Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1986
Strona 5 z 7

Autor:  Tomek [ 11 lipca 2014, 07:43 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

Masz na myśli końcówki drążka kierowniczego ? Objemki skręcane, podobnie jak w 126p ;)

Autor:  kozak22 [ 11 lipca 2014, 09:29 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

No właśnie dokładnie nie wiem bo nie widziałem cała kierownica jest luzna z drazkiem to cos powinno chyba trzymac przy desce rozdzielczej

Autor:  Przypadkowy [ 18 lipca 2014, 09:48 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

dziendoberek. mam nurtujące mnie pytanie-który element układu jest odpowiedzialny za to- że koło mi się "kładzie" do środka??
zwrotnica? "saksofon", któryś swożeń czy może to kwestia samej regulacji?
a moze wszystko..?

Pozdrowka

Autor:  Tomek [ 18 lipca 2014, 15:39 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

/-\ ? Po części nadmierny luz w zwrotnicach a także może być wygięty "dzwon", ramie, jeżeli nie jest aż tak tragicznie pochylone i inne elementy są w dobrym stanie to można spróbować podregulować kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.

Autor:  Dziwny Mag [ 18 lipca 2014, 19:03 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

Może być wygięty saksofon (w spracowanych autach, które woziły coś cięzszego, to więcje niż pewne), moga byc zużyte sworznie, moze byc (tylko) zła regulacja...a moze tez byc wsyzstko razem.

Autor:  Przypadkowy [ 19 lipca 2014, 11:18 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

holeraa obawiałem się że piaskowanie nie zda sie na wiele. no ale dzięki wielkie za info!
Nie moge tu znaleścna miejscu żadnego starego speca, sami młodzi, nieznający tematu..

Autor:  Marian [ 20 lipca 2014, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

Musisz wziąć pod uwagę, że koło zewnętrzne przy skręcie zawsze się trochę kładzie, to wynika z konstrukcji tego zawieszenia o wahaczach nierównej długości.

Autor:  Przypadkowy [ 21 lipca 2014, 09:41 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

Tego nie wiedziałem -ale ono raczej kładzie się tak jak nie powinno, zalezy jak stane-czasem są prosto ale zazwyczaj prawe się rozkracza. i mogła wozić ciężary, bo zmienili podłogę a fotele są praktycznie nie sfatygowane w porównaniu do przednich.

Autor:  NysaGdynia [ 29 grudnia 2014, 14:33 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

Mam problem. Zamontowałem do Nysy nową przekładnię i kolumnę od żuka. Niestety kolumna jest dłuższa niż w Nysie o ok 14 cm. Pozostaje skrócenie górnego sztywnego odcinka wału, chyba że macie inne pomysły, lub na zbyciu kolumnę od Nysy z łamanym wałem - coś takiego montowano - o ile pamiętam - po 1990 roku. Proszę o pomoc...

Autor:  Marian [ 29 grudnia 2014, 17:31 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

A nie możesz sobie przełożyć starej kolumny do nowej przekładni? Czy wcześniej miałeś niedzieloną?

Autor:  NysaGdynia [ 29 grudnia 2014, 20:22 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

problem w tym że starą miałem niedzieloną (mocno zużytą), a ponadto chcę mieć auto odrobinę bardziej bezpieczne

Autor:  Robo [ 29 grudnia 2014, 22:10 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

Bezpieczeństwo w nysie-dobre. Tekst roku:) A tak serio to nawet nie wiedziałem, że sa różne w nysie i żuku...

Autor:  NysaGdynia [ 30 grudnia 2014, 12:48 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

to prawda że bezpieczeństwo w Nysie brzmi dziwnie, ale łamana kolumna to chociaż coś...

Autor:  kaczka [ 17 lutego 2015, 10:17 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

nie wiem czy to dotyczy tematu czy robie offtop, ale przy wymianie całego zawieszenia z nysy i wstawieniu całości z żuka, należy przełozyć przedni drążek kierowniczy ze starego zawieszenia z nysy, ponieważ długości są różne. Nikt na to nie mógł wpaść dłuższy czas nawet mechanicy. Jedno koło sie kładło jakby miały miało wypaść a drugie nie skręcało wcale. Dopiero tata zmierzył oba drążki i sprawa rozwiązana :-)

Autor:  Robo [ 17 lutego 2015, 10:38 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

Tak na marginesie-mam przechył całego auta na lewą stronę-cisnienie w ogumieniu ok, sprężyna całaresor tył i amor też ok. Co moze byc przyczyną.... W żadną dziurę nie wjechałem...

Strona 5 z 7 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/