Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 13:34


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 29 września 2013, 13:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Kupić nową lub regnerowaną - starą można oddać w rozliczeniu zazwyczaj. Ewentualnie próbować regenerować samemu, jeśli się do tego jeszcze nadaje.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 grudnia 2013, 21:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Jak zweryfikować czy się jeszcze nadaje. Robiłeś swoją? Ciekawi mnie ten temat. Nie wiadomo czy regenerowane są zrobione dobrze-ja takim nie ufam.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 grudnia 2013, 11:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic. ... 4873#24873

Robiłem, to duże słowo - rozebrałem, sprawdziłem, że części nie mają ubytków i nie wykazują nadmiernego zużycia, wymieniłem łożyska za wyjątkiem tych kulek rolki, bo były ok, wymieniłem uszczelnienia. Skręciłem na silikon, zalałem świeżym olejem i kiera się kręci. Nic nie kapie. Nie narzekam. Nie da się co prawda kręcić jednym palcem, ale jak się bardziej poluzuje śrubę, to wyczuwam luz, więc jest dobrze. Nie jest źle. Ale to takie oświeżenie raczej niż regeneracja.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 stycznia 2014, 16:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Połączyłem wszystkie tematy związane z układem kierowniczym, kasowaniem luzów, montowaniem wspomagania. Proszę wiec tutaj pisać o wszystkich sprawach związanych z tym tematem, a nie tworzyć nowych wątków.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lutego 2014, 14:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Czy mozna do żuka załozyc przekladnie kierowniczą z lublina ? wiem ze w zuku ramie przekladni chodzi prawo lewo a lublinie przod tył ale jezeli by przerobic mocowanie to jest to mozliwe?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lutego 2014, 15:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Wszystko jest możliwe.W lublinie jest inaczej,bo inny jest układ kierowniczy,podobnie jak w tarpanie perkinsie,bo mamy inne zawieszenie,a w żuku drążków mamy narobione od groma i przekładnia zamocowana jest inaczej.trzeba dorobić odpowiednio mocne mocowanie,wszystko ustawić i ma działać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 czerwca 2014, 10:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
odświężę odrobine temat-prosze o wyrozumialość jesli dla niektórych pytania bedą 'głupie, oczywsite lub tendencyjne'.

Czy zmiana samych końcówek drążków kier. wpływa na ustawienie i zbieżność kół w stopniu który wymaga ich ustawienie? Pytam bo w ksiażce 'Zuk budowa exp. naprawa' niema o tym zbyt wiele, bo skoro mam to rozbabrać i rozregulować to może kupie wiecej cześci..

Czy brak smaru w końcówkach i pozostałych punktach może powodowac lekkie poruszanie się koła w pionie i poziomie_przy dzwignietym wozie? czy to jednak luzy do kasacji..?

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 czerwca 2014, 10:43 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Jeżeli zmierzysz dokładnie na jaką długość są wysunięte obecne i tam samo, idealnie zamontujesz nowe końcówki to nie ma takiej konieczności.

Co do luzów koła przy podniesionym aucie, to brak smarowania nie jest tu przyczyną, tylko luzy na zwrotnicach, można je skasować, ale trzeba regenerować zwrotnice ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 czerwca 2014, 15:32 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Co do drążków kierowniczych i ich końcówek... Przypadkowe wkręcenie = koniecznośc regulacji zbieżności. Jeśłi zaś zbieżność przed wymianą jest na 100% dobra, można to zrobić tak, jak pisze Tomek.

Co do smaych drązków i końcówek - spotkałem kilka typów / wykonań - gdzie drązek i końcówka różnią się znacznie długością. Łaczna długośc końcówki z drążkiem jets taka sama, ale miejsce podziału jest różne (i gdyby np. do długiego drążka jeszcze dołożyć długą końcówkę, to można nie opanować regulacji).

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 czerwca 2014, 17:17 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Z doświadczenia mogę powiedzieć, że nawet jak wkręcisz tak samo te milimetry luzu na każdej końcówce się sumują i wyjdzie potem, że każde koło sobie... Ustawiałem to u siebie tak samo, nawet mierzyłem sznurkiem i się zgadzało, pojechałem na ustawianie geometrii to okazało się,że oba koła każde w inną stronę... Po tym doświadczeniu nie będę usilnie próbował przeskoczyć braku aparatury pomiarowej. Ale podobno "da się", jak się uprzesz to zrobisz, pytanie, jak zweryfikować bez tej aparatury.. :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 czerwca 2014, 19:07 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Ostatecznie, jeżeli jednak zbieżność się sknoci to można domowymi sposobami ustawić ;) Np. poziomica laserowa bardzo się do tego może przydać, dalmierz laserowy, ja po każdym grzebaniu z drążkami jadę na stacje sprawdzić zbieżność i zazwyczaj jest w normie ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 czerwca 2014, 20:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
A jednak holender, tak cos czułem choć miałem cichą nadzieją ze to nie będzie rzutować.
W takim razie kupie wiecej gadzetow i wymienie co się da.
Na aparature wole pojechac bo drogi w karpatach _oraz każde koło "sobie"- to złe kombo :D

dzieki wielkie za rady i sugestie.

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lipca 2014, 20:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 września 2012, 17:19
Posty: 60
Lokalizacja: łódzkie
sam wymieniałem końcówki - była suwmiarka - niby wszystko się zgadzałao a na badaniu wyszło 1,5 stopnia przestawienia - nie ma co cudować - po grzebaniu sprawdzenie na stacji diagnostycznej


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lipca 2014, 09:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
dokładnie tak zrobie, pojade na aparature :) nie mam ochoty sturlac się z górki

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2014, 01:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 czerwca 2014, 21:03
Posty: 23
co trzyma drążek kierowniczy czy jest jakaś obiemka uchwyt


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net