Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1986
Strona 7 z 7

Autor:  Marian [ 05 kwietnia 2015, 13:02 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

Tym zestawem zregenerujesz sobie część układu kierowniczego, jakim jest drążek środkowy. Może to wystarczy, może nie.
Krzyżaków na kolumnie chyba producent nie przewidział wymiany... :/
Przekładnię regenerowaną oczywiście,że możesz kupić, możesz też sam zregenerować, tam nie ma wielkiej filozofii w tej przekładni.

Co do tego, czy się rozsypie wszystko - kto nie smaruje, ten nie jedzie. Jeśli nie masz luzów teraz na elementach zawieszenia, to dbaj o to, kup sobie smarownicę i smar, najlepiej odżałuj trochę kasy na taki z dodatkiem dwusiarczku molibdenu, ponoć to najlepsza metoda na wydłużenie żywota temu zawieszeniu. I wciskaj ten smar w każdą smarowniczkę, aż zacznie wychodzić czysty. Nie żałuj. Jak smarowniczka nie pozwala, to wymień smarowniczkę. I tak co 3 tys. km. Wtedy nie prędko będziesz musiał się brać za zawieszenie, jeśli jeszcze jest w dobrym stanie.


P.S. Smar, smar, smar to dla Nysy... tfu... Żuka dar! :D

Autor:  zokolic [ 05 kwietnia 2015, 13:28 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

Smarować smarować. Zrozumiałem. Nagram pewnie jeszcze filmiki z oceną działania układu po regeneracji. Mam pomysł na regeneracje układu. Gdyby tylko wiecej czasu było. W sobotę wymyję żuka myją. Porobię zdjęcia i wrzucę na serwis. Przeprowadzę oględziny zawieszenia. Ogólnie zobaczymy jak do będzie wyglądać :)

Autor:  Marian [ 05 kwietnia 2015, 14:34 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

Najlepiej podnieś przednie koła do góry i posprawdzaj luzy:
-na piastach - złap koło obiema rękami w poziomie i poruszaj szarpiąco, jeśli poczujesz luz, to prawdopodobnie jest na łożyskach piasty.
-na zwrotnicy - złap koło obiema rękami w pionie i poruszaj szarpiąco, jeśli poczujesz luz, to najprawdopodobniej jest to luz na zwrotnicy.

Postaw wóz na kołach i sprawdzaj luzy na przekładni i końcówkach drążków.
-na przekładni - ruszaj kierownicą i patrz, jak ruch kierownicy wpływa na ruch samego ramienia przekładni. Jeśli występuje 'opóźnienie', czyli dopiero po jakiejś części obrotu ramię zaczyna się obracać, to znaczy, ze masz luz na przekładni lub przegubach kolumny,
-na końcówkach drążków - ruszaj kierownicą (lub poproś kogoś, żeby ruszał) i patrz na drążki, przy wszystkich końcówkach (połączeniach drążków), jeśli widzisz, że jest duża bezwładność, miedzy ruchem ramienia przekładni, a ruchem koła (wąsa zwrotnicy), to albo drążek środkowy do regeneracji, albo końcówki do wymiany. Albo jedno i drugie.

Nie wiem, jak to lepiej opisać... popróbuj, do czegoś dojdziesz. Ale na chłopski rozum, powinieneś to jakoś ogarnąć, to prosta koństrukcja ;P

Autor:  zokolic [ 06 kwietnia 2015, 01:00 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

Boski Marian.
Ogólnie luz kierownicy bierze się z : wybite krzyżaki kolumny kierowniczej. Przekładnia ma malutki moment bezwładności - to chyba da się dociągnąć jeszcze -bo byłą dociągana przez dziadka - sąsiada.
Na zawieszeniu brak luzu. Wszystko sztywne. Pewności nie mam co do piasty. Muszę wam to zaprezentować, czy warto to robić czy zostawić i polatać

Autor:  kubamytab [ 17 czerwca 2016, 19:52 ]
Tytuł:  Układ kierowniczy

Jakoś nie doszukałem się nic w temacie przekładni kierowniczej, więc zakładam nowy temat.

Wziąłem toto na warsztat i w zasadzie nie wiem na jakiej podstawie podjąć decyzję o ewentualnym remoncie. Ramię w pozycji środkowej właściwie nie ma luzu kontowego, ale już po przekręceniu o kilka stopni pojawia się luz około 2 stopni. Kolejna sprawa to bardzo ciężkie przejście przez pozycję środkową. Pytanie czy tak ma być?.. Nie mam niestety możliwości pomiaru momentu potrzebnego do przejścia przez położenie centralne, ale wygląda to tak, że poza centrum kręce paluchami, a w centrum czasami tak się przytnie, że trzeba pomóc żabką

Autor:  Strucelsw [ 17 czerwca 2016, 20:27 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy

z luzem poza położeniem srodkowym jest ok. tak mają przekładnie ze slimakiem. natomiast przycięcie swiadczy o nadmiernym skreceniu, wyreguluj tak by przycięcia prawie nie było a i luz na srodku się nie pojawił.

Autor:  kubamytab [ 17 czerwca 2016, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy

Dzięki. A jakim olejem toto zalać?

Autor:  nysanek [ 18 czerwca 2016, 07:48 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy

hipol przekladniowym takim samym co wlewa sie do mostu i skrzyni biegów , tu bym Ci proponowal zalac zagranicznym przekladniowym. Luzu calkowitego nieda sie wykasowac ten typ przekladni tak ma trzeba z tym zyc , nawet Mercedes Actros MP3 ma problem z ukladem kierowniczym :wink:

Autor:  Strucelsw [ 18 czerwca 2016, 18:32 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

żeby nie ciekło, przekładniowy ze smarem z dodatkiem mos2

Autor:  nysanek [ 18 czerwca 2016, 21:02 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

moze tez cieknac , trzeba dolewac raz w roku , ma sie zawsze swiezy olej :mrgreen:

Autor:  Marian [ 18 czerwca 2016, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

Może nie co rok, ale co pare lat zmieniać trzeba olej. Stary olej też traci właściwości. A cieknąć nie musi, jeśli powierzchnia pod simmering jest w porządku i uszczelki dobrze skręcone na silikon.

Autor:  Klamot [ 20 czerwca 2016, 17:28 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

A mi najwięcej ciekł olej z rurki obsadzonej w dekielku /tą rurką idzie kabel do sygnału/ obluzowala sie i zaspawanie dookoła pomogło. Zostało jeszcze wymienić simmering na wale głownym - ktoś wie jaki pasuje?
Załącznik:
IMG_0078-2400.jpg
IMG_0078-2400.jpg [ 247.48 KiB | Przeglądany 8783 razy ]

Załącznik:
IMG_0086-2400.jpg
IMG_0086-2400.jpg [ 302.47 KiB | Przeglądany 8783 razy ]

Załącznik:
IMG_0088-2400.jpg
IMG_0088-2400.jpg [ 306.12 KiB | Przeglądany 8783 razy ]

Autor:  Strucelsw [ 20 czerwca 2016, 20:35 ]
Tytuł:  Re: Układ kierowniczy - diagnoza, regeneracja

gustowny zielony dekielek

Strona 7 z 7 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/