Dzisiaj jest 28 marca 2024, 21:35


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 24 lipca 2009, 22:44 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 lipca 2009, 22:38
Posty: 3
Lokalizacja: Trzebcz
Witam wszystkich serdecznie,

posiadam ciągnik SAM, mam w nim zamontowane przednie zawieszenie, układ kierowniczy z żuka. Mam do was pytanie, otóż chce zrobić remont przekładni kierowniczej, cieknie olej z tego dekielka na dole na 4 śruby. Ma ktoś może jakiś skan, przedstawiający budowę? Czy są tam jakieś oringi? Którędy jest wlew oleju?

Przepraszam za takiego "głupie" pytania ale nie chce czegoś popsuć, a w przekładniach nigdy nic nie robiłem:)

Zdjęcia mojej przekładni:

ObrazekObrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 lipca 2009, 13:08 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Na osi, na którą nasuniete jest ramię idące do drązka kierowniczego, masz simmering, i pod pokrywą (tą na 4 śrubki) uszczelkę. Tyle wiem - też nie rozbierałem jeszcze przekładni :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 lipca 2009, 08:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wlew oleju:
Na plaszczyznie przekladni z ta wielka sruba jest w rogu korek kwadratowy, jak go odkrecisz totamwlewasz olej.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 lipca 2009, 11:06 
olej uzupelnic do gornej krawedzi sruby tego gwintu znaczy sie , o ile twoja przekladnia jest w takim polozeniu jak w nysie czy zuku to bedzie mozliwe uzupelnienie oleju


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 01 sierpnia 2009, 09:15 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 lipca 2009, 22:38
Posty: 3
Lokalizacja: Trzebcz
Tak myślałem z tym wlewem ale nie byłem pewny, przekładnia jest lekko pochylona w strone wlewu, ale myślę, że nie będzie problemu, musze kupić simering i wziaść się za tą przekładnię bo cieknie z tych 4 śrub na dole.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 stycznia 2011, 22:31 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Pytanie do bardziej doswiadczonych zukomanow - czy do dokrecania korkow srodkowego drazka kierowniczego bylo oryginalne przewidziane jakies specjalne narzędzie, a jesli tak - to jakie?

Walcze z poteznym luzem na kieracie...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 stycznia 2011, 10:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
moze brakuje ci smaru , normalnie tam jest zawleczka wyjmuje sie ja i duzym srubokretem sie wkreca ta zaslepke , za ta zaslepka jest sprezyna ktora dociska kulke, byla chyba juz mowa zebys kupil ksiazke napraw, to ci wiele ulatwi uzytkowanie takiego auta mozesz nawet od benzyniaka kupic , a sprawy silnikowe od lublina 1

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 stycznia 2011, 10:44 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Ksiazke napraw to ja sobie kupilem juz dawno bez niczyjej "mowy" :roll:

Po prostu nie moge tego cholerstwa ruszyc, tak sie zapieklo.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 stycznia 2011, 10:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
poprzedni wlasciciel tego nieruszal+brak samru robi swoje , w najgorszym wypadku nowy drazek srodkowy bedzie potrzebny, smaruj ile wlezie przednie zawieszenie nawet jak sie zdaje , a smarowalem pol roku temu nic niejezdzilem czy cos , to zle myslenie bo w tych kulistych przegubach jest zawsze troche korozji oraz wody , nowy smar wypcha to.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lutego 2011, 20:23 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Spotkalem sie dzisiaj z opinia, ze jak sie kasuje luzy przez wkrecanie korkow i regulacje przekladni, to nalezy koniecznie uniesc przod samochodu. To zdanie znajomego mechanika. Zdziwilem sie, ale moze ma racje? Ktos wie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lutego 2011, 22:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ale potem i tak musisz opuscic auto na kola i sprawdzic luz , chodzilo mu moze oto ze masz przez to lepszy dostep bo mozna kolo maksymalnie skrecic w jedna strone :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lutego 2011, 23:05 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
No wlasnie nie o to, bo pytalem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2011, 17:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Przy uniesionym przodzie masz na czas skręcania wszystko odciążone, opór na gwintach jest mniejszy - a i luzy łatwiej nawet ręką wtedy wyłapać na poszczegółnych odcinkach układu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 maja 2011, 18:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
wlasnie dodam cos z praktyki bo tydzien temu umnie kasowalem luz w kierze i te zaslepki zeby wkrecic w drazku srodkowym sie nieda wogóle, to bylo juz kiedys widocznie robione to czynnosc nie na wiele razy ,nastepnie luz kasuje sie w kolumnie kierowniczej , trzeba kola przednie uniesc do góry i na obudowie kolumny jest taka nakretka na 30 klucz oraz imbus duzy , i nalezy odkrecic troche ta nakretke i ta imbusowa srube wkrecac do srodka przez to luz sie zmniejszy , dopuszczalny na obwodzie zewnetrznym kierownicy to 40 mm to mozna wyczuc , duza nakretke dokrecic i auto postawic znowu na ziemie :wink:
przy obracaniu kierownica podczas regulacji niemoze blokowac , troche ciezej moze sie dac obracac ale nie za ciezko.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2011, 21:38 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Wlazlem dzis pod Zuka, zeby zrobic kontrole wzrokowo-reczna i odkrylem, ze jedna ze srub w prawym dolnym wahaczu jest luzna. Jest to sruba od strony belki. Co dziwne, jest zabezpieczona zawleczka i ta zawleczka jest na miejscu, a mimo to sruba jest luzna.

Dla ulatwienia identyfikacji, z drugiej strony wahacza (tez od strony belki) jest taka sama sruba z zawleczka.

Nie wiecie, czy tam jest jakis element gumowy, ktory mogl sparciec i wypasc? NIestety zawieszenie jest zarosniete tlustym brudem, a ja nie mialem pod reka szczotki ani ropy, zeby to odczyscic i dokladnie zobaczyc.


No ale jezdzic z takim czyms nie mozna :/

Uzupelniam, ze jest to mocowanie oski wahacza dolnego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net