Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 21:51


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 grudnia 2015, 12:02 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 grudnia 2015, 11:39
Posty: 17
Pojazd: Gaz
Zalogowalem sie na wasze forum z waznym dla mnie pytaniem. Jak w powitalni napisalem mam silnik Zuk-a S-21 zastosowany w Gaz-ie 69. Byl tu zalozony nie oryginalny filtr oleju OP520 dlatego ze oryginalny sie nie miesci, jest za dlugi, bo przy nim przechodzi kolumna kierownicy. OP520 jest troche krotszy ale wchodzi na "zyletke" z niewielkim zapasem i do demontazu trzeba demontowac tez kolumne kierownicy. Boje sie tez ze przy odrobinie pecha uszkodzi mi go w trakcie jazdy. Wymyslilem zeby dac filtr OP520/1 ktory jest o wiele krotszy niz pozostale. Ale pytanie czy filtr to wytrzyma, czy jest na inne cisnienia? Zalozylem go wczoraj i wypompowalem caly olej z silnika bo wycislo uszczelke z pod filtra. Teraz nie wiem czy za slabo przykrecilem filtr (standartowo jak mnie uczono maksymalnie dokrecilem ale rekoma) czy w ukladzie jest za duze cisnienie oleju na ten filtr. Moze go mocniej dokrecic? Czekam na porady. Dziekuje.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 grudnia 2015, 13:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zobacz purflux ls280A od laguny 2.2d, jest chyba ciut niższy(89mm zamiast 96mm), a ma wieksza pow filtracyjną od op520. montuje je w poldkach i żukach. sprawdz czy nie masz zaciętego (zamknietego) zaworu przelewowego w pompie. po filtrach filtrona to sie zdarza bo syf puszczają.
może być też LS 923 od silników grupy PSA o wysok. 90mm, ale puszka ma sporo mniejszą średnicę. Tyle, że bierz purfluxa(papier składany na 3razy) a nie zamienniki innych firm(składane na 2 razy), które mają mniej papieru i szybciej sie zapchają.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2015, 08:18 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 grudnia 2015, 11:39
Posty: 17
Pojazd: Gaz
Wszystko za dlugie :( OP520 ma 88,5 i wchodzi na styk, zeby go wykrecic do wymiany musze demontowac kolumne kierownicza. A chcialbym dobrac taki filtr aby byla bez problemowa wymiana oleju i filtra bez demontazu polowy auta. Na dlugosc pasuje mi OP 520/1 ale obawiam sie ze jest za malo przepustowy. Ma ktos wiedze czy istnieje przejsciowka do mocowania filtra ktora by byla pod katem prostym aby filtr patrzyl do gory?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2015, 08:21 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Może przesuń silnik odrobinę do przodu lub do tyłu?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2015, 10:36 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 grudnia 2015, 11:39
Posty: 17
Pojazd: Gaz
Marian pisze:
Może przesuń silnik odrobinę do przodu lub do tyłu?

Tez odpada taka przerobka, nic by nie dala.
Aha, pompe oleju mam zalozona nowa.
Siedze od rana nad katalogami filtrow i jeszcze jeden wyszperalem , moze go sprobuje zalozyc: MAN 913/1


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2015, 14:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
spróbuj zamiennik op520/1 z purfluxa. mają 2x wiecej papieru.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2015, 14:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
LS 947-Purflux o wymiarach op520/1, tyle,że więcej papieru ma, w środku wszystkie paliwowe i olejowe wyglądają tak:
http://habi.pl/filtr-paliwa-purflux-c422-p233396.html

więc nie martw się o przepustowość. filtr innej firmy musiałby być ze 2x wyższy,żeby mieć taka powierzchnię filtracyjną.
zupełnie niskie są LS932 i LS933.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 grudnia 2015, 15:57 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 grudnia 2015, 11:39
Posty: 17
Pojazd: Gaz
To chyba nie jest poblem z filtrem, tylko bardziej zlozony. Dzisiaj robilem dwie proby, jedna na Filtronie OP 520/1 a druga na MANN 914/4. Efekt ten sam, wycisnieta uszczelka z pod filtra. Choc Mann wytrzymal kilka sekund dluzej. Rece juz mi opadaja bo koszta rosna: juz poszlo na posadzke oleju za 140 zl (Catrol). Ogolnie ten silnik przed grzebaniem jezdzil ale ciekl z kazdego mozliwego polaczenia i cisnienie oleju na zimnym bylo ponizej 2 bar a na zagrzanym kolo 0,5 bar na wolnych obrotach. Uszcszelnilem miske olejowa, pokrywy zaworow i ta boczna, wyczyscilem smok bo byl caly zabity syfem. Cieklo mi tez z pod pompy oleju wiec skoro i tak ja demontowalem do uszczelnienia to wymienilem na nowa bo mialem okazyjnie kupiona. I albo z pompa jest cos nie tak i daje za wysokie cisnienie albo gdzies cos jest zatkane i dlawi przeplyw oleju. Po odpaleniu silnika wskaznik cisnienia walil do konca skali, powyzej 6 az wskazowke przeginalo. Ma ktos jakis pomysl?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 grudnia 2015, 19:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
już pisałem-zablokowany w pozycji zamkniętej zawór przelewowy w pompie. pewno wiór z produkcji, lub leżała długo.
miałem taki problem w 206 1.4, pompa na zablokowanym zaworze dawała 11bar, wywalało oringi filtra, cud, ze nie wypchneło simmeringów np wału korbowego.umyłem, przetarłem papierem i jest ok.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 10:48 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 grudnia 2015, 11:39
Posty: 17
Pojazd: Gaz
Strucelsw pisze:
już pisałem-zablokowany w pozycji zamkniętej zawór przelewowy w pompie. pewno wiór z produkcji, lub leżała długo.
miałem taki problem w 206 1.4, pompa na zablokowanym zaworze dawała 11bar, wywalało oringi filtra, cud, ze nie wypchneło simmeringów np wału korbowego.umyłem, przetarłem papierem i jest ok.

Czyli to pod ta sruba z boku pompy? Czu musze rozkrecic cala pompe?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 10:55 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie musisz. To ta śruba z boku. W środku po prostu sprężynka i kulka.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2015, 16:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
dokładnie

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2016, 15:23 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 grudnia 2015, 11:39
Posty: 17
Pojazd: Gaz
Po przerwie swiateczno noworocznej powrocilem do grzebania w tym przekletym silniku. Po rozebraniu pompy jest wszystko OK, zaworek jest czysty i chodzi bez oporow. Ale cos innego mi sie wydaje, mianowicie czy ta pompa jest dobrze zlozona tzn. czy pokrywa jest w dobra strone obrocona.
Niech mi ktos sprawdzi i napisze z ktorej strony po zalozeniu pompy do silnika powinna byc ta śruba do zaworka przelewowego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2016, 15:36 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Akurat mam książkę pod ręką.


Załączniki:
rps20160118_153021.jpg
rps20160118_153021.jpg [ 89.41 KiB | Przeglądany 6628 razy ]
rps20160118_153459.jpg
rps20160118_153459.jpg [ 71.29 KiB | Przeglądany 6628 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 stycznia 2016, 10:15 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 grudnia 2015, 11:39
Posty: 17
Pojazd: Gaz
kubamytab pisze:
Akurat mam książkę pod ręką.

Dzieki. Wychodzi na to ze pompa jest fabrycznie zle poskladana. Pokrywa dolna jest zalozona odwrotnie. Chwilo stan zdrowia nie pozwala mi przez jakis czas grzebac w garazu ale jak tylko bede mogl spronuje to obrocic i sprawdzic.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net