Dzisiaj jest 29 marca 2024, 00:49


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03 kwietnia 2013, 23:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
mam żuczka strażackiego i zaczynam go ogarniać powoli , nie miałem do czynienia z tymi autami wczesniej i się ucze dopiero;p

podczas jazdy powyżej 40km/h czuć mocne bicie w podłodze i silnik cały sie telepie, obstawiałem podpore wału

dzisiaj ogarniałem mniej więcej auto po zakupie i wchodze pod spód a tam nie ma żadnej podpory wału , jest tylko taka obejma zaraz za skrzynią która chyba tylko przytryma wał jakby spadł;p

macie jakieś pomysły co sprawdzić.

i druga sprawa podczas postoju silnik sie telepie na boki przy przegazówce - obstawiam poduszki , w przyszłym tygodniu bede wymieniał ,

i trzecia sprawa silnik nierówno chodzi na obrotach jałowych i tak jakby pyrkał z wydechu co kilka sekund , ma moc ładnie przyspiesza ale przebiera troche, w przyszłym tygodniu bede wymianiał swiece i kable ale jak może być jeszcze jakaś przyczyna to proszę o info


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 kwietnia 2013, 23:35 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Podstawowe regulacje, bez których wymiana czegokolwiek nie ma sensu (poza częściami, których regulacja dotyczy):
-luzy zaworowe 02-0,22 mm
-odstęp elektrod świec 0,6-0,7 mm (warto też kupić dobre świece, na których można polegać i kable)
-odstęp styków przerywacza 0,35-0,45 mm
-kąt wyprzedzenia zapłonu (na słuch, silnik powinien od razu reagować na dodanie gazu, jeśli nie reaguje trzeba przyspieszyć zapłon, jeśli strzela w gaźnik to zapłon należy opóźnić)
-gaźnik (poziom pływaka, skład mieszanki oraz wolne obroty)

Potem, jeśli problemy nadal wystepują, możesz się zastanawiać, czemu telepie przy przygazówce i czemu "pyrka".
Wibracje mogą być powodowane zarówno zużytymi poduszkami, jak i zużytymi łożyskami skrzyni biegów oraz tylnego mostu (szczególnie te, które są przy flanszach mocowania wału napędowego).
Jendak najbardziej obstawiałbym na sam wał, który może mieć bicie lub być niewyważony. Sprawdź też stan wieloklinu wału (przy tym gumowym mieszku), czy nie ma luzów, zarówno osiowych jak i promieniowych. Też mogą powodować bicie, a co za tym idzie wibracje całej kabiny.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 kwietnia 2013, 00:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
tak też myślałem w przyszłym tygodniu jak znajde czas to wymienie swiece, kable olej filtry i poustawiam te luzy i zapłon i zobacze wtedy co i jak bo na razie to nie ma co wymieniać czegoś co nie trzeba

czyli możliwe ze u mnie nie ma tej podpory wału , znajomy miał merca 190 i mu strasznie bił wał i winna była właśnie podpora.

dzieki odezwe sie jak do czegoś dojde


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 kwietnia 2013, 09:59 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
W Nysach i Żukach występowały dwa rodzaje wałów. Dzielone i niedzielone. Niedzielone nie miały żadnej podpory, bo i niby gdzie miałyby ją mieć?
Dzielone były montowane w tych nowszych egzemplarzach.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 kwietnia 2013, 00:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
Marian15 pisze:
W Nysach i Żukach występowały dwa rodzaje wałów. Dzielone i niedzielone. Niedzielone nie miały żadnej podpory, bo i niby gdzie miałyby ją mieć?
Dzielone były montowane w tych nowszych egzemplarzach.


powiedz mi kolego czy bez problemu dopasuje skrzynie też 3ke tylko z tą starszą pokrywą bo kumpel ma po remoncie siedzi juz 10 lat na strychu i odda w cenie złomu a ta moja to jak kupiłem to jeszcze litr oleju wszedł bo było chyba mało i strasznie wyje przy hamowaniu silnikiem i mam luz na lewarku a tam jest jak nówka:?

coś jak ta: http://allegro.pl/skrzynia-iii-biegowa-zuk-i3147012951.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 kwietnia 2013, 09:32 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Kurdem to wszystko było wałkowane na forum kilka razy... wystarczy siąść i poczytać.... Akurat jest niedziela, to moge ci napisac, że skrzynie pasują bez problemu, tyle, że sterowanie starego i nowego typu jest całkiem inne i z tym możesz mieć problem, lepiej przełożyć pokrywę boczną z Twojej do tamtej, a przed przekładką zregenerować sobie tą pokrywę. Zresztą WSZYSTKO, o co pytasz jest na forum, trzeba poszukać. M.in. tutaj jest dużo o skrzyniach 3kach -> http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?t=1206

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 kwietnia 2013, 21:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
na razie dałem siana z tą skrzynią , może się rozrusza;p

żuczek do tej pory dostał nowy płyn chłodnicy , nowy filtr paliwa, nowe świece iskra f75s , nowe przewody, filtr powietrza.

Ładnie równiutko pracuje tylko ma takie jakby czasem przygasa,

szybkie pytanie dokąd idzie podcisnienie od obudowy filtra powietrza bo u mnie jest kawałek rurki i dalej nic jakby odcięte.??


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 kwietnia 2013, 00:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeden przewód - ten grubszy idzie do zbiorniczka odmy, ten cieńszy natomiast idzie do króćca wystającego z kolektora ssącego po drugiej stronie gaźnika (bliższej przodu samochodu).

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 kwietnia 2013, 11:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
Marian15 pisze:
Jeden przewód - ten grubszy idzie do zbiorniczka odmy, ten cieńszy natomiast idzie do króćca wystającego z kolektora ssącego po drugiej stronie gaźnika (bliższej przodu samochodu).


dzieki za wszystkie informacje , dzisiaj jeszcze posprawdzam wszystko , mam drugą cewkę i aparat na podmiane , mam nadzieje ze bedzie ok , pozdro!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net