta około 4 razy mniejsze jak nowa pompa. Niestety typowo pod Lublina znalazłem tylko do pierwszej wersji. Czy są zestawy naprawcze pod Lublin Intrall 2005 r.?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwietnia 2020, 11:42 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Kontrola pompy hamulcowej, serwa i elastycznych przewodów hamulcowych (te są źródłem różnych niestworzonych objawów).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwietnia 2020, 18:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Miałem przypadek gdy elastyczny przedniego koła się rozwarstwił i działał jak zaworek zwrotny.
Puszczał ciśnienie na zacisk ale nie puszczał z powrotem.
Efektem był właśnie taki twardniejący pedał.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwietnia 2020, 21:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 września 2019, 07:08
Posty: 43
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd: Intrall Lublin 3 102 KM
Witam, dzięki za odpowiedzi. Wymianę zacznę od pompy hamulcowej a raczej będę celował w wymianę samych uszczelek. Z tym ze nie wiem czy taki zestaw naprawczy https://allegro.pl/oferta/reperaturka-p ... 9083022258 będzie pasował do mojego modelu. TU jest system ATE a na mojej pompie napisane jest Lucas więc pewnie nic z tego nie będzie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwietnia 2020, 21:55 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Tylko, że twoja pompa pracuje poprawnie. Te objawy, które opisujesz znaczą że brakuje Ci tylko "wspomagania" hamulców. Za to odpowiada kombo pompa podcisnienia, wężyk i serwo hamulcowe. Zacznij od wężyka, jest najtańszy i dziurawy może dawać takie objawy. Potem pompa podciśnienia, mają tendencje do padania. Spróbuj na początek go nieco przegazować przy pompowaniu hamulca. Jeśli efekty ustąpią szybciej, to masz winowajce. Jeśli nie będzie zmiany, to możesz pomyśleć o pompie hamulcowej i dalej o serwie.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwietnia 2020, 07:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 września 2019, 07:08
Posty: 43
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd: Intrall Lublin 3 102 KM
Jeszcze jedna myśl przyszła mi do głowy. Podczas odpowietrzania hamulców lewy przód nie chętnie oddawał płyn hamulcowy. Niby płyn schodził rurką założoną na odpowietrznik ale leniwie. Czy to może wskazywać na uszkodzenie tego przewodu i powodowanie w/w objawów ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwietnia 2020, 08:00 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Nikt Ci tego przez internet nie będzie w stanie stwierdzić. Wymień ten przewód, bo kosztuje grosze i tak pewnie jest już sparciały - wtedy będziesz miał pewność.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2020, 20:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 września 2019, 07:08
Posty: 43
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd: Intrall Lublin 3 102 KM
Przewody wymienione. Hamulce nieco lepsze, przynajmniej na kamieniach jestem w stanie koła zablokować jednak na asfalcie nie da rady. Ale już jazda jest pewniejsza. Nadal podczas jazdy i kilkukrotnego wciśnięcia pedału hamulca staje się on coraz twardszy a hamowanie słabsze.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2020, 21:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
przeciek wewnetrzny w pompie hamulcowej. pompa do wywalenia, szkoda zabawy w regeneracje.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net