Dzisiaj jest 03 maja 2024, 00:35


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 14 lutego 2012, 22:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 listopada 2010, 17:44
Posty: 35
Lokalizacja: W-Wa
Mam problem otóż od miesiąca ciśnienie spadło o połowe.
Jakoś trochę ponad miesiąc temu ciśnienie oleju było na zimnym na wolnych 0.5 Mpa a na obrotach to poza skalę wychodziło. Jak się rozgrzał do ok. 90C to na wolnych po jakimś czasie było ok. 03 -0.4 a w czasie jazdy nadal 0.5
Teraz po odpaleniu zimnego jest 0.2 jak się jedzie to 0.4 na bardzo wyskoich obrotach, jak sie rozgrzeje to 02. w czasie jazdy, a na wolnych troche mnie niż 0.2.
CO to może być, stan oleju jest w normie, nie bierze oleju.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 lutego 2012, 16:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wygląda na to, że albo wskaźnik, albo czujnik, albo pompa (co jest najmniej prawdopodobne). A ile silnik ma najechane? Kiedy wymieniałeś filtr oleju?
Kup działający wskaźnik, najlepiej nowy, zamontuj w miejsce starego i zobacz, czy sytuacja jest taka sama, jeśli to nie pomoże, spróbuj wymienić czujnik. Jeśli to nie pomoże to wygląda na pompę...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 lutego 2012, 20:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 listopada 2010, 17:44
Posty: 35
Lokalizacja: W-Wa
Zamiast kupować nowy wskaźnik i czujnik sprawdzę zwykłym mechanicznym manometrem.
A pompe można jakoś sprawdzić czy jedynie się wymienia?
Silnik niecałe 60 tys. km. z tym że on na pusto ani z regulaminowym ładunkiem nie jeździł, tylko minimum 2 tony i gaz w podłoge. Ale myśle że w tak szybkim tempie silnik by się nie kończył.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 lutego 2012, 22:40 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Minimum dwie tony? :shock:
Z ciekawości zapytam, ile wynosi maksymalna prędkość Żuka z takim obciążeniem?

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 lutego 2012, 00:14 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
Typowy wół roboczy...

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 lutego 2012, 12:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
zakatowany jest ! te silniki diesel tak samo padaly jak te S21 jezeli sie je katowalo to byla norma prlu kiedys 50-60 tysiecy nap. generalna dla S21, jak dzien w dzien dostawalo takie auto po dupie , nastepny etap juz w niebawem coraz glosniejszy ten silnik bedzie

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 lutego 2012, 20:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 listopada 2010, 17:44
Posty: 35
Lokalizacja: W-Wa
No nie wiem już.... Oleju prawie nie bierze, jedynie leje się z niego jak z cebra olejem. nie dymi.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 lutego 2012, 08:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
Niski poziom oleju lub niewłaściwy (o zbyt małej gęstości) olej
Przegrzanie silnika
Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju
Zagnieciony przewód czujnika ciśnienia oleju
Zatkany filtr oleju lub uszkodzony zawór przelewowy
Zatkany smok pompy olejowej
Uszkodzona uszczelka pompy oleju
Zużyta pompa olejowa lub poluzowana rurka zasysająca
Zużyte panewki główne lub panewki korbowodowe
Zbyt niskie obroty biegu jałowego
Nieszczelność przewodu wskaźnika ciśnienia oleju
Słabo dokręcona lub poluzowana śruba mocująca koło pasowe wału korbowego




Niskie ciśnienie oleju w silnikach po dużym przebiegu, przy małej prędkości (na obrotach biegu jałowego) nie musi być powodem do zmartwienia. Nagły spadek ciśnienia przy dużej prędkości obrotowej jest znacznie poważniejszym problemem. W każdym przypadku, zanim uzna się silnik za uszkodzony, należy wkręcić manometr mechaniczny i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju. Po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy ciśnienie oleju na biegu jałowym może spaść do 0,3 bara bez niebezpieczeństwa uszkodzenia silnika. Jednak po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie powinno naty-chmiast wzrosnąć.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net