Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:37


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
Post: 05 kwietnia 2015, 13:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tym zestawem zregenerujesz sobie część układu kierowniczego, jakim jest drążek środkowy. Może to wystarczy, może nie.
Krzyżaków na kolumnie chyba producent nie przewidział wymiany... :/
Przekładnię regenerowaną oczywiście,że możesz kupić, możesz też sam zregenerować, tam nie ma wielkiej filozofii w tej przekładni.

Co do tego, czy się rozsypie wszystko - kto nie smaruje, ten nie jedzie. Jeśli nie masz luzów teraz na elementach zawieszenia, to dbaj o to, kup sobie smarownicę i smar, najlepiej odżałuj trochę kasy na taki z dodatkiem dwusiarczku molibdenu, ponoć to najlepsza metoda na wydłużenie żywota temu zawieszeniu. I wciskaj ten smar w każdą smarowniczkę, aż zacznie wychodzić czysty. Nie żałuj. Jak smarowniczka nie pozwala, to wymień smarowniczkę. I tak co 3 tys. km. Wtedy nie prędko będziesz musiał się brać za zawieszenie, jeśli jeszcze jest w dobrym stanie.


P.S. Smar, smar, smar to dla Nysy... tfu... Żuka dar! :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 kwietnia 2015, 13:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Smarować smarować. Zrozumiałem. Nagram pewnie jeszcze filmiki z oceną działania układu po regeneracji. Mam pomysł na regeneracje układu. Gdyby tylko wiecej czasu było. W sobotę wymyję żuka myją. Porobię zdjęcia i wrzucę na serwis. Przeprowadzę oględziny zawieszenia. Ogólnie zobaczymy jak do będzie wyglądać :)

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 kwietnia 2015, 14:34 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Najlepiej podnieś przednie koła do góry i posprawdzaj luzy:
-na piastach - złap koło obiema rękami w poziomie i poruszaj szarpiąco, jeśli poczujesz luz, to prawdopodobnie jest na łożyskach piasty.
-na zwrotnicy - złap koło obiema rękami w pionie i poruszaj szarpiąco, jeśli poczujesz luz, to najprawdopodobniej jest to luz na zwrotnicy.

Postaw wóz na kołach i sprawdzaj luzy na przekładni i końcówkach drążków.
-na przekładni - ruszaj kierownicą i patrz, jak ruch kierownicy wpływa na ruch samego ramienia przekładni. Jeśli występuje 'opóźnienie', czyli dopiero po jakiejś części obrotu ramię zaczyna się obracać, to znaczy, ze masz luz na przekładni lub przegubach kolumny,
-na końcówkach drążków - ruszaj kierownicą (lub poproś kogoś, żeby ruszał) i patrz na drążki, przy wszystkich końcówkach (połączeniach drążków), jeśli widzisz, że jest duża bezwładność, miedzy ruchem ramienia przekładni, a ruchem koła (wąsa zwrotnicy), to albo drążek środkowy do regeneracji, albo końcówki do wymiany. Albo jedno i drugie.

Nie wiem, jak to lepiej opisać... popróbuj, do czegoś dojdziesz. Ale na chłopski rozum, powinieneś to jakoś ogarnąć, to prosta koństrukcja ;P

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwietnia 2015, 01:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Boski Marian.
Ogólnie luz kierownicy bierze się z : wybite krzyżaki kolumny kierowniczej. Przekładnia ma malutki moment bezwładności - to chyba da się dociągnąć jeszcze -bo byłą dociągana przez dziadka - sąsiada.
Na zawieszeniu brak luzu. Wszystko sztywne. Pewności nie mam co do piasty. Muszę wam to zaprezentować, czy warto to robić czy zostawić i polatać

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 czerwca 2016, 19:52 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Jakoś nie doszukałem się nic w temacie przekładni kierowniczej, więc zakładam nowy temat.

Wziąłem toto na warsztat i w zasadzie nie wiem na jakiej podstawie podjąć decyzję o ewentualnym remoncie. Ramię w pozycji środkowej właściwie nie ma luzu kontowego, ale już po przekręceniu o kilka stopni pojawia się luz około 2 stopni. Kolejna sprawa to bardzo ciężkie przejście przez pozycję środkową. Pytanie czy tak ma być?.. Nie mam niestety możliwości pomiaru momentu potrzebnego do przejścia przez położenie centralne, ale wygląda to tak, że poza centrum kręce paluchami, a w centrum czasami tak się przytnie, że trzeba pomóc żabką


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 czerwca 2016, 20:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
z luzem poza położeniem srodkowym jest ok. tak mają przekładnie ze slimakiem. natomiast przycięcie swiadczy o nadmiernym skreceniu, wyreguluj tak by przycięcia prawie nie było a i luz na srodku się nie pojawił.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 czerwca 2016, 21:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Dzięki. A jakim olejem toto zalać?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 czerwca 2016, 07:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
hipol przekladniowym takim samym co wlewa sie do mostu i skrzyni biegów , tu bym Ci proponowal zalac zagranicznym przekladniowym. Luzu calkowitego nieda sie wykasowac ten typ przekladni tak ma trzeba z tym zyc , nawet Mercedes Actros MP3 ma problem z ukladem kierowniczym :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 czerwca 2016, 18:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
żeby nie ciekło, przekładniowy ze smarem z dodatkiem mos2

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 czerwca 2016, 21:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
moze tez cieknac , trzeba dolewac raz w roku , ma sie zawsze swiezy olej :mrgreen:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 czerwca 2016, 21:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Może nie co rok, ale co pare lat zmieniać trzeba olej. Stary olej też traci właściwości. A cieknąć nie musi, jeśli powierzchnia pod simmering jest w porządku i uszczelki dobrze skręcone na silikon.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 czerwca 2016, 17:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
A mi najwięcej ciekł olej z rurki obsadzonej w dekielku /tą rurką idzie kabel do sygnału/ obluzowala sie i zaspawanie dookoła pomogło. Zostało jeszcze wymienić simmering na wale głownym - ktoś wie jaki pasuje?
Załącznik:
IMG_0078-2400.jpg
IMG_0078-2400.jpg [ 247.48 KiB | Przeglądany 8575 razy ]

Załącznik:
IMG_0086-2400.jpg
IMG_0086-2400.jpg [ 302.47 KiB | Przeglądany 8575 razy ]

Załącznik:
IMG_0088-2400.jpg
IMG_0088-2400.jpg [ 306.12 KiB | Przeglądany 8575 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 czerwca 2016, 20:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
gustowny zielony dekielek

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net