Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 14:01


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 18 maja 2011, 21:45 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Pamietasz, jaki jest rozmiar tego imbusa do regulacji luzow na przekladni?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 maja 2011, 22:12 
Imbus 13 :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 19 maja 2011, 09:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
maqsz pisze:
Wlazlem dzis pod Zuka, zeby zrobic kontrole wzrokowo-reczna i odkrylem, ze jedna ze srub w prawym dolnym wahaczu jest luzna. Jest to sruba od strony belki. Co dziwne, jest zabezpieczona zawleczka i ta zawleczka jest na miejscu, a mimo to sruba jest luzna.

Dla ulatwienia identyfikacji, z drugiej strony wahacza (tez od strony belki) jest taka sama sruba z zawleczka.

Nie wiecie, czy tam jest jakis element gumowy, ktory mogl sparciec i wypasc? NIestety zawieszenie jest zarosniete tlustym brudem, a ja nie mialem pod reka szczotki ani ropy, zeby to odczyscic i dokladnie zobaczyc.


No ale jezdzic z takim czyms nie mozna :/

Uzupelniam, ze jest to mocowanie oski wahacza dolnego.



Śruba mocowania osi wahacza nie może być luźna na pewno!!
Może musisz wymienić śrubę/oś, elementy gumowe, zregenerować zawieszenie. Trudno tak pisac na odległosc.
Najlepiej zrób zdjęcie i sprawdź stan innych elementów zawieszenia.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 maja 2011, 13:42 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
NIe udalo mi sie dostac takiej sruby z nakretka z zawleczka. Dostalem srube tej samej wytrzymalosci, ale z nakretka samokontrujaca. Jesli sie okaze, ze oryginalnej nie da sie dociagnac, to sprobuje zmienic na te - moze wytrzyma.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 maja 2011, 21:27 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Juz naprawione. Okazalo sie, ze na oryginalnej srubie scial sie gwint - kiedy probowalem ja dociagnac, nakretka przeskakiwala.
Zalozona jest juz nowa sruba utwardzana. Reszta trzyma sie, zadnych luzow nie ma. Ale skoro polecial gwint, to prawdopodobnie caly zawias nie byl ruszany od nowosci...

---

Myslicie, za warto kupić na zapas komplet naprawczy calego zawieszenia przedniego? Dwie stowki piechota nie chodza...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2012, 21:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Panowie pomóżcie , jeżeli ktoś ma książkę serwisową żuka . Wysiada mi łożysko stożkowe , wałeczkowe w przekładni kierowniczej . To na ślimaku , dolne . Ma wymiary fi zewn 58 mm fi wewn.22 mm i szerokość pierścienia zewnętrznego 17 mm . Niestety nie można odczytać nr. łożyska . A bez numeru nie można kupić nowego .
Dla ciekawskich : w mojej Nysie N 522 jest mechanizm właśnie od Żuka , czyli bez długiej sztycy .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 maja 2012, 04:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
chodzi ci o lamana kolumne kierownicy to nysy mialy tez pod koniec produkcji tak od 91-94 r te roczniki mialy lamane kolumny, ja bym tobie radzil kupic po regeneracji jest taki gosciu na allegro tokarski92 on to ma zregenerowane , znaczy zdajesz swoja stara a dostajesz po regeneracji kompletny mechanizm.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 maja 2012, 09:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Kupiłem w sklepie "nową - regenerowaną " i juz założyłem . Ale starej nie musiałem oddawać , więc gdybym znał nr.łozyska , to bym wymienił i miał na zapas . W moim tylko pękł koszyk trzymający wałeczki i nawet bieżnia łozysk nie jest uszkodzona . Aż szkoda wyżucać .
A na Allegro aktualnie nic niema .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 maja 2012, 12:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 września 2009, 20:45
Posty: 29
Lokalizacja: Będzin
Pojazd: Żuk A161 '91
Mam książkę "Żuk - budowa, eksploatacja, naprawa", wydanie z roku 1981. Podam Wam wszystkie łożyska z mechanizmu kirowniczego, będzie na przyszłość :)

51205 Z - Łożysko kulkowe wzdłużne zwrotnicy

GPZ 102304 - Łożysko walcowe wału głównego przekładni mechanizmu kierowniczego

GPZ 676901 Łożysko kulkowe skośne, dwurzędowe krążka przekładni mechanizmu kierowniczego

GPZ 977907-A - Łożysko stożkowe ślimaka przekładni mechanizmu kierowniczego (górne)

GPZ 877907 Łożysko stożkowe ślimaka przekładni mechanizmu kierowniczego (dolne) <- chyba to Cię interesuje

1.62.022-A-4216566 - Łożysko kulkowe skośne wału górnego kierownicy (dolne)

1.62.022-4140870 - Łożysko kulkowe skośne wału górnego kierownicy (górne)

1.63.062-4193733 - Łożysko igiełkowe do przegubów krzyżaka wału kierownicy

Kto jeszcze ma książkę, może sprawdzić czy się wszystko zgadza (mi wszystko wygląda że jest ok, ale co 2 głowy to nie jedna :wink: )


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 maja 2012, 22:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Tak . O to mi chodziło . Serdecznie dziękuje .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 maja 2012, 09:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
jezli sie smaruje przednie zawieszenie to mechanizm kierowniczy sie tez tak niezuzywa bo wtedy jest latwiej skrecac kierownice , to slimak w mechanizmie niema takiego oporu na lozyska.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 maja 2012, 20:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Celem ostrzeżenia dla innych :
Chciałem wymienić olej przekładniowy w mechaniźmie . Aby wszystko dokładnie spuścić i wypłukać odkręciłem ten dolny dekelek . Przy tym wypadła mi zewnętrzna część tego łozyska wraz z koszykiem i rolkami . Niby wszystko udało się na powrót powkładać , ale jednak od tego czasu czuć było " chrupanie " przy skręcaniu . No i konieczność wymiany łożyska .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 maja 2012, 20:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wymiana oleju w przekładni to trochę syf... Ale oczywiście powinno się. Olej traci swoje właściwości nie tylko z powodu zużywania się (w tym przypadku nie pracuje dużo), ale czas też odciska na nim swój ząb, więc chcąc, żeby wszystko chodziło jak należy trzeba co jakkiś czas wymienić ten olej, co wbrew pozorom nie jest trudne - wystarczy odkręcić jedną śrubę z tej pokrywy, a wlać od góry śrubą wlewową przez lejek :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 maja 2012, 20:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
aby tego hipolu niewlewac, czy to most czy skrzynia oraz przekladnia

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 maja 2012, 21:07 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ja zalałem jakimś elfem. Może to nie Castrol, ale myślę, że lepszy niż Hipol...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net